Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa ja rajoitettu CDI-boksi

Aloittaja tuoppim, 17.05.10 - klo:20:05

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Eipä tuo boksin poraaminen mikään uusi tai erikoinen juttu ole. Esim. Yamaha DT:stä saa rajoittimen pois poraamalla sen CDI:n (MORIC) O:n läpi 5mm terällä.

Kuka kokeilee Vespansa boksia? ;D Pitää muistaa täyttää se reikä silikonilla tai jollain vastaavalla.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.


MikSam

Alkaa haiskahtaa (jälleen) siltä että minulla on täysin väärä käsitys Vespan kuristuksista. :-[ Jos tuo CDI:n rajoitus onkin siis tosiaan ainoastaan kierrosluvunrajoitin niin silloinhan tuo prikan poisto variaattorista riittää.

Onko täällä kukaan poistanut prikkaa LX/S-malleista? Mitä kulkee ilman prinkkalaa?

Taidanpa itsekin tyytyä siihen ensin, onhan se selvästi halvempi ratkaisu.
Kas näin, tuuliviiri rauhaton vaihtaa takin toisinpäin. ;D
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

tuoppim

Varailin tuossa tonnihuollon ensi viikolle ja samalla pyysin että laittavat 75 koon suuttimen kiinni. Laittelen sitten kommenttia vaikuttiko se mitenkään.

MikSam

Lainaus käyttäjältä: tuoppim - 21.05.10 - klo:22:46
Varailin tuossa tonnihuollon ensi viikolle ja samalla pyysin että laittavat 75 koon suuttimen kiinni. Laittelen sitten kommenttia vaikuttiko se mitenkään.
Onko sulla ollut ongelmia kaasuun vastaamisen kanssa?
Mulla oli selkeästi, ja selvää parannusta tapahtui vaihtamalla suutinkokoa 72 => 75, ja itseasiassa nyt tuntuisi siltä että jopa 78:kin olisi ihan toimiva. 3 pykälää suurempi suutin on huollon mukaan ihan koneen toimivuuden kannalta selvä parannus.
Nykyisellään osakaasulta suuremmalle osakaasulle kääntäessä toisinaan tuntuu että soppa ei riitä ja kone "moo-aa". Jos tästä taas kääntää täyskaasulle veto palaa ja meno maistuu vaikka vähän höllääkin, eli ikäänkuin nimenomaan bensa ei aina riittäisi. Toisaalta taas "kylmä" kone (työpäivän seissyt) kone vaatii hengitystä käynnistettäessä; pieni kaasukahvan kääntö on paikallaan startatessa mutta koneen käydessä ei ole mitään ongelmaa. Kone käy nätisti tyhjäkäyntiä ja heti kun hyppää selkään ja vaatii toimintaa niin Vespa vastaa kyllä heti.
Ota näistä sitten selvää, mutta uskon että 75 - suutin kyllä parantaa toimintaa kyllä selvästi.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

tuoppim

#20
Nousiko huippunopeus (siis jos mopo on edelleen variaattorilla rajoitettu) tuon suuttimen vaihdon myötä vai oliko vaikutus lähinnä kiihtyvyyden suhteen?

MikSam

#21
En tiedä nousiko huiput (sisäänajo) mutta kiihtyvyydessä havaittavissa pientä parannusta. Vaikka tuolla ei varsinaisesti ranteet venykkään ni ihan passeli tuo on.
Rikka pois seuraavaksi ni eiköhän se siittä.

EDIT: 28.5.2010

Nyt kun on ollut vähän viileämpiä ja sateisia kelejä niin tuntuu että edelleen olisi vähän laihalla. Mistähän noita suuttimia saisi tilattua ni vois vaihdella itse, noi kun tuolla huollossa ottaa kuitenkin tuntitaksan tostakin hommasta...
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

Victoria

_________________
Vespa LX 50 4T vm. 2007
Vespa LX 50 4T vm. 2005
Linhai 300 4x4 vm. 2006
Monark 349F vm. 1961

MikSam

No eipä näytä paljoa maksavan. Pitäis vain ilmeisesti osata ostaa kaasariin sopivia vaihto-osia, ei alkuperäisiä varaosia ja minä en osaa. Doh.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

tuoppim

Noniin!

Nyt on pyörä käytetty tonnihuollossa Vespistillä. Pyörän joutui jättämään melkein viikoksi sinne, kun odoteltiin maahantuojalta osia (venttiiliblokki jota jäätiin vieläkin odottamaan), mutta muuten huollon jälki oli erinomaista. Samalla siis vaihdettiin suuttimen kooksi 75 ja ero oli kyllä huomattava. Maksiminopeus ei noussut (mikä oli odotettavissakin) mutta kiihtyvyys ja vääntö kyllä parani mukavasti.

Jos ja kun alat MikSam vaihtelemaan sitä suutinta niin ota kuvia työvaiheista ja tee raportti miten homma sujui. Kiinnostaisi itsekin kokeilla hommaa.

MikSam

#25
Kunhan löytäisin varmasti käypäisen CDI:n jostain niin tilaisin samasta paikasta ne suuttimetkin.
Yritän sitten ottaa kuvasarjan toimenpiteestä kunhan sinne asti päästään.
Tekisi mieli avata tuo variaattori ja poistaa prikka itse, ja samallahan tuon tonnin huollonkin sitten väkästelee. Kelit kun on kohdallaan ni mikäs siinä on pihalla askartaa. Otanpa huomisen vapaaksi ni katotaan mitä saan aikaiseksi.

EDIT: Huolto jäi vähän vajavaiseksi, poistin ainoastaan prikan variaattorista...  :-[ Valitettavasti naapurin pikkutyttö kärkkyi vieressä kyytiä ja jututti koko ajan niin unohdin dokumentoida koko tapahtuman...
Laittelen huomenna tarkemman selosteen ja joitain ulkoisia kuvia miten homma meni, nyt en jaksa. Aikaa kului puolisen tuntia.

Jaa niin, lopputulos. Huiput nousi oman mittarin mukaan 50km/h => 65 km/h, pers'dyno sanoo että ehkä vähän vaille 60 km/h olisi todellista. Ihan tarpeeksi joten viritys loppuu nopeuden osalta tähän. Lyhyen kokeilun perusteella kiihtyvyys ehkä hieman kärsi, täytyy tilata kevyemmät rullat.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

ottokahi

Vähän myöhssä tuun mutta miten tuon vari boxin saa irti kun muttereita on vaikka missä?

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

joetorttu

Moi

Kertokaas mistä löydän tuon cdi boksin vespa lx 50 4t 2011 mallissa? Ei osu omiin silmiin..

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04