Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

hcjussi

#510
Lainaus käyttäjältä: hcjussi - 04.06.10 - klo:17:54
Lainaus käyttäjältä: Walle - 04.06.10 - klo:17:42
Ei se kaasari vuoda siitä "ylivuotoputkesta" vaan suuttimien kautta ilmanputsariin tai moottoriin.
Kannattais kokeilla se kohokammion tyhjennys roppu auki ja letku johonkin pulloon.



Seosruuvista löytyy uutena sellanen maksimi tyhjäkäynti kohta. Ilmavuotojen ja kaasarin kulumisesta tai jostain ??? syystä ei aina löydy. Sillon pitää säätää silleen ettei sammu liikennevaloihin ja lähtee kakistelematta liikkeelle. Ensin kierroksia ja sitten nopee tyhjäkäynnille ja säädetään ettei sammu.
Ei vaikuta mitään kulutukseen. Ihan vaan tyhjäkäyntiin ja käynnistyvyyteen.

Neulaventtiili voi vuotaa ajoittain roskien tai kulumien takia. Huomaa ainakin tyhjäkäynnin puuttumisesta ajoittain. No tietty käynnistyksessä haisee bensa ja vaatii kaasua.t kuin 200â,¬ käytettynä, joten eiköhän tuohon voisi muutaman kympin uhrata uusiin osiin!! VM 2006 ja ajettu 6000 km/h.

Ilman kaasua ei kyllä lähde käyntiin eikä ole oikein tyhjäkäyntiäkään ainakaan kuumana eikä aina kylmänäkään!! Välillä lähtee kylmän ilman kaasua käyntiin sillein hyvin pienillä kieroksilla. Joo, olen säätänyt varmaan kaikilla mahdollisilla konsteilla ja käy kyllä ihan ok vähän aikaa, mutta kun vähän laittaa kaasua ja päästää irti niin sammuu!! Puran vielä sen kaasarin ja tarkistan kaikki paikat sieltä!!

Noh, eihän tuo maksanut kuin 200â,¬ käytettynä, joten eiköhän tuohon voisi muutaman kympin uhrata uusiin osiin!! VM 2006 ja ajettu 6000 km/h.
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

Samppa

#511
Tietysti peruslähtökohta ennen kaasari korjaamisia on se, että se kaasari on huolellisesti puhdistettu samoin kuin myös esim. ilmanputsari. Väitän kuiitenkin, että syy on alunperin arvelemasi, eli liian rikas seos. Jos mopo on aikaisemmin toiminut hyvin ja kukaan ei ole mitään väännellyt, niin ihmettelisin edelleen sitä ryyppyä tai sinne tulevaa jännitettä. Kyllä sen muistaakseni piti olla jatkuvana koneen käydessä se noin 12V.

Suurimmassa osassa korjaamistani mopoista se kuiva musta nokinen ja erittäin karstainen tulppa on johtunut liian rikkaasta seoksesta tai sytkäpuolen ongelmista

Olisi mukava saada tähän myös A_sentajan kommentit noin niin kuin mekaanikkona. Saatais vähän enemmän mahdollista analyysia peliin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

hcjussi

#512
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 04.06.10 - klo:22:39
Tietysti peruslähtökohta ennen kaasari korjaamisia on se, että se kaasari on huolellisesti puhdistettu samoin kuin myös esim. ilmanputsari. Väitän kuiitenkin, että syy on alunperin arvelemasi, eli liian rikas seos. Jos mopo on aikaisemmin toiminut hyvin ja kukaan ei ole mitään väännellyt, niin ihmettelisin edelleen sitä ryyppyä tai sinne tulevaa jännitettä. Kyllä sen muistaakseni piti olla jatkuvana koneen käydessä se noin 12V.

Suurimmassa osassa korjaamistani mopoista se kuiva musta nokinen ja erittäin karstainen tulppa on johtunut liian rikkaasta seoksesta tai sytkäpuolen ongelmista

Olisi mukava saada tähän myös A_sentajan kommentit noin niin kuin mekaanikkona. Saatais vähän enemmän mahdollista analyysia peliin.

Juu, kyllä se rikkaalla käy kun bensaa kuluu ihan älyttömästi!! Mainitaan nyt semmoinenkin asia että sähköissä varmaan on vikaa, kun valotkin palaa tyhjäkäynnillä aika himmeenä ja kun laittaa kaasua niin kirkastuu!! Eli kun valojen piuhoja mittasin niin ei sieltäkään kovin kummoisia voltti lukemia tullut tyhjäkäynnillä!! Olen käynyt kaiki maadoitus piuhat läpi. Tietty etuvalon alla olevista piuhoista yks musta piuha on irtonainen ja se ilmeisemmin on maadoitusjohto.
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: hcjussi - 05.06.10 - klo:13:17
... kun valotkin palaa tyhjäkäynnillä aika himmeenä ja kun laittaa kaasua niin kirkastuu!!
Ihan sama minullakin, en ole tuosta ollenkaan huolestunut. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

FrozenCorpse

Mun mielestä toi ominaisuus on kaikissa mopoissa, että valot saa tehoa ku kaasua annetaan.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

hcjussi

Lainaus käyttäjältä: hcjussi - 05.06.10 - klo:13:17
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 04.06.10 - klo:22:39
Tietysti peruslähtökohta ennen kaasari korjaamisia on se, että se kaasari on huolellisesti puhdistettu samoin kuin myös esim. ilmanputsari. Väitän kuiitenkin, että syy on alunperin arvelemasi, eli liian rikas seos. Jos mopo on aikaisemmin toiminut hyvin ja kukaan ei ole mitään väännellyt, niin ihmettelisin edelleen sitä ryyppyä tai sinne tulevaa jännitettä. Kyllä sen muistaakseni piti olla jatkuvana koneen käydessä se noin 12V.

Suurimmassa osassa korjaamistani mopoista se kuiva musta nokinen ja erittäin karstainen tulppa on johtunut liian rikkaasta seoksesta tai sytkäpuolen ongelmista

Olisi mukava saada tähän myös A_sentajan kommentit noin niin kuin mekaanikkona. Saatais vähän enemmän mahdollista analyysia peliin.

Juu, kyllä se rikkaalla käy kun bensaa kuluu ihan älyttömästi!! Mainitaan nyt semmoinenkin asia että sähköissä varmaan on vikaa, kun valotkin palaa tyhjäkäynnillä aika himmeenä ja kun laittaa kaasua niin kirkastuu!! Eli kun valojen piuhoja mittasin niin ei sieltäkään kovin kummoisia voltti lukemia tullut tyhjäkäynnillä!! Olen käynyt kaiki maadoitus piuhat läpi. Tietty etuvalon alla olevista piuhoista yks musta piuha on irtonainen ja se ilmeisemmin on maadoitusjohto.

Näyttäis nyt kumminkin siltä että vaika on ilmansaannissa. Ilmaputsarin putken päässä on sellainen metallinen ritilä suojaamassa ettei putsariin mene likaa. Kun sen ottaa pois niin musta savutus häviää ja ottaa kieroksia ainakin kun takapyörä on ilmassa eikä röpellä samalla tavalla.
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

Samppa

Niin tai sehän vaan kompensoi siihen ylirikkaaseen seokseen nähden eli toimii paremmin kun saa enemmän ilmaa, kun seoksia saadaan enemmän kohdalleen vaikkakin se käy peruslähtökohdaltaan liian rikkaalla. Tietysti sen putsarin pitää olla puhdas.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

hcjussi

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 05.06.10 - klo:19:29
Niin tai sehän vaan kompensoi siihen ylirikkaaseen seokseen nähden eli toimii paremmin kun saa enemmän ilmaa, kun seoksia saadaan enemmän kohdalleen vaikkakin se käy peruslähtökohdaltaan liian rikkaalla. Tietysti sen putsarin pitää olla puhdas.

Putsari muuten puhdan mutta se sihti putken päässä hiukan likainen. Miulla oli joku aika sitten fude ja siinä ei mitään hihtiä ollu putken päässä. Tietty se oli hiukan pitempi ja meni siinä fudessa runkoon kiinni. Tässä solikassa ihan vaan sellainen 10 cm putki.

On täs soliferissa vielä sellainen liitoskohta ilmaputsarin putkesta, mihin saisi ilmeisesti laitettua venttiilinkopan huohotin letkun kiinni. Tuo huohotinletku on aika pitkä ja sopisi kyllä juuri tuohon ilmaputsarin putkeen kiinni.

Noh, yhteenveto: Eli nyt toimii tosi hyvin (paitsi tyhjäkäynti, välillä sammuilee). vauhdit mittarin mukaan: tasasella 60, loivaan ylämäkeen reilussa vastatuulessa 55, Jyrkempi ylämäki reilu 45, loiva alamäki 70 - 75, kierokset ajossa 5500-6000 ja alamäessä kovemmalla vauhdilla yli 6000. Nyt en enää ropaile muuta kuin korkeintaan tyhjäkäynti säädintä. Kulutusta en osaa vielä sanoa mutta laittelen sit siitäkin.

Kiitokset kaikille vastauksista ja avusta!!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

Timo

Mitä kytkinkelloa suosittelette solikkaan? mietin et pitäiskö joku missä ois se tärinä vaimennin vaiko ihan normi "vakio"?
Huomasin vaan ku oon ihmetelly tärinää ajossa,kytkinkellohan näköjään kiero.Rengasta pyörittäessä paikallaan tärisee jo aika lailla...ei onneks perä välien laakerit,mitä aluks luulin.Ja eikös se ollu nää 107mm halkasijalla olevat?

karkulainen

Minulla on tuo Malossin kytkinkello, vakiota vastaava paitsi 10 kertaa laadukkaamman oloinen. ;D Minulla on yksi vakiokytkinkello (täysin käyttämätön) varalla, joku saa sen hullun halvalla jos kelpaa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

hcjussi

Oisko kellään tietoa mistä sais variaattorin prikan? Ei missään ole myynnissä sellaista.

Hiukan tuo vauhti tuntuu liian kovalta kun ottaa parhaimmillaan 80 km/h mittarin mukaan. Tartteis hiukan saada vauhtia pois, kun ei niin kiire ole. Tietty haluaisin että kuitenkin kiihtyvyys säilyy!!

Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

Plom

Narakun sport- etuvarin mukana tulee prikkoja.

Timo

Avasin tossa kannen kierteiden korjausta varten,aika paljon karstaa tullut 750km aikana. muuten pelittänyt hyvin tuo 63cc sylkkä. Jouduin tilaamaan uuden imukaulan,vanha vähän haljennut.
Tilasin samalla virijavarasta Iridium tulpan halvan hinnan takia,kokeilu mielessä.oletteko kokeillu?

http://www.virijavara.fi/shop/?137,sytytystulppa-iridium-hix-c7

Tuo+Suurtehopuola 31000 V, luulisi kipinän olevan AIKA voimakas,kun puola auttoi jo pelkästään paljon.Ei sitä karstaakaan muodostuis niin paljoa sitten tulevaisuudessa.

Eki

Lainaus käyttäjältä: hcjussi - 07.06.10 - klo:14:46
Oisko kellään tietoa mistä sais variaattorin prikan? Ei missään ole myynnissä sellaista.

Hiukan tuo vauhti tuntuu liian kovalta kun ottaa parhaimmillaan 80 km/h mittarin mukaan. Tartteis hiukan saada vauhtia pois, kun ei niin kiire ole. Tietty haluaisin että kuitenkin kiihtyvyys säilyy!!


Laita hieman pitempi vetoakselin holkki, auttaa varmasti kiihtyvyyteen mutta tippuu huiput. Itsellä Solikka r50 mittari heittää julmetusti, elikä 72km/h=on tien mittaustaulukon mukaan 64km/h, heitto silläkohtaa mittaria 8km/h, samaa sanoo amatööri gps rigi mikä näyttää nopeudet ym, elikä tänään tulin Riihimäeltä, laite kulkee noin 73-75km/h mittarin mukaan, oikea nopeus on -8km/h. En tiedä mikä mättää kun siiinä 73km/h paikkeilla alkaa pätkimään, ihan uudellakin tulpalla, suutin on 85 elikä vakio, syö kyllä satkulla aivan päätömästi, 10l ei taida riittää, tai on siinä kintaalla nelarissa. Tulpan väri suhteellisen oikea, elikä kokeiltu 92 suutintakin sekä tyhjäkäyntisuuttimenkin suurentamista, menee vaan huonommaksi. Elikä vetää tosi hienosti hieman yli sen 70km/h, mutta sitten pätkii, mikähän voisi olla pielessä, venttiilitkö vai ilmaseos, jos ei pätkisi kulkisi varmasti mittarin mukaan yli 80km/h, elikä todellista jotain 70-75km/h? Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

hcjussi

#524
Lainaus käyttäjältä: Eki - 09.06.10 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: hcjussi - 07.06.10 - klo:14:46
Oisko kellään tietoa mistä sais variaattorin prikan? Ei missään ole myynnissä sellaista.

Hiukan tuo vauhti tuntuu liian kovalta kun ottaa parhaimmillaan 80 km/h mittarin mukaan. Tartteis hiukan saada vauhtia pois, kun ei niin kiire ole. Tietty haluaisin että kuitenkin kiihtyvyys säilyy!!


Laita hieman pitempi vetoakselin holkki, auttaa varmasti kiihtyvyyteen mutta tippuu huiput. Itsellä Solikka r50 mittari heittää julmetusti, elikä 72km/h=on tien mittaustaulukon mukaan 64km/h, heitto silläkohtaa mittaria 8km/h, samaa sanoo amatööri gps rigi mikä näyttää nopeudet ym, elikä tänään tulin Riihimäeltä, laite kulkee noin 73-75km/h mittarin mukaan, oikea nopeus on -8km/h. En tiedä mikä mättää kun siiinä 73km/h paikkeilla alkaa pätkimään, ihan uudellakin tulpalla, suutin on 85 elikä vakio, syö kyllä satkulla aivan päätömästi, 10l ei taida riittää, tai on siinä kintaalla nelarissa. Tulpan väri suhteellisen oikea, elikä kokeiltu 92 suutintakin sekä tyhjäkäyntisuuttimenkin suurentamista, menee vaan huonommaksi. Elikä vetää tosi hienosti hieman yli sen 70km/h, mutta sitten pätkii, mikähän voisi olla pielessä, venttiilitkö vai ilmaseos, jos ei pätkisi kulkisi varmasti mittarin mukaan yli 80km/h, elikä todellista jotain 70-75km/h? Eki

Mikäs ois semmoinen sopiva koko vetoakselin holkille?? Ei ole mitään hajua koko holkista!! Meinasin kyllä vaihtaa samalla variaattorin rullat ja niidenkin koko kiinostaisi!!  Ja mistä rullat kannattaa tilata ja samalla tietty tilaan sen holkinkin!!? Haluan laatua!!

Eihän se sitten mikään rajoitin ole jos alkaa pätkimään? Miulla ei pätki ja tänään meni mittarin mukaan 85 km/h ja kieroksetkin nousi ekaa kertaa pikkuisen vajaa 7000. Ekaa kertaa ajossa nousi kierrokset noin korkealle. Minä en tiedä mitä tollu miun skootterille on tehty, mutta kyllä kulkee. Nyt kun kone saa ilmaa paremmin, kun otin ilmaputsarin putkenpäästä metalliritilän pois niin kulutus laski yli puolella. Ennen poistoa pääsi tankillisella  40 km ja nyt ajoin 90 km eikä vielä loppunut bensa ja kaikenlisäksi otin vähän siitä ruohonleikkuriinkin bensaa. Eli tosi vähän viel bentsiiniä!!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006