Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattori, liukupalat, jouset, kytkin?

Aloittaja Eki, 16.06.20 - klo:17:05

« edellinen - seuraava »

Eki

#30
Ei ole tuo paisari, vaan tää: & Yläpuolisesta saumasta tussahti auki noin 5cm:n matkalta, stefa vuotaa öljypumpun juuresta mihin tilattu korjaussarja ja Ranskasta tulossa tuo paisari.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Tuon voi saada paikattua epoksilla kunhan tohottaa muovin  sellaiseksi ettei vesi pisaroidu siihen. Kovasti on painetta tehnyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

"stefa vuotaa öljypumpun vierestä"     jos kv-pumppu on siellä koneen oikealla puolella niin eiköhän se oikeesti nestettä vuotava stefakin ole sekin siellä oikella puolella pumpun akselilla.. eli vuotaa jo kahden stefan läpi..

Yleensä tommosessa rakenteessa on ns juorureikä mikä nesteen tippumisella paljastaa sen 1. stefan pettämisen ( kone tiputtaa alleen mutta ei vielä vuoda ulos akselin toisesta päästä.    tabell82 osaa ehkä kertoa rakenteesta enemmän ??
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

#33
Osakuvissa on tasapaksu akseli ja lukkorenkaat pitämässä sitä. Luulisi toisen irroittamalla akselin tulevan läpi?

Tiivisteet voi vaatia erikoistyökalun?

https://youtu.be/6dA1xcChUzM
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

Aika haastava työ on vesipumpun korjaussarjan asennus. Kun ottaa vesiputken irti magneeton puolelta, siitä reiästä pääsee pitämään vesipumpun siipipyörän päässä olevaa mutteria. Se löysätään ja sitten voi vetää akselin pois variaattorin puolelta. Monta hyvää videota on tuubissa tästä operaatiosta.  Jos ei vesipumpun akseli suostu tulemaan helpolla irti, jotkut hitsaavat akselin päähän tangon ja siihen kiinnitetään liukuvasara. Pahin virhe on varmaankin se , että repii väkisin akselin pois ja vesipumpun siipipyörä jää rikkinäisenä lohkojen väliin. Siilloin lohkot joutuu avaamaan.
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

#35
Totta haastava on oudolle, siipipyörän mutterissa on Left kierre ja mutteri pitää poistaa kokonaan.
Kannattaa siihen pistää sinitarraa tms. ettei se putoa pumpun pesään.
Toisessa päässä pumpun hihnapyörän alla on lukkorengas.
Muilta osin yhdyn edelliseen.
" Jos ei vesipumpun akseli suostu tulemaan helpolla irti, jotkut hitsaavat akselin päähän tangon ja siihen kiinnitetään liukuvasara. Pahin virhe on varmaankin se , että repii väkisin akselin pois ja vesipumpun siipipyörä jää rikkinäisenä lohkojen väliin. Silloin lohkot joutuu avaamaan."
Mulla on lukkopihdit johon saa kiinnitettyä liukuvasaran.
Se vuotava tiiviste on siellä siipipyörän puoleisessa päässä,
vaatii erikoisen koukun että sen saa pois sieltä, variaattorille päin.
Noitakin on eri versioita, joissain on lohkojen välissä pumpun pesän ympärillä O-rengas,
saattaa myös varipuoleinen stefa puuttua kokonaan.joissain siiven mutteri on siivessä kiinteä,
se tekee hommasta hankalamman kun täytyy saman aikaisesti kiertää siipeä auki,
ja ulosvetää akselia milli kerrallaan, jottei siipi säry.
Siinä vaiheessa kun neste vuotaa varikoteloon, se tulee myös laakereista läpi.

PS. minulla tuo vesipumppurakenne on ehdolla, "maailman typerin pumppu" ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

"minulla tuo vesipummurakenne on ehdolla, "maailman typerin pumppu"
Sen tittelin on jo voittanut Kawa VN1500, sen vesipumppu on etummaisen sylinterin purkamisen jälkeen korjattavissa.
Se tavoittelee samalla maailman huonoimman kytkinasetelman titteliä. :)
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Lukkojen urat näyttää olevan aika keskellä, ettei peräti laakereiden välissä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Saattaa olla homma että saa nuo suosiolla pois sekä uutta paikalle?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.06.20 - klo:18:16
Tuon voi saada paikattua epoksilla kunhan tohottaa muovin  sellaiseksi ettei vesi pisaroidu siihen. Kovasti on painetta tehnyt.
Paikattu epoxilla, vuotaa edelleen, elikä joko jäänyt paikatessa jokin kohta huomaamatta tai pettänyt paikkaus?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

jwalk

Noi säiliöt yleensä semmosta muovia, missä ei mitkään liimat tahdo pysyä. Itse olen kohtalaisella menestyksellä hitsaillut noita kuntoon.
Kiinalainen pieni, säädettävä kuumailmapuhallin ja vaikka jostain säiliön korvakkeesta vuollut täyteainetta.

Coastside

#43
Näyttää kovalta PE-HD muovilta jota pystyy epoksilla liimaamaan. Liekkitoholla pyyhkäisee pintaa että "rasvaisuus" katoaa. Lasikuitukankaalla voi vahvistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Olikin luultua helpompi, itseasiassa todella helppo tuon entisen akselin laakereineen poisto, hyvät videolliset ohjeet youtubessa. Minulla oli lukkopihdit millä vedin akselin laakereineen pois, laitoin lukkopihdit aksenlinpäähän kiinni ja lukkopihdin kiristysmutterin taakse poikittain miljoonapihdit jota napautin yhden ainoan kerran ns kumivasaralla, se oli siinä. Vielä käyn tiivisteen ottamassa pitkäleukaisilla pihdeillä tänään pois, pesty koko hoito liuotinaineella, öljypumppu meni sivuun kun sehän on läpivientikumilla variaattorissa, vedin kumin holesta irti ja taivutin edestä pois, nyt odottamaan että tulee eilen moposportista tilattu uusi tilalle, rasvaamiset ym hoituu sitten sekä ensin tietenkin tiivisteen laitto. &
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.