Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

pekpel

Tosiaan on hyvä tarkistaa että kaasuläppä / luisti menee oikeesti kiinni tyhjäkäyntiasennossa
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

hcjussi

Moi!

Unohtui kirjoitella että vaijeri on ihan ok ja samoin läppä. kun tyhjäkäyntiruuvi on ihan löysä niin ei paljoa tarvii kääntää kiinni kun alkaa kierroksen nousemaan. Eli kyllä siellä puolellakin on kaikki kunnossa. Täytyy tuo luisti tsekata!!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

adveksi

eli osaisiko joku neuvoa ja auttaa mistä mahtaa olla kyse kun solifer speed sköpä käynnistyy ihan ok mut sit kun vääntää kaasua niin tehot katoaa,kierrokset lähtee ei käy meinaa uupua kaikewn laista ongelmaa pääasiassa tehojen kanssa tulppa on ok tulpan hattu ok bensan saanti ok missä vois olla vika on alkanut nyt ilmenemään kilometrejä 3100. t:adveksi

Coastside

Katso että kaikki on kiinni, erityisesti johtojen liittimet ja sitten kaasuttimen kalvon  ja sen jälkeen kaasuttimen puhtauden. Ensimmäiseksi että bensaa on tankissa.
Lue kiinalaisosion ketjuja joissa noista on juteltu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

adveksi

saa bensaa kaasari puhdas kalvo ehjä ei johdu kaasarista tai bensan saannista ei tulpasta en tiedä mistä osaatko antaa vinkkiä mistä etsiä vikaa ja misä on niiden kkinalaisten ketju missä jo lukee tästä auta

atk

Mitenkäs ilmanputsari? Nyppää kaasarista putsarinputki irti ja käynnistä olisko siitä apua, jos on, puhdista putsari aina ilmanottoaukon karkeesuodattimesta lähtien.

adveksi

ei ole vika ilman putsarissa,mutta mitä se cdi boksi tekee?? voisiko joku kertoa hieman sen toimminasta et voiko se vaikuttaa käymiseen ja kierroksien tehoon/uupumiseen!!

pekpel

Cdi-boksi on elektroninen sytys, korvaa katkojan kärjet.
Se huolehtii että kipinä tulee juuri oikeaan aikaan ja säätää ennakkoa kierrosten mukaan.
Jotkin boksit sisältävät nopeden rajoittimen(johto takavariaattorista) ja moottorin kierrosrajoittimen(estää ylikierrokset ja suojaa moottoria)
Jos boksi on osittainkin rikki niin voisi olla juuri kuvaamiasi oireita seurauksena.
Ensiavuksi tarkista kaikki johtoliitokset boksista, siis että ne johdot ovat oikeasti kiinni niissä liittimissä, on ollut tapauksia joissa johtoa nykäistäessä se irtoaa liittimen sisältä ja vika on ollut siinä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

adveksi

liittimimet ja johdot ovat mielestäni ok,mietin että voiko se cdi boxi hajota jotenkin niin etttä toimii mut  tekee häiriöö koska on hajoamassa/hajonnut osittain

pekpel

Etusivulta tietopankista saa ohjekirjoja ladattua, siellä on samaten artikkeleita vioista ja niiden hakemisesta, se "moottori ei käynnisty" antaa vinkkiä sytytyspuolenkin vianhakuun, kuvien kera.

Ja tottakai voi olla juuri kuten kysyit, mutta enemmän vaikuttaa imuvuodolta / perseelleen säädetyltä kaasarilta.

Oli juuri käsissä moinen ongelma, lähti käyntiin hyvin, kaasua vääntäessä booasi ja hyytyi, kaasua kun oikein lipsutteli edestakaisin niin kävi jotenkuten kierroksilla mutta voimaa ei ollut.
Syyllinen oli ilmanputsarista poistetut kurit ja vakiokaasari (suutin 72) ja imukaulan tiivisteiden pettäminen.
Korjauksena kurit takaisin ilmanputsariin ja imukaulaan uudet tiivisteet ja alkoi skopa toimimaan.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Automaattisten toimintojen kääntöpuoli on ehdottoman tarkkuuden vaatimus huolloissa. Kun perinteisellä mopolla mennä rehvelti kaasuvaijerista hampailla kiskoen, kun oli työntänyt käyntiin, senjälkeen kun oli tankannut mamman sukkahousujen läpi siivilöiden, niin nytpä yksikään puolittainen viritys ei riitä. Kaikki on oltava ammattimaisesti tehty.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Joo,, automatiikka vaatii enemmän oikein toteutuneita asioita toimiakseen.
Aikoinaan mopoon sai tavis pahvilaatikosta leikattua kannentiivisteenkin, kunhan öljysi sen hyvin kiinnilaittaessa, ja taas mentiin jokunen satakilsaa..
Samaten kun katkojan kärjet kettuili, niin reilusti viilalla vaan kärjistä piikit pois ja pala perunaa kondensaattorin tilalle..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

atk

Outoa, kuivaa krahinaa 50-60 nopeudessa kuuluu jostakin variaattorin etuosasta, 3,5t ajettu ja -09 mallinen XTR.
Variaattori on tehtaan jäljiltä, ei siis avattu. Tekeekö nämä kuumat päivät jotakin sille?  Ei viittis avata vielä näillä kilometreillä. Onks siellä holkkeja jotka kaipais rasva hipaisun akselin ja holkin väliin. Ei tietenkään roiskeisiin asti. ???

pekpel

Voi voi, paha sanoo mitään äkkiseltään, pitäis ehkä se koppa avata..
Ettei vaan olis jotain löystyny ja ääntelee korkeilla värinöillä?
Noi ajossa kuuluvat äänet on inhottavia, kuski kuulee osan niistä luiden kautta ja se sotkee suuntia.
Voithan nostaa takarenkaan turvallisesti (Jos osuu maahan takanakki keskenkaiken niin menee rikki koko laitos) ilmaan ja antaa hanaa, puolimetristä letkunpätkää pidetään korvalla ja toisella päällä etsitään mistä kuuluu ääni...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

atk

#839
Joo, avasin ja kaikki näytti olevan tolallaan, hihna piti kuivaa kitinää ja sen sain lakkaamaan Bilteman kiilahihnan kitinä srayllä.
Vähän huonohomma oli tuo strarttimötikkä joka irtonaisena on hankala, täytyis rakentaa tuki sille akselinpäälle että vois käynnistää ja nähdä sen variaattorin pelityksen. Taitais onnistua jos ottais sen mötikän kainaloon ja kansi vähän kiinni ja potkasten käyntiin ja kansi irti.