Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pytyn, kannen, kampuran ja nokan ym. korjauksesta (139QM)

Aloittaja Coastside, 29.06.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Coastside

#645
Nokassa 5 asteen heitto kampuralla. Uudessa. Lohkoissa ei pyörinyt helposti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Venttilityökaluksi käy 22 mm putki josta kaksi palaa: Toinen vapaata jousta puoli cm pitempi ja halki että toinen ja jousi menee sisään. Noiden väliin  pussimuovia asentaessa että saa lukkopalat koloonsa. Palotilaan täyte ettei lautanen väänny.

Jousissa maalimerkki tulee ylöspäin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

tuli mieleen kun katsoin venäläistä garage54 videota jossa laittoivat kuulalaakerit auton moottorin kampiakseliin ja se hajosi samantien, eli ei kestä tuossa käytössä. miksi mopon kokoisissa noita käytetään koska hajoaa ne riippuen merkistä ja mallista +10tkm kohdalla kumminkin. liuskat jos olisi niinkuin autoissa kestäisi varmaan kauemmin.

Coastside

Jos mopot tehtäisiin kestämään, olisi peruskone 250 cc ja siinä 50 cc pytty.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

#649
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 02.02.25 - klo:08:52tuli mieleen kun katsoin venäläistä garage54 videota jossa laittoivat kuulalaakerit auton moottorin kampiakseliin ja se hajosi samantien, eli ei kestä tuossa käytössä. miksi mopon kokoisissa noita käytetään koska hajoaa ne riippuen merkistä ja mallista +10tkm kohdalla kumminkin. liuskat jos olisi niinkuin autoissa kestäisi varmaan kauemmin.
Voisiko yksi tekijä olla ihan voitelu... Kuulalaakerit vaativat vähemmän voitelua ja mopoluokan vehkeiden voitelu ei välttämättä ole samalla tasolla kuin autoissa. Kuulalaakerit kestävät erittäin hyvin myös korkeita kierroksia.

Garage54:n videot tehdään enemmän viihteen kautta kuin kestävyyden.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

joni_k

Vanhoissa Briggsin moottoreissa ei ole edes liuskoja ja pelaavat vuosikymmeniä.