Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Neuvoa kysyvä ja uutta Gileraa katsellessa?

Aloittaja Eki, 13.08.20 - klo:15:25

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#15
Katso tulpan väriä, ilmalämmöt vaikuttaa paljon ja varsinkin väljässä moottorissa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Aikooko Eki taas ajaa koneen pipareiksi?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#17
Ei aio, uusi sylinteri/mäntä jne on tuossa nurkassa, en näe mitään kiirettä vaihtaa kun vetää ja kulkee paremmin kuin kertaakaan aiemmin, pienensin suutinta 76:sta 70:n ja se neulahan on vaihdettu ohuempaan. Edit: olin vastannut tähän jo ainakin kahdesti, jostain syystä ne on poistuneet, saas nährä poistuuko tämäkin vastaus?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

Pahoittelut ja voi edelleen poistua. Tässä tehdään kokoa ajan päivityksiä ja jotta foorumia ei tarvitsisi laittaa niiden ajaksi kokonaan kiinni, niin tämä riski on aina olemassa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 13.08.20 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 13.08.20 - klo:20:28
meinasin samaa sanoa että 2t kaasarilla on aika syöppö..eikös noi isorenkaiset 2t mopot käsitykseni mukaan hörppää helposti 5L/100km

Joo kyllä ne syö. Mulla oli joskus Vivacty 2t-koneella. Matkassakin meni jotain 4l satkulle. Ekana tieliikennemopona oli täysin vakio DT 50. Siinä oli vajaa 6 litran tankki, jolla pääsi noin sata kilsaa.


minulla oli kesällä peli jossa oli 70 pytty kiinni ja 7 litraa satasella kulutus, alkoi jo tuntumaan... ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 21.08.20 - klo:12:23
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 13.08.20 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 13.08.20 - klo:20:28
meinasin samaa sanoa että 2t kaasarilla on aika syöppö..eikös noi isorenkaiset 2t mopot käsitykseni mukaan hörppää helposti 5L/100km

Joo kyllä ne syö. Mulla oli joskus Vivacty 2t-koneella. Matkassakin meni jotain 4l satkulle. Ekana tieliikennemopona oli täysin vakio DT 50. Siinä oli vajaa 6 litran tankki, jolla pääsi noin sata kilsaa.


minulla oli kesällä peli jossa oli 70 pytty kiinni ja 7 litraa satasella kulutus, alkoi jo tuntumaan... ::)
Paljon on kuluttanut, itsellä nyt noin 3.4l/100km, tietty vähemmän jos ei aja tuppi auki kaikenaikaa.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Tänään 24.8 ajelin Hyvinkää-Naantali-Turku-Hyvinkää, kun lähdin Turusta kotiapäin alkoi vettä satamaan kunnolla, tiet lainehti ja tietty täysin uitettu kuski, matkaa oli noin 170km kotia. Alkuvaiheessa aivan yllättäen tuntui kuin pakoputki olisi käyrästään irti, nopeus tippui muutaman kilometrin tunnissa ja äänet aivan älyttömät. En ruvennut sateessa ihmettelemään että mikä tuli, toivoin vaan että selviän kotiin. Kotona kävin äsken katsomassa pakoputkea, siinä on käyrässä joku ihme mutteri ja se oli tippunut, mitään muuta vikaa ei ollut, mutterin kierteet luokkaa 8-10mm ja niin tiheät ettei omasta varastosta moista sopivaa löytynyt, laitoin tilapäisesti popniitin reikään. Onko kellään tietoa mikä moinen mutteri on ja miksi, saako semmoista mistään, käyrässä on "kaulus" mutterille ja itse putken läpi menee joku 6mm:n reikä, kierteet ovat siinä kauluksessa.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lopullinen raportti kaasarin toiminnasta, kaikki tyrkytti isompaa suutinta, vakio 53, reikälevy kaasarista pois niin 60, mopokellarin isäntä pyysi nostamaan, oli 64, oli 70, oli 74, nyt tiputin viimeksi olleesta 70:stä 64:n, tiputin vielä 60:n ja nyt tuntuisi olevan parempi kuin millään noilla muilla, huom, neulahan on ohuempi kuin alkuperäinen. Kulutus tippui noin 3.0-3.2L/100km:llä sieltä 3.5:stä litrasta, kiihtyy ja vetää, sekä tuppi saa olla liki kaakossa, niin on paras veto niillä main.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Onko suutin iso vai pieni, löytyy koe millä se selviää. Tukkii ilmansaantia ja jos kyyti paranee, on suutin pieni. Jos heikkenee, niin liian suuri. Lämpimällä koneella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.08.20 - klo:09:13
Onko suutin iso vai pieni, löytyy koe millä se selviää. Tukkii ilmansaantia ja jos kyyti paranee, on suutin pieni. Jos heikkenee, niin liian suuri. Lämpimällä koneella.
Täytyypi vielä testata tuolla konstilla ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Wanhassa jawassa oli valmiina  ;D  "testiritilä" ;D
Talvella saattoi seosta rikastaa, ritilää säätämällä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Taisi olla useimmissa mopoissa ennen? Merkitys ei silloin täysin kirkastunut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

vanadoo

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.09.20 - klo:06:44
Wanhassa jawassa oli valmiina  ;D  "testiritilä" ;D
Talvella saattoi seosta rikastaa, ritilää säätämällä.

Tuollaisen rakentamista suunnittelin omaan skodeen, ennenkuin kone kilahti lopullisesti ja siirryin moottoripyöriin.
Huomasin että kaasarijumppaa helpompaa (kaasari irti, suurempi/pienempi suutin) oli rajoittaa tai lisätä sisäänmenevän ilman määrää erikokoisilla kumiputkilla jos suutin oli edes lähellä oikeaa.
Ei varmaankaan olisi ylivoimaisen vaikeaa tehdä järjestelmää sähköisenä versiona.
Ilmansaantiventtiilin avautuminen ja sulkeutuminen olisi synkronoitu kierrosnopeuteen.

Coastside

Lambda anturilta ohjaus ilman määrän säätöön eli askelmoottori säätämään kuristinta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.08.20 - klo:09:13
Onko suutin iso vai pieni, löytyy koe millä se selviää. Tukkii ilmansaantia ja jos kyyti paranee, on suutin pieni. Jos heikkenee, niin liian suuri. Lämpimällä koneella.
Taas oli apuja neuvoistasi, kyllä parani kun laitoin sen reikäritilän kaasarin imupuolelle, nyt ehkä 60 suutin 56-58 kokoon, niin uskon olevan just eikä melkein, alkuperäinen on niinkin pieni kuin 63 suutin. Edellinen neulan ohennusneuvo tepsi myös mukavasti, kiitoksia.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.