Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mopo vaihtui ruiskusta kaasariin, mutta?

Aloittaja Eki, 11.08.19 - klo:13:48

« edellinen - seuraava »

Eki

Taas ongelmia vaikka Gilera Runner sp on liki uusi, rupesin hienosäätämään seosruuvia kaasarista sen noin 1.5 kierrosta kiinniolevasta auki ja siitä siitä sitten etsimään lämpimästä koneesta pienin liikkein parhaiten kiertävää kohtaa. Kyllähän se löytyikin helposti mutta kiertää yli 3000rms, tyhjäkäyntiruuvi ei vaikuta pätkän vertaa olipa kiinni tai auki tai välimaastossa, on vieläpä käsinsäädettävissä, on nämä niin maan henkimaailman juttuja. En ymmärrä mitä virkaa koko säätöruuvillla on kun se ei tosiaan vaikuta yhtikäs mitään, kertokaa "konesepät" missä vixxxx liiraa muuallakin kuin säätäjän nupissa? :) Ps. pitäisikö ottaa säädönajaksi automaattiryyppy pois päältä kun huutaa niin maan perusteellisesti vaikka ajettu ennen säätämistä kone lämpimäksi?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Kaasuvaijeria pitää löysätä kahvan puoleisesta päästä, välystä pitää olla olla 2--3mm,
silloin kun tyhjäkäynti on säädetty, nopeudensäätöruuvista (luistin korkeus) n1500rpm.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Ja edelleen,,, jos ei tyhjäkäynnin ilma/seosruuvi vaikuta mitään, niin tyhjäkäyntipiiri ei toimi.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.08.19 - klo:14:48
Kaasuvaijeria pitää löysätä kahvan puoleisesta päästä, välystä pitää olla olla 2--3mm,
silloin kun tyhjäkäynti on säädetty, nopeudensäätöruuvista (luistin korkeus) n1500rpm.
Helpompihan se esim kyseisessä mopossa on säätää läheltä kaasaria, tuossa on se 2-3mm välys ennenkuin alkaa ns kaasu vaikuttamaan ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#4
Kaasuvaijeri haaraantuu matkalla kahdeksi, öljypumpulle ja kaasuttimen luistille,
joiden pitäisi liikkua synkassa, mutta säätele nyt sitte, niin kuin parhaaksi näet.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#5
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.08.19 - klo:15:52
Kaasuvaijeri haaraantuu matkalla kahdeksi, öljypumpulle ja kaasuttimen luistille,
joiden pitäisi liikkua synkassa, mutta säätele sitte, niin kuin parhaaksi näet.
Sorry, ei ollutkaan välystä, muistin entistä perjantaina myydyn Gileran, nyt on ja tippui tyhjäkäynti ok lukemiin, mutta edelleenkään ei tuo tyhjäkäyntisäädin juurikaan mitään säädä. Tiedän että kun löysää tai kiristää tuolta kaasuvaijeria, niin myös öljynsaantimäärä muuttuu, tarkistettu ja säädetty jetsulleen merkkiviivaan.

Tässä ps50 mallissa on kyllä älytön tuo pakoputki, kaksi hukkaputkea ja kolmas takaisinkierrätykseen, kaiken kukkuraksi käyrä on kyllä niin ohut ja suppea, ettei ihme jos ahdistaa, eipä ahdista kauaa, tilasin Gianelli Rekord putken, eiköhän piristy, nopeus pidetään hyväksytyissä lukemissa. Kävin juuri Hyvinkää-Riihimäki edestakasin, kiihtyy ja kulkee minkä rikalta voi ottaen huomioon typistetyn pakoputken, tyhjäkäynti 1500rms, ei pyöri takapyörä jalustalla ja on ok lukema, nostetaan mikäli ajan myötä on tarvetta, elikä kyllä tämän kulku parani ilmansaannin lisäyksellä (reikälevy pois), tietenkin suutinta suurennettiin myös.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.