Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huatian 150cc

Aloittaja scooterpasta, 28.07.11 - klo:17:07

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

#91
Lainaus käyttäjältä: tommi - 13.09.11 - klo:10:04
Mulla kyllä pystyi jotenkuten ajamaan kylmemmillä ilmoilla kun kone nakutti mutta kesähelteillä nakutti heti pihalta lähdettäessä. Oli todella tuskaa päästä edes kaupassa käymään kun ei päässyt ensimmäistä mäkeä ylös  :-\

Suutin #100 oli pienin millä pystyi ajamaan nakuttamatta, 19mm kaasarilla. Ja bensaa meni 5L sataselle..

Niinpä, talvella kun lähdet  niin automryyppy makaa päällä aika pitkään ja rikastaa seosta. Saattaa pätkäajossa olla päällä lähes aina(hiukan) kun on pakkasta. Muuta selitystä en havaintoosi keksi.

Edit: Kyllä se ryyppy vaikuttaa kesälläkin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

tommi

#92
Lainaus käyttäjältä: scooterpasta - 13.09.11 - klo:10:21
Tässä on kuva männästä.

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/bilder/produkte/gross/FE-7600_160ccm-1-Plug-and-Play-High-End-High-Power-Zylinderkit-byforextreme-GY6-125-150ccm-152QMI-157QMJ.jpg


Juu, ei varmaan jää juurikaan palotilaa tolla männällä.. Kätevämpää on lisätä kannentiivisteitä kuin alapään tiivisteitä, alapään tiiviste repeää joka kerta kun pyttyä käyttää irti. Ja muutenkin on helpompaa kun pyttyä ei tarvitse irrotella.

Mutta kannattaa tosiaan ensin kokeilla isompaa suutinta ja varmistua että kyse on todella nakutuksesta. Kyllä jollain 125-130 suuttimella pitäisi rutina selvästi vähentyä.

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 13.09.11 - klo:10:35

Niinpä, talvella kun lähdet  niin automryyppy makaa päällä aika pitkään ja rikastaa seosta. Saattaa pätkäajossa olla päällä lähes aina(hiukan) kun on pakkasta. Muuta selitystä en havaintoosi keksi.

Talvella en ole koskaan ajellut metriäkään. Tarkoitin siis ihan kesäisin, jos oli vaikka +10 astetta lämmintä niin pystyi käymään kaupassa nakuttamatta mutta +25 asteella ei päässyt edes pihasta pois nakuttamatta.

scooterpasta

Tässä on linkki sylinteripaketin asennuksesta, harmi vain että on saksaksi. Sylkyn ja männän valmistaja suosittelee täyssynteettistä öljya 5W 40. Onkohan siinä kirjoitusvirhe. Olisiko pitänyt olla 15W 40 kuten näissä kinuskeissa usein suositellaan ? En laittanut tuota öljyä vaan 15W 50. Kertokaa miten asian ymmärrätte  jos jollakin on saksa  hallussa.

http://forextreme.de/anleitung/Keramikzylindermontage.pdf

tommi

Tuskin on painovirhe toi 5w-40, näihinhän suositellaan milloin mitäkin öljyä, ties mistäkin syystä. Voithan käyttää sitä niin ei ainakaan se jää kaivelemaan mieltä. Siellä sanottiin myös että se ylimääräinen tiiviste mikä tuli mukana on sitä varten että jos käytössä on virinokka niin saattaa olla että venat osuu mäntään. Eli se ylimääräinen tiiviste on ikäänkuin sitä varten.

Pakko kysyä tähän väliin että olet kaiketi käyttänyt 98 bensaa? Sehän kestää nakutusta vähän paremmin kuin 95:nen. Vaikka linkissä suositellaankin 95 bensaa..

scooterpasta

Joo, olen käyttänyt 98 bensaa.

tommi

Aika tiukka sovitus on ollut näemmä alunperinkin kun on ottanut venat mäntään kiinni, ainakin linkittämistäsi kuvista päätellen. Se ettei se kuitenkaan nakuttanut, kuten nyt, selittynee sillä männän profiililla, luulisin..

scooterpasta

#97
Olen sitä männän hajoamista miettinyt, onko mahdollista että se olisi vasta vähän ennen murtumistaan venahtaneena kolkutellut venttiileihin. Nakutusta en kuitenkaan havainnut vanhalla systeemillä. Silloin olikin sikamaisen kuumat kelit. No loppuviikosta saan isompia suuttimia, katsotaan sitten mitä ääniä motti päästelee.

Illalla säädin kaasutttimen neulaa yhden pykälän ylemmäksi, enempää ei voinut, ei mitään vaikutusta. Lorautinpa tankkiin vielä oktaanin kohottajaa ja huljuttelin tankkia ja jatkuva kierto varmaan piti huolen sekoittumisesta, ei mitään vaikutusta. Jotta tämmöstä  tällä kertaa !!

scooterpasta

Alkoipa aamu taas hilpeästi. Skode ei lähtenyt startista käymään, kuului vain klik ja hyytyi vauhtipyörälle. Ajattelin että so what, polkasen sen käymään. En saanut sitä polkemallakaan heräämään, tai oikeastaan en saanut oikeastaan yhtään kunnon polkaisua aikaiseksi kun tuntui että se mekanismi  hyppelehti hampaiden yli ja jalkapohjaan sattui niin hemmetisti. Poljin on niin huonossa paikassa katteen alla, pitäisi laittaa putki jolla saisi pidennettyä poljinta (kääntyvää tappia) ja saisi paremmin voimaa potkuihin. Minusta tuo jalkakäynnistin on lapsellinen viritys ns. "väärinpäin asennettuna"

Taitaa olla koneessa nyt niin kovat puristukset että akkukin on lujilla. Syy voi olla sekin että eilisiltana kun yritin saada tuota nakutusta loppumaan ajelin lyhyitä pätkiä säätösessioiden välillä. Liikaa käynnistyksiä suhteessa ajettuun matkaan. Lataus kuitenkin toimii kun mittari näytti 16 V.

Emännällä on vuoden vanha Solifer Black Star, siinä ei ole ollut mitään ongelmia koko aikana, se on pelastanut minut monena aamuna tänä kesänä.


tommi

Juu, kuulostaa tutulta. Puristukset nousee tosiaan niin koviksi ettei startissa välttämättä riitä poweri. Mulla on tapana aina polkaista kone puristuskohdan yli ja sitten vasta startata käyntiin. Muuten kuuluu vain pelkkä "klik" kun startti ei jaksa pyörittää. Kun sammutat koneen niin sehän tuppaa aina sammumaan juuri yläkuolokohtaan, puristustahtiin.

scooterpasta

Lainaus käyttäjältä: tommi - 15.09.11 - klo:08:29
Juu, kuulostaa tutulta. Puristukset nousee tosiaan niin koviksi ettei startissa välttämättä riitä poweri. Mulla on tapana aina polkaista kone puristuskohdan yli ja sitten vasta startata käyntiin. Muuten kuuluu vain pelkkä "klik" kun startti ei jaksa pyörittää. Kun sammutat koneen niin sehän tuppaa aina sammumaan juuri yläkuolokohtaan, puristustahtiin.

Tommi, vinkkisi oli hyvä siitä kiitos !! Akku oli työpäivän "älylaturin" piuhoissa ja täynnä virtaa. Yritin startata, kuului klik. Annoin sitten polkimella vauhtia ja samalla starttasin, johan heräsi !!

Poljinmekanismiin täytyy kyllä tutustua paremmin. En saanut sillä konetta käyntiin,  on se niin hankalassa paikassa. Kait syynä on siihenkin nuo kovemmat puristukset. Kai sitten kun tosipaikka tulee niin alkaa kiltisti purkaa katteita ainakin 3 kpl ennenkuin saa jalkansa tukevasti polkimelle !!!