Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Fude

Aloittaja Tiina89, 15.06.07 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

jalat

Itsellä oli myös joskus fudessa cdi-boxi joka toimi ihan ok paikallaan. Mutta kun lähti kiihdyttämään niin alkoi röpöttämään ja tökkimään jossain 20-30 vauhdissa ihan mahdottomasti, eikä vauhti enää noussut. Eli veikkaan cdi-boxia.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

-markus-

Laitoitko sinä itse siis uuden cdi:n vanhan tilalle, silloin kun alko tökkimään? Jos laitoit, nii auttoko?
Lainaus käyttäjältä: Way Of LifeRotta style rocks  :)

jalat

Juu kokeilin toisesta fudesta cdi-boxia ja heti pelitti normaalisti. Sitten vaan tilattiin uusi boxi ja homma sillä selvä.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

-markus-

Noni, hyvä, toivottavasti ittellä kans alkaa pelittää  ::)
Lainaus käyttäjältä: Way Of LifeRotta style rocks  :)

-markus-

Onko tuo 42mm powrfiltteri oikean kokoinen tuohon Zhongyu Fude ZY50QT-7 malliin? Mopo mummolassa tällähetkellä, enkä päse mittailee, mutta muistelisin että on tuon n. 40mm... Tilasin siis osia scatterilta ja ne tuli tänään.
Lainaus käyttäjältä: Way Of LifeRotta style rocks  :)

Plom

Jos ihan tarkkoja ollaan, mikää powerfiltteri ei ole sopiva , kun se estää vain oravia isompien epäpuhtauksien pääsyn koneeseen.

-markus-

Aijaa, nonii, eikse puhista vai? Mitä jos laittaa vaikka jonku villasukan siihe päälle? Tai sinne sisää tunkee jonku normi sukan?
Lainaus käyttäjältä: Way Of LifeRotta style rocks  :)

pekpel

Lainaus käyttäjältä: -markus- - 15.08.11 - klo:17:49
Aijaa, nonii, eikse puhista vai? Mitä jos laittaa vaikka jonku villasukan siihe päälle? Tai sinne sisää tunkee jonku normi sukan?
Täältä yksi iso EI ääni powerfiltterille.
Ei vaan toimi niinkuin tyypit luulee.
Et kuitenkaan putsaa tarpeeksi usein, vaikka mitä laitat siihen päälle.
Voit koittaa vaahtomuovista hattua siinä päällä ja tietysti hyvin öljyttynä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-markus-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 15.08.11 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: -markus- - 15.08.11 - klo:17:49
Aijaa, nonii, eikse puhista vai? Mitä jos laittaa vaikka jonku villasukan siihe päälle? Tai sinne sisää tunkee jonku normi sukan?
Täältä yksi iso EI ääni powerfiltterille.
Ei vaan toimi niinkuin tyypit luulee.
Et kuitenkaan putsaa tarpeeksi usein, vaikka mitä laitat siihen päälle.
Voit koittaa vaahtomuovista hattua siinä päällä ja tietysti hyvin öljyttynä.
Aijaa...Noni, toimiiko, jos ottais skoban alkuperäsestä putsarista (mulla on toinen vara-putsari) sen vaahtomuovin ja sitos sen sen siihe päälle vaikkapa neppareilla...Tietysti öljyttynä...
Lainaus käyttäjältä: Way Of LifeRotta style rocks  :)

ihmehiippari

Anna olla vaan sen vakioputsarin. Suodattaa varmasti kunnolla, ei se oikeasti edes kurista paljoa ja ei tule kovia imuääniä.

Coastside

On hyvä tehdä vertailu putsareiden välillä. Vaikkapa mäkinopeus alkuperäisellä ja toisella ja jos vauhtia ei saa lisää, niin ei kannata konettaan pilata noin 500 - 1000 km säistä riippuen. Ellei joku mummo kepillään telo sitä ennen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jupesetä

Onko kenelläkään fudessa vakio alipainehanan tilalla manuaalihanaa / pelkkää liitintä?
Znen ZNQT50-11 aka Fude Classic vm. 2010

Fude Classic

Elikkä minulta löytyy tommonen 3tkm ajettu otsikon mukainen Fude (papereissa Baotian btqt49-9d) jossa on 10" renkaat, levyjarrut edessä ja takana, 5.1gr malossi rullat, ngk iridium tulppa, ngk tulpan hattu, bensana käytetty 95 ennen e10:n tuloa ja sen jälkeen 98 ja huollettu viimeksi 1tkm kohdalla. Ja huoltoa siis pitäisi tehdä seuraavasti talviajoa varten:

- Pyörän laakerit ja stefat pitäisi vaihtaa, millaiset sopii?

- Jarrunesteiden (ehkä levyjen) ja -palojen vaihto, mimmoiset palat sopivat ja etenkin taakse, samatko kuin eteen, ja ohjeet vaihtoon olisi hyvä saada?

- Moottoriöljyn vaihto, millasta pitäisi laittaa 10w40:kö, ja kelpaako auton öljy?

- Peräöljyn ja -laakereiden vaihto, mimmosta sisään ja millaiset sopii ja ohjeet vaihtoon?

- Ilmansuodattimen vaihto, sopiiko joku muu kuin alkuperäinen tilalle (joku itse leikattava suodatinlevy)?

- Keula ei toimi kunnolla menee heti pohjaan kun istuu kyytiin ja ei jousta, eli öljyt vaihtoon, mutta mimmoset stefat ja pölysuojat sopii ja mistä niitä saa?

- Renkaiden venttiilit pitäisi vaihtaa, nykyiset on hapertuneet autonventtiilit joista ei pysty kunnolla ilmaa lisäämään koska suutin ei mahdu venttiilin ja vanteen väliin, eli kulmamallit tilalle motonetistä, ohjeita vaihtoon?

- Bensa- ja jarruletkut + bensasuodatin on alkuperäiset pitäisikö vaihtaa parempiin, mistä sopivat ja mitkä ne oikeat pituudet ja halkaisijat on?

- Venttiilien välysten säätö tiukka 0.10mm ilmeisesti sopiva?

- Kaasutin pitäisi säätää, käy todennäköisesti laihalla koska pakokaasun kierrätys järjestelmä on tippunut tielle, olisiko ohjeita säätöön, muutakuin tuon systeemin tukkiminen ja suuttimen suurentaminen (tämän tietysti teen), mutta minkäkokoista suutinta kiinni?

- Käynnistyy sähköllä huonosti pakkasella (tehnyt tätä aina), mitä voisi tehdä, muutakuin vaihtaa isomman akun (nyt kiinni Biltema 4 tai 5 ah geeliakku, alkuperäistä vastaava kuitenkin), sähköt ja tulpanjohto on alkuperäiset pitäisikö niille tehdä jotain?

- Valot näyttää huonosti, ja säätö ei ilmeisesti hirveästi auta, joten pystyykö jotain muuta tekemään?

- Vaijerit ja liikkuvat osat pitäisi voidella, eli mitkä kaikki paikat kaasuvaijerin, lukkojen ja katkaisijoiden lisäksi?

- Mitä nastarenkaita suositelisitte koossa 3.00-10" tai 3.50-10", ja kumpi olisi parempi kun nuo on ainoat lailliset koot minulle?

- Mitä voisi tehdä pienellä budjetilla kiihtyvyyden ja mäennousukyvyn parantamiseksi, mutta niin että alkuperäinen sähkörajoitin toimii normaalisti (eli rajoittaa siinä 50-55 mittarinopeudessa) ja mielellään ei isompaa pyttyä, nopeus ei tarvitse nousta, mutta ei se haittaakaan.

Ja on myös ongelma tällä hetkellä, vilkku ja valokytkimet liikkuu huonosti ja todella jäykästi ja ei lähde oikein käyntiin kunnolla kylmänä (kesälläkin jo teki tätä), sammuu pari kertaa ja saa käynnistää uudestaan ja sit pysyy käynnissä ja liikkeelle lähdettäessä hyytyy ensin ja melkein sammuu ja sitten ampaisee liikkeelle normaalisti, mitä pitäisi tehdä jotta pelaisi normaalisti, mitään en ole kokeillut olen vain sinnitellyt näiden vikojen kanssa, koska tämä on kakkospeli talveksi ja varalle kun toinen on huollossa (ja ykköspelinä on KTM 125 duke, joka on talvisäilössä ja fude taas alla jos se jotakuta kiinnostaa)?

Ja sitten tietysti kaikki ohjeet mitä muuta pitäisi tehdä, huomioida ja tarkistaa on toivottavia, kiitos jo etukäteen avusta. Ja saa tietysti siirtää jonnekin valmiiseen topickiin itse en löytänyt sopivaa.

InsOmnia

Näihin kaikkiin kysymyksiisi on foorumilla vastaukset valmiina, jospa lukisit ensin nuo stickynä olevat aiheet, tuosta yläpuolelta.

Palosella

#434
Heippa kaikille! Mulla on tossa korjattavana kaverin mopo ja siinä on juuri tuo vika, että tyhjää käy hienosti, mutta kierroksia ei sitten ota vaan sammuu kun kaasua kääntää. Kaasari on putsattu moneen otteeseen, kalvo näyttää ehjältä ja imukaula+pakeliittitiiviste on uusia. Minusta kuitenkin tuntuu, että imuvuotoa silti on. Starttispraytä kun suihkuttaa imukaulan ja kannen väliin varovasti ja samalla antaa kaasua, kone ottaa täydet kierrokset komiasti, mutta siitä väliltä ei oikeen löydy mitään (sammuu jos kaasusta päästää vähänkin irti kaasukapulasta). Kysymys on siis, arvaako kannen, pakeliitin ja kaasarin väliin laittaa tiivisteliimaa et sais mahdollisen imuvuodon ainakin pois pelistä?

E: Ja vähän taustatietoa: Mopo on siis seissyt muutaman vuoden pihavarastossa (kylmässä) kesät talvet. Mopolla on ajettu 900km ja toimivana ajettu parkkiin. Bensaa kaasarille tulee ja hyvin. Venttiilivälyksen on tarkistettu ja välys oli 0.10 mm sekä imu- että pakopuolella.