Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gileran lämpömittarin toiminta?

Aloittaja Eki, 06.06.20 - klo:10:28

« edellinen - seuraava »

Eki

Itsellä käytettynä ostetussa Gilerassa lämpömittarissa vilkkuu kaikenaikaa kaikki segmentit alusta loppuun, ostin uuden anturin, ei ollut rikki entinenkään koska tekee täysin samaa. Jos anturin johdon ottaa irti anturista vilkkuu vain yksi segmentti, elikä olisiko kenelläkään kokemusta että mistä vikaa kannattaa lähteä hakemaan, mittaristo toimii muuten moitteetta. Toinen asia reissussa oli ruuvi mennyt renkaaseen ja kun pihdeillä vedin sen pois, niin tietenkin tyhjeni rengas, ajoin sillä liki tyhjällä prismaan mistä paikkausvaahtoa ja renkaaseen, sitten huoltsikalle ja ilmat sisään. Nyt kuitenkin on vioittunut venttiili, kun sitä hiukan kallistaa niin vuotaa, saa kuulemma uuden vaihdettua jollain työkalulla rengasta irroittamatta (tubeles rengas).
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#1
Ei taida olla mittareihin perehtyneitä kun ei tullut ensimmäistäkään kommenttia, anturissa ei ole vikaa koska entinen sekä tuliterä tekee tismalleen samaa? Voisiko vika mahdollisesti olla mittarille menevässä johdossa, se täytyy nyt tarkistaa kun vesipumpun ja paisarin takia etukate on siten irti, että liittimiin on helpompi päästä käsiksi, mittarikin ollut kahdesti irti ja kotipöydällä lähinnä puhdistettavana, olisi hyvä saada näyttämään lämpötilaa, nyt sen lukeminen on mahdotonta kun menee alusta loppuun jatkuvasti kaikki segmentit edestakaisin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

mopotinx3

#2
Rengasliike hoitaa venttiiliongelman kätevästi. Keväällä vein kaksi rengasta irtovanteina asennettavaksi. Kympin ottivat kappaleelta, uudet venttilit laitettiin. Itse tasapainotin  Bilteman telineessä.  Mittarin avaamalla voit saada segmentit heräämään, yleensä se on leveä liuska joka menee näytöstä piirilevylle.
Liitin voi olla huonosti paikoillaan. Tai sitten se näyttö on rikki. Suositeltavin korjaustapa on mittariston vaihto. Pirusti menee aikaa korjauksessa ja niissä on piilossa ruuveja, joten helposti mittari on korjausyrityksen jälkeen entinen.
Kerran sattui ikävä yllätys, kun korjasin Astra vm. 2000 mittaristoa. Entinen omistaja ei tiennyt ajomäärää, siksi sain auton alle tonnilla. Onni edullisesta autokaupasta haihtui, kun sain mittariston liuskan putsattua ja eteen lävähti 397000 km. :(
Aprilia Sportcity One 50 4t

joni_k

ite oon useamman venttiilin vaihtanu renkaan paikallaan ollessa. muuta ku ilmat ulos, ruuvipuristimilla kumi kasaan venttiilin kohdalta että näkee sen venttiilin pohjan, katkaisupihdeillä vanha venttiili poikki juuresta ja poisto, uuden venttiilin liukastaminen fairylla ja asentaminen paikoilleen, kumin reunan liukastaminen fairylla, puristimet pois ja ilmat sisälle.

Eki

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 06.07.20 - klo:09:08
Rengasliike hoitaa venttiiliongelman kätevästi. Keväällä vein kaksi rengasta irtovanteina asennettavaksi. Kympin ottivat kappaleelta, uudet venttilit laitettiin. Itse tasapainotin  Bilteman telineessä.  Mittarin avaamalla voit saada segmentit heräämään, yleensä se on leveä liuska joka menee näytöstä piirilevylle.
Liitin voi olla huonosti paikoillaan. Tai sitten se näyttö on rikki. Suositeltavin korjaustapa on mittariston vaihto. Pirusti menee aikaa korjauksessa ja niissä on piilossa ruuveja, joten helposti mittari on korjausyrityksen jälkeen entinen.
Kerran sattui ikävä yllätys, kun korjasin Astra vm. 2000 mittaristoa. Entinen omistaja ei tiennyt ajomäärää, siksi sain auton alle tonnilla. Onni edullisesta autokaupasta haihtui, kun sain mittariston liuskan putsattua ja eteen lävähti 397000 km. :(
Muuten, vaihdoin venttiilin irroittamatta rengasta, kotona oli uusia suoria venttiilejä, semmoista en saanut reiästä menemään, mutta motonetista löytyi se kulmaventtiili missä aavistuksen pienempi se kumimötikkä ja joustavampi. Rasvasin sen kumimötikän pään ja meni suht' helposti paikoilleen mihin kuuluukin mennä, jalkapumpulla ilmaa sisään. täytyy katsella jos löytyisi kohtuuhintaan siisti purkumittari jossainvaiheessa, mikäli tuota ei saa toimimaan?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

jwalk

Rengasjutuissa on kyseinen setti jo kerran pelastanut pulasta.
Kulkee molempien mopojen mukana ja suosittelen:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/808832/DZ-Hardware-MP-renkaan-paikkaussarja

Coastside

#6
Jos käyttää litkua, on rengas irroitettava ja pestävä litku pois. Se syövyttää vanteen. Jos on ruuvi niin kiertää sen vain syvemmälle, niin pääsee kotiin. Voi myös varata paksun ruuvin jonka  kiertää reikään. Kartiokantainen tiivistyy hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 06.07.20 - klo:12:04
Rengasjutuissa on kyseinen setti jo kerran pelastanut pulasta.
Kulkee molempien mopojen mukana ja suosittelen:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/808832/DZ-Hardware-MP-renkaan-paikkaussarja
Tuo mamelinmälli on hyvä, hinta vaan korkea kun on kaikki mahdollinen mukana, palkkä paikkaussarja ilman ilmapatruunoita maksaa noin 5€ jopa allekin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.