Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sähköskootterit ja hybridit

Aloittaja Coastside, 22.03.08 - klo:11:47

« edellinen - seuraava »

harriveikko

Kaverini oikein koitti tyttärensa sähköskodee.Se on noin vuoden vanha masiina,merkiltään mikä lienee.Akku täys piripintaan ja kymppitietä kohti turkua.Eli tasainen vauhti,ei aivan napa laudassa.Meni kuulemma 81 kilometriä,sit ei enää inahtanukkaan ja emäntä tuli peräkärryn kanssa noutamaan.Koko reisu ilman pysähdyksiä ja tasaisella kaasulla.Hyvä on toi liikkumasäde.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

latromster

Saisikohan noihin agregaatin tai joku dieselillä
Sähköä ilman akkua patentti.

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla


mopo305

Multa saa halvalla kärryn , johon mahtuu 2kw agri. ;D
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

harriveikko

Kyllähän noihin sähköä sais vaikka polttokennolla ja niissä vois olla sitä tehoo peräti sen verran,ettei tarvis edes akkua.Polttokenno on järkevä keksintö.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

pekpel

Joku firmahan suomessa noita polttokenno skopia tekikin..
Olisko ollu vantaalla tuo firma ja jokunen vuosi sitten oli telkassa juttua.
Pikkuinen vetypullo oli ja polttokenno.
Mopon hinta vaan oli hirmuinen.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

FlamingRC

Moi, tuli tuossa viikonloppuna ostettua tällänen 250w 24v E-scooter. No, akut oli sökönä kun on monta vuotta tallissa seisonu. Ostin Biltemasta 4x 6v 4,5ah akkua, kokeilin ajaa, moottori vain nyki. Pienen tutkailun jälkeen huomasin että moottorin hiilet oli jumissa. Korjasin ne ja nyt toimii moottori hyvin. Ongelmana vaan on nyt että skootteri jaksaa mennä sen 4 min. kunnes vauhti rupeaa hyytymään. Kertokaapas viisaammat mikä voisi olla vikana.Ketjun rasvasin ja löysäsin ku oli  hirveen kireellä, ei auttanut.

Akkuihin linkki:    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Sahko/Akku-muut/Lyijyakut-80402/

(Alimmainen akku)

Coastside

Minkä kokoiset ne vanhat akut on? Nyt siinä on vain 4,5 Ah ja akut voi kuormittua liikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlamingRC

#112
Onhan siinä nyt yht. 18ah. Ennen oli 2x 12ah.

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: FlamingRC - 26.02.15 - klo:13:37
Onhan siinä nyt yht. 18ah. Ennen oli 2x 12ah.

"Ostin Biltemasta 4x 6v 4,5ah akkua"

Sarjaan kytkettynä näistä tulee 24 volttia, 4,5 Ah ja kun virrankulutus on 10 ampeeria, ei akuilla tietysti kauas pääse.
Kysy akkuliikkeestä käytettyjä siivouskoneen tms akkuja, itse löysin veneeseen 12V 30Ah geeliakkuja 20e kappale.
2x12Vx15Ah akuilla ajaa ehkä tunnin.

FlamingRC

Okei, tästä oli paljon apua, kiitos!

helkama sc-r

Biltemassa saa aika hyvin palautettua tai vaihdettua ostamansa tavarat, näyttää siellä olevan 12v12a akkujakin..

FlamingRC

En varmaan saa palautettua noita neljää akkua, ku on jo tinattu...

FlamingRC

Noniin, ostin 4x 12v 7ah akkua. Miten kytken ne kaikki neljä akkua? Mutta kumminkin pitäs saada 24v. Vai pistänkö vaan kaks akkua sarja kytkennällä?

konenikkari

Kytke kaksi akkua sarjaan ja niiden rinnalle toinen samanlainen yhdistelmä.
Ko. kytkentä ei ole suositeltava, mutta olosuhteiden ja käytettävissä olevien palikoiden mukaan on toimittava  ;-)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Nuukailija

Milloinkahan noita alkaisi saamaan Li4Ti5O12 tai edes LiFePO4 akuilla?

Ensinmainitusta saisi kivasti tehoa ulos ja olisi nopea ladata, kestäisikin pitkään, jälkimmäinen omaa vähän paremman W/kg suhteen.

Nuo lyijyakut tuntuu vähän sellaiselta, kuin ankkuria raahaisi perässä.

No kallistahan se kai olisi yhä nykyäänkin, mutta jos pörssissä olisi paksuutta ja jos sattuisi asuinpaikka olemaan jossain toisessa maassa, niin kyllähän se sähköskode pitäisi tehdä, kunnon akuilla tietty.

Thaimaassa on sellaisia skoottereita, joissa on pinnapyörät, sellaiset jotain mopon ja polkupyörän renkaiden väliltä, sellaiseen saisi suht näppärästi sähkömoottorinkin mahtumaan, tai eteen ja taakse moottori, niin ei tarvitse niin järeää moottoria ja painopistettäkin saisi vähän eteen.

Sähkömopoa tai motskaria en ole oikein kunnollista nähnyt, mutta sähköfillari sellainen Stealth merkkinen oli kiva minkä näin Brasiliassa, joka kai jokin mopo/motskari lakiteknisesti on.
http://www.stealthelectricbikes.com/

Se tosin oli jotain vanhempaa mallia, noin 4kW siinä taisi olla kiukkua ellen väärin muista ja kaveri veteli ohi autoistakin.

Mulle toki riittäisi ihan vähäinenkin teho, kunhan nyt 10% nousuja jaksaisi kiivetä 3-4 tuntia, no niin, meni vaikeaksi heti.