Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Qingqi Zoner 2-Tahti QM50T-10A (B)

Aloittaja tapiovuorent, 25.10.23 - klo:09:31

« edellinen - seuraava »

tapiovuorent

Tuli uusi versio vastaan Kiina skootterista , minulle.  ( vm. 2008)Moottorin malli : H1E41 QMB-4.
Tuotu Suomeen ilmeisesti aika rajallinen määrä .
Tekniikka: 2-Tahti
Var.hihna 777x16,5x30
Var.rullat 16x12 , siis kyllä , ei 15x12 , jotka ilmeisesti voisi toimia normaalisti
CDI-Boxi 4-Johtoinen
Kaasutin Mikuni ( ei mitään mallimerkintää )Luisti vipuvälitteinen kaasuvaijeriin . Vaijeri ei tule siis suoraan luistiin!
Mopo on nyt kunnostettu , mutta K.O. malliin osien saaminen , muihin kiinalaisiin , saattaa olla " haasteellista .
Onko palstalaisilla kokemusta . n. 10 kotimaista verkkokauppaa tutkin , kovin laihoin tuloksin

mopotinx3

#1
Onhan noissa kiina2tskoottereissa pieniä eroja, esim Raleígh on 10mm männäntapilla ja korkeapainekannella tehtaalta lähtiessään. Ostamassasi mopossa voi olla tarvikevirivariaattori tai sitten ne on laittanu jo tehtaalla sen. Vipuvälitteistä kaasaria en ole ennen tavannut. Keewayssä on Mikunit, sittem CPIssä 16mm dellorto ja Generic skootterissa tarvikekaasarin näköinen 16mm kuten Raleighissakin. Raleigh oli kova kulkemaan, kun laitoin prikan myyntiä varten, kone huusi niin hurjasti, että piti ottaa prikka pois. Uusi omistaja sai kuitenkin sen rikki, ajoi varmaan liian pitkästi kaasu pohjassa. Voihan tuo löytösi olla harvinaisuus, 4-johtoista CDI:tä en ole nähnyt, oisko Aeroxissa sama. Raleighissa oli Aerox öljypumppu ilman vaijeria. Hihna näkyy olevan outoa kokoa, laittaisin 804mm x 17,5, niin kulkisi varmaan paremmin.
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

"Tuli uusi versio vastaan Kiina skootterista , minulle.  ( vm. 2008)Moottorin malli : H1E41 QMB-4."

Pistä kuva tuosta "ihmeestä"  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Kone.nikkari : En ole lähettänyt kuvia tälle foorumille.
Tiedän , että olet moneen kertaan selvittänyt , kuvien lähettämisen.
En nyt löydä ohjettasi , niin voitko sen tähän selventää , niin yritän kuvia lähettää . Kiitos

konenikkari

#4
Kirjoita hakukenttään "mene sivulle"
tuloksena pitäis olla ohje moneen kertaan.
Eikä ole pakko mennä aijaa kuvapalveluun muutkin käy.
Hakuun voi kirjoittaa myös "Kuvien liittäminen palstalle (ohje)"
Tuota hakutoimintoa porukat käyttää aivan liian vähän,
mutta ikäväähän se on jos kaikki löytää avun haun avulla
eikä kirjoittele mitään palstalle...
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Nuo jia,jue raleigh matador ym. mopot taidetaan koota
kaikista nurkista löytyneistä jäännösosista,
eikä taida olla kahta samanlaista  ;D suomessa  :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

PappaSkootteri

Onkohan se tämä tai siis guuggeli antoi tämän kuvan?

Kyseinen kuva on tästä http://www.motot.net/talli/osat/id33091/
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

konenikkari

#7
Minä puolestani löysin tosi mystisen kaasuttimen  ;D
https://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/download/hooper_leo_motor_reservedele.pdf
Tuolta, ja hooperin kuvan tuolta
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Hooperi.JPG?img=img4k
Mul oli tommonen mut siin luki raleigh matador jia jue tai jotain
ja se oli kaksitahtinen.

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Juuri tämä .Pappaskootterin lähettämä kuva.
Ja Konenikkarin osakuva : Täsmää kaikki . Kaasutin , öljypumppu , variaattorit, yms.
Kiitos herroille , tai hienoille työmiehille , miten itsensä kokee.

tapiovuorent

Tuo Hooperi näkyy olevan "tyypillinen " 4-T. moottorilla oleva kiinanvehje.

konenikkari

#10
Tuota hooperia on myös 2T josta tuo varaosakuvasto
en vain tiedä mikä sen hooperin tyyppi on.
Euroopassa mm. tanskassa tuo hooper tunnetaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

Tuo on sitten aivan eri mopo kuin muut 2t kiinalaiset. Olisko moottori Kymcon tai Symmin sukua, kun on outo öljypumppu. Tuskin ne on Hooperilla itse moottoria alusta asti keksineet.
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)