Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Muutoskatsastus, onko mahdollista?

Aloittaja ihis, 18.03.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

ihis

Tuli mieleeni että onko 50cc skootteri mahdollista muutoskatsastaa isommaksi?
***Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla***

Zorro

#1
Isommaksi moottoriltaan, rungoltaan vai mitä tarkoitit?

Linkki

Oishan se hyvä jos voisi katsastaa rajoittamattoman moposkootterin moottoripyöräksi ja varmaan voikin, vakuutusmaksut vaan pompsahtavat ylöspäin ja vero tulee maksettavaksi.

ihis

Tarkoitin että jos laittaa esim suurempikuutioisen moottorin ja muutoskatsastaa sen?
Eli voiko esim 50cc skootterin muutoskatsastaa kevytmoottoripyöräksi, asentamalla siihen vaikka 70-80cc moottorin?
***Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla***

Zorro

Luultavasti voi jos jarrut ,jousitus sekä runko vastaavat kasvanutta tehoa. Kannattaa kysyä katsastuskonttorilta.

ihis

Ok, siellähän ne osaa neuvoa :D

Ajattelin että jos joku olisi näin tehnyt, niin olisi kiva tietää.
***Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla***

karkulainen

Kiinalaisissa moposkoottereissa taitaa olla sama runko, jarrut jne. kuin isomman luokan vehkeissä, ainakin suurelta osin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Käytännössä vain jarrut täytyy mitoittaa suurempia vauhteja varten ellei ne jo ole. Monissa on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Voihan niitä jarruosia tilailla lisää. ;D Racing-planetin kautta saa osia sekä mopo- että kevariskoottereihin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

ihis

Nitrosta on kyse.
Siinä on ainakin jarrut sen puolesta riittävät.
***Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla***

karkulainen

Nitroa valmistetaan kevarina (100cc) ja nitrossa/aeroxsissa on ne brembon jarrut eli siitä ei jä kiinni. ;D
Aika moni olisi jo rekisteröinyt nitronsa kevariksi jos se olisi helppoa ja suhteellisen halpaa. Saa sitä yrittää, mutta se vaatii jonkinmoisen paperisodan. Toisaalta, onhan niitä monkeyjakin laitettu laillisiksi kevareksi. :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Taitaa mennä niin byrokraattiseksi touhuksi, että ei kannata edes harkita. Todennäköisesti vaaditaan lausuntoja ja papereita, joita ei tule mopona ostetun laitteen mukana.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#11
"Mopon ja moottoripyörän (L â€"luokka) rakennemuutokset

AKElla ei ole toimivaltaa L-luokan ajoneuvojen rakennemuutosten poikkeuslupien myöntämiseksi."

ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/Mopojen+ja+moottoripyörien+rakennemuutokset/Mopon+ja+moottoripyörän+(L+â€"luokka)+rakennemuutokset.htm
http://tinyurl.com/dy73yy
----------------

Valmistajan luvalla ehkä saisi muuttaa L-mopoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ihis

Tämä on sitten tällä selvä :)
***Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla***