Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Coastside

Opettele tuon variaattorin rakenne ja toiminta. Täällä on aiheesta ketjuja joissa on linkkejä videoihinkin. Avaamatta varin kuntoa ei saa selville ja siihen tarvitaan erikoisvehkeitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

puolituinen89

Joo olen täällä lukenut noita ketjuja ja myös motot.netissä, mut enpä oo tullu oikeen sen viisaammaks. On noita variaattoreita itsellänikin ollu pari auki ja tämänkin käytin auki, mutta kun en sieltä mitää selvää vikaa oikeen löytäny. Hihna oli kuin uusi, hihna pyörät ei oo kulunu, kytkimessä reilusti pintaa jäljellä ja mikään paikka ei ole jumissa, ainoo et ne rullat jäi mietityttää et ne voisin tarkistaa uudestaa. Eli rakenne ja toiminta sinäänsä tuttu, mut noihinkin taitaa niitä omia niksejä olla mitkä ei oo mulle tuttuja.

Samppa

- Kaasari tulvii tai ryyppy makaa päällä
- Ajotus keturallaan
- Moottoriöljyn viskositeetti liian korkea
- Jarrut laahaa
- Kylkin luistaa tai väärä hihnakoko
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pekpel

Taitaa olla se kytkin joka luistaa, onkohan saanut jotain öljyä tai rasvaa kitkapinnoille.
Voi olla myös lasittuneet pinnat kytkinpaloissa tai palat jumittaa.
Putsausta ja hiontaa kehiin, ei se sitä kytkintä ainakaan huononna
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

A_sentaja

Heitän arvauksen ja soppaan...vp jousi kuoleentunut.... 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Täysillä tehoilla luistavista paikoista nousee katku, jonka varmasti huomaisi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

puolituinen89

-Kaasarista en sit tiedä, en ole vielä tutkinu
-Ajoituis pitäisi olla kohdallaan, jos ei oo sitten itestään päässyt hyppäämään
-Moottori öljyt just vaihdoin johkin mobilin mp öljyyn, viskositeettiä en nyt muista
-Jarrut ei laahaa, työntämällä liikkuu kevyesti
-Hihna ainakin näyttää hyvältä
-Silloin kun sen variaattorin käytin auki niin kytkimen paloista hioin lasittumat pois, samoten kytkimen "rumpua" kevyeti hivasin ja koitin että palat liikkuu

Omistajalta yritin kysellä et onko siihen aikasemmin tehty mitään, mut hän ainakin väitti ettei ole muutakun kaasuvaijeri vaihdettu. Mun mielestäni joku on kyllä ennenkin sinne variaatorin koppaan kurkkinu, koska eikö siinä kopan välissä kuuluisi olla tiiviste? tosta se ainakin puuttuu, mutta omistaja väittää ettei ole koskaan auki ollut. Kyseinen peli siis ollu samalla omistajalla uudesta saakka ja sil on nyt ajettu joku vähän reilu 5000km.

Toi jousen kuoleentuvuus kävi itelläkin mielessä, varsinkin kun se skootteri on nytten seissy pidemmän aikaa. En tiedä täytyy kattoo jos sitä jaksais viikonlopun aika tutkia ja ihmetellä. Pari tyyppiä on myös ehdottanu ilmanputsarin tukkeisuutta. Saa nähdä mikä sen kohtalo on, omista ei ole valmis laittaa siihen kauheesti rahaa kiinni, ni ei viittii alkaa ihan haku ammunnallakaan hankkii sinne uusia osia. Sinäänsä tietyst ihan ymmärrettävää ettei tollaseen parin satasen vehkeeseen viittii kauheest rahaa laittaa..

Coastside

#712
Irrallisen kaasarin luistin voi tarkistaa imurilla. Kuivana koska bensa ja imuri voi käydä huonosti yhteen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: puolituinen89 - 29.10.10 - klo:20:33
Toi jousen kuoleentuvuus kävi itelläkin mielessä, varsinkin kun se skootteri on nytten seissy pidemmän aikaa. En tiedä täytyy kattoo jos sitä jaksais viikonlopun aika tutkia ja ihmetellä. Pari tyyppiä on myös ehdottanu ilmanputsarin tukkeisuutta.
Jos se ilmanputsari on tukossa, niin se käy kuin "ryyppy" päällä ja on lähinnä kauttaaltaan tehoton. Jos se muuten kiertää ihan normalisti niin lähtisin kyllä joko vastapainejousesta tai kytkimestä ihmettelemän.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

puolituinen89

Miten tän nyt selittäisin et kaikki ymmärtäis, siis takapyörä ilmassa ilman minkään laista rasitusta ottaa kierrokset ihan sinne punaselle asti, mutta takapyörä maassa ottaa kierrokset sinne 5000 asti kun se kumminki jonkun verran yrittää vetää. Jaloilla jaksaa kumminkin pitää paikallaan kevyesti et mitään kovin suurta vetoa ei tule. Mulla ei ole niin tarkkaa vaakaa että voisin niitä rullia punnita, pitäisi kumminkin olla vakio painoiset ja kaikki muutkin variaattorissa pitäisi olla vakio osia, koska omistajan mukaan variaattori ei ole koskaan auki ollut, mutta toi tiivisteen puuttuminen kyllä viittaa siihen että on ollut auki. Vaikka tiiviste puuttuu niin mikään ei kyllä otta mihinkään kiinni, ei ole koppaan ainakaan jääny mitään jälkiä. Taas viikonloppukin meni enkä ehtiny kattooka sitä, eipä taida pelkkä valo hoito auttaa :D

pena

minulla oli variaattorin holkki laitettu väärin päin,ja oli samanlaisia oireita.

puolituinen89

Okei noilla ohjeilla lähden tutkimaan asiaa, kun vain ehdin. Vähän helpompi tutkii ku tietää millä kierros alueella pitäisi tapahtua mitäkin.

Coastside

#717
Kannattaa varoen kokeilla mitä se alkaa polttaa: kumia, kytkintä ta hihnaa, kun pyörää laahaa keskituella asfalttiin. Kannattaa kiinnittää jotenkin tai pitää lujasti kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

migu76

Kysymys guruille:

Solifer XTR50 aiheuttaisi harmaita hiuksia, jos niitä olisi...

Lähtee lämpöisessä käyntiin, mutta kun antaa kaasua yli puolen välin tukehtuu - kunnes lasken kaasusta otteen. Näin jatkuu, kunnes kone riittävän lämmin, n. 10 minuuttia käyneenä. Sitten tuolla voisi jo ajaakin..

Tehdyt toimenpiteet:

  • Venttiilit säädetty
  • sähkörikastin uusittu
  • Kaasutin vaihdettu uuteen
  • Sytkäpuola, -johto ja tulppa uudet
  • CDI uusittu

Kylmässä ei mitään toivoa saada edes käyntiin. Lämpöisessäkin lähtee vain siten, että pumppaa kaasua hetken ennen starttausta. Sitten hörähtää ja sammuu; näin ehkä 2-4 kertaa kunnes jää tyhjäkäynnille.

Puristuksia tuntuu olevan, käynnistyspolkimesta kädellä käyttäen kokeiltu. Imukaulassa ei silmin havaittavia vaurioita. Alipainetoiminen bensahana toimii ok. Bensaletku ei penkin välissä, itseasiassa toi koko rottelo on purettuna runko paljaana..

Hyvät neuvot olisivat tarpeen, vinkkejä ja ajatuksia otetaan myös kiitollisena vastaan  :-\

Coastside

Minkä värinen tulppa on pitemmän ajon jälkeen katsottuna. Näissä on usein liian pienet suuttimet kylmiin säihin. Käynnistystä kylmässä auttaa vaahtomuovinen tulppa ilmanotossa, silloinkin kun seos on liki kohdillaan. Toinen indikaattori seoksen laihuudesta on se ettei pakokaasut haise bensalle lämmityskäytön aikana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04