Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Eki

#315
Lainaus käyttäjältä: openflow - 24.10.09 - klo:21:09
Otan sanoja takaisin. tarkemmin katsottuna 4v kansi näyttää yhtä huonolta ,kun tämä 2v. Wallea mukaillen miten tosta säädetään venttiilit ,viilamallako ?

Mitä tulee soliferin takuusen.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/takuu/
Mainostaja ei saa kutsua takuuksi järjestelmää,joka ei tuo kuluttajalle mitään merkittävää lisäetua lain säännöksiin tai alan yleiseen käytäntöön verrattuna...

Jatketaan takuu keskustelua toisessa ketjussa http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=189 ,jos siihen tarvetta...

Venttiilit säädetään tässä neliventtiilikoneessa säätöpaloilla ei rakotulkilla, elikä täytyy ottaa selvää mistä niitä saa ja mitä kustantaa? Solikka!

Puuhevonen

Lainaus käyttäjältä: EkiKatsoin sen olevan siten henkilökohtainen koska se luvattiin minulle henkilökohtaisesti toteamalla, että mikäli et olisi huoltanut Helkamaa hyvin, et myöskään olisi pystynyt ajamaan sillä sitä tuhansien kilometrien määrää mitä tein

Oho. Tuo on palvelua. Ihanko kirjallisesti sait lupauksen  ;)


Lainaus käyttäjältä: Ekikuvin ja matkakertomuksin eräällä foorumilla missä asiasta nousi mieletön haloo!

Onko sulla tuo matkakertomus vielä luettavissa, voitko laittaa linkin? Miksi siitä nousi haloo?

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.10.09 - klo:21:47
Voitko linkittää tai tarkentaa, ei löydy millään ne mittaustulokset eripituisista vetoholkeista tai mitä ne nyt ovatkaan? Eki
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1269.msg18671#msg18671

Tuosta lähtien on juttua holkkien pituuksista parille sivulle levinneenä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Puuhevonen - 24.10.09 - klo:22:03
Lainaus käyttäjältä: EkiKatsoin sen olevan siten henkilökohtainen koska se luvattiin minulle henkilökohtaisesti toteamalla, että mikäli et olisi huoltanut Helkamaa hyvin, et myöskään olisi pystynyt ajamaan sillä sitä tuhansien kilometrien määrää mitä tein

Oho. Tuo on palvelua. Ihanko kirjallisesti sait lupauksen  ;)


Lainaus käyttäjältä: Ekikuvin ja matkakertomuksin eräällä foorumilla missä asiasta nousi mieletön haloo!

Onko sulla tuo matkakertomus vielä luettavissa, voitko laittaa linkin? Miksi siitä nousi haloo?
En vaan suullisesti ihan koko puljun nuorelta pomolta, muutenkin siellä oli ja on oikea meininki, heti pyydettiin kahvipöytään kun menin vaan ostoksille halliin Saloon, no skootterilla tietty Hyvinkäältä. Matkakertomus on mennyt suljetun foorumin mukana, saa nähdä aukeaako se koskaan enää, muutama provotyyppi epäili reissujani että olen rahdannut pakettiautolla skootteria ympäri itäistä suomea ja kuvauttanut milloin missäkin, oli uskomaton haloo tyhjästä asiasta, onneksi tuhannet lukijat olivat asiallisia, mutta joukkoon mahtuu aina joku k......pää. :(

Eki

#319
Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 24.10.09 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.10.09 - klo:21:47
Voitko linkittää tai tarkentaa, ei löydy millään ne mittaustulokset eripituisista vetoholkeista tai mitä ne nyt ovatkaan? Eki
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1269.msg18671#msg18671

Tuosta lähtien on juttua holkkien pituuksista parille sivulle levinneenä.
Kiittelee kovasti linkistä! Eki Edit: siksi kiinnostaa tuo holkin pituus, kun esimerkiksi jos mulla on 17mm leveä hihna tai laitan 18.1mm leveän, niin sillä leveämmällä kulkee lujempaa, elikä se nousee ylemmäs lautasilla, nyt jos holkkia sorvaisi 1.0-1.5mm lyhyemmäksi, niin eikös se aja täsmälleen saman asian, ilman jatkuvia hihnojen ostoja!?

tommi

#320
Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.10.09 - klo:22:12
jos holkkia sorvaisi 1.0-1.5mm lyhyemmäksi, niin eikös se aja täsmälleen saman asian, ilman jatkuvia hihnojen ostoja!?

Jep, saman asianhan se ajaa. Tosin sillä 18.1mm hihnalla saa tietenkin vielä pidemmät välitykset sen lyhyemmän holkin kanssa. Mikäs hihna siinä solikassa on vakiona?

Itsekin ajelen lyhennetyllä holkilla, olisikohan juurikin tuo 1,5mm lyhyempi kuin alkuperäinen. Ihan vaan ruuvipenkkiin laitoin ja viilasin. Holkkihan on sen verran pehmeää ainetta että viila pystyy siihen hyvin. Kannattaa laittaa se viilattu puoli koneeseen päin.

Eki

#321
Lainaus käyttäjältä: tommi - 25.10.09 - klo:09:27
Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.10.09 - klo:22:12
jos holkkia sorvaisi 1.0-1.5mm lyhyemmäksi, niin eikös se aja täsmälleen saman asian, ilman jatkuvia hihnojen ostoja!?

Jep, saman asianhan se ajaa. Tosin sillä 18.1mm hihnalla saa tietenkin vielä pidemmät välitykset sen lyhyemmän holkin kanssa. Mikäs hihna siinä solikassa on vakiona?

Itsekin ajelen lyhennetyllä holkilla, olisikohan juurikin tuo 1,5mm lyhyempi kuin alkuperäinen. Ihan vaan ruuvipenkkiin laitoin ja viilasin. Holkkihan on sen verran pehmeää ainetta että viila pystyy siihen hyvin. Kannattaa laittaa se viilattu puoli koneeseen päin.
Solikan vakiohihna on 788 x 17 x 28, elikä muuta eroa Gatesin hihnassa ei ole, kuin että se on 18.1mm leveä minkä tilasin juuri. Eki  Edit: kuinka tarkkaa tuo holkin viilaamis tai hiomisjuttu on, elikä ajattelin että ostan hyvin hienoa hiomapaperia ja laitan tasaiselle alustalle, siihen holkin päätä hiomalla kun saa edes sen millin pois, niin olisi siten apuja että nyt kun solikka kiertää maximinopeuteensa alkaa venttiilit kilkattaa, niin saisin nostettua hieman nopeutta ennen kuin alkaa sama kilkatus, kun skode alkaa samalla rajoittamaan aivan vastaavasti kuin kierrosrajoitinjohdon ollessa kiinni. Saakin rajoittaa mutta kun saisi mittarinopeuden nyt 60:stä 70km/h:n niin mulle riittää se, kun se todellinen nopeus on alhaisempi, nämä mittarit heittää kaikissa reippaasti ylöspäin, elikä näyttävät liikaa!

Puuhevonen

Lainaus käyttäjältä: Eki
muutama provotyyppi epäili reissujani että olen rahdannut pakettiautolla skootteria ympäri itäistä suomea ja kuvauttanut milloin missäkin

Kyllähän tuokin on ihan mahdollista toteuttaa  ;D  Veitkö pakulla?

Lainaus käyttäjältä: Ekikuinka tarkkaa tuo holkin viilaamis tai hiomisjuttu on

Onhan se tarkka. Käytä koneistamolla, maksaa ehkä 2â,¬ tuo työ.

tommi

#323
No eipä tuo nyt niin kovin tarkkaa hommaa ole. Karkealla viilalla vetelin summanmutikassa sen 1,5mm pois. Välillä katsoo että viilaus menee suurinpiirtein tasaisesti. Se viilattu puoli tosiaan kampuraan päin niin ei haittaa vaikka se pinta ei aivan tasainen olisikaan.

Reunat pitää pyöristää sekä sisä että ulkopinnalta viilauksen jälkeen koska viilaus jättää aina niin terävän reunan holkkiin. Tärkeintä on ettei holkkia kiristä liikaa ruuvipenkissä koska se menee helposti läjään eikä mahdu enää paikalleen.

Hiomapaperilla menee ikä ja terveys. Joko viilaa itse tai vie koneistamoon. Kyllä mulla toi viilaus onnistui ihan hyvin. Jos haluaa ottaa varman päälle niin vie sitten koneistamoon. Ekihän taisi asuakin kerrostalossa joten siellä tuskin on ruuvipenkkiä joten lähimpään koneistamoon sitten.

Coastside

Metallien työstöön kannattaa paneutua jos vähänkin olosuhteet antaa myöten. Saha, pora ja viilat eivät maksa maltaita ja kun taitoa karttuu niin moni pikku ongelma ratkeaa tehden itse. Se ei koske skodea vaan se on yleistaitoja joita arvostetaan. Kaikki tekniikka on kehitetty käsityökaluja käyttäen ja nekin tehden ensin.

Ei ne koneistamot kovin halpoja ole. Kerran olisin hitsauttanut putken taitoksen itse valmistellen ja tyyppi pyysi kahta kymppiä. Ostin hyvän popparisarjan ja liitin sen sillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#325
Lainaus käyttäjältä: Puuhevonen - 26.10.09 - klo:11:30
Lainaus käyttäjältä: Eki
muutama provotyyppi epäili reissujani että olen rahdannut pakettiautolla skootteria ympäri itäistä suomea ja kuvauttanut milloin missäkin

Kyllähän tuokin on ihan mahdollista toteuttaa  ;D  Veitkö pakulla?

Lainaus käyttäjältä: Ekikuinka tarkkaa tuo holkin viilaamis tai hiomisjuttu on

Onhan se tarkka. Käytä koneistamolla, maksaa ehkä 2â,¬ tuo työ.

Kyllä jokainen kilometri on ajettu ihan oikeasti skodella, tuosta holkista että sitä ei kuulemma kannata ruveta viilailemaan mikäli siinä on aaltoilua tai vinoutta saattaa koko akseli lähteä kuulemma helposti mäjelle. Tämä liike mistä itse tilaan oikeastaan kaiken, lähettää minulle erikoisholkin missä on pidennysrikkoja mukana (lyhyt holkki), hinta 0â,¬, siitä hyvästä kuulemma kun olen ostanut heiltä paljon, elikä: VIRIJAVARA OY!  :) :) Edit: en hetkeäkään ole kertaakaan katunut ostopaikkaani, kaikki hoidetaan paremmin kuin hyvin, ihan oikeasti ilman sen enempiä kehuja: (kehut siksi, kun yleensä me ihmiset osataan vain moittia, mutta hyvän palautteen antaminen onkin yleensä jo vaikeampi juttu)! Edit: venttiileihin saatavana vaihtopalasarja pääedustajan huollosta, mutta ei myydä kuin jonkun huollon kautta, hintana heillä suoraan koko sarja 9.0â,¬, täytyy huomenna mikäli ilmat sallii, niin lähteä Vantaalle säädättämään venttiilit ja yrittää saada ostettua tuo sarja . :)

Eki

#326
Laitetaanpas kun joku ihmetteli skootterin huollon hintaa, se on Solifer r50 kohdalla 120.00â,¬, kaikki huollot eivät edes huolla neliventtiili skootteria, heillä ei ole edes tietoa koko venttiilisysteemistä tai kyseisiä liukupaloja kuten suurin skootterihuolto Hyvinkäällä, elikä ajoneuvohuolto oy. Soittelin Solifer oy:n huoltopäällikölle asiasta ja hän lähettää minulle kyseisen liukupalasarjan venttiileihin, takuu kuitenkin raukeaa koska huollot tekee itse, mutta kuten edellä kerroin niin Hyvinkään suuri huolto ei ottanut huollettavaksi ja tarjosivat MP-Suokas huoltoa mikä sijaitsee maaseudulla Hyvinkään ja Riihimäen puolessa välissä, elikä joutuisi kävelemään noin 6km päästäkseen sieltä pois ja hinta täysin älytön, elikä se 120.00â,¬ eka huolto sekä vähintäinkin saman verran seuraavat, KIITOS EI elikä nyt jälleen tehdään ne itse! Edittiä: vaihdettu 788 X 17 X 28 hihnan tilalle 788 x 18.1 x 28 ja nyt mennään jo mopoksi lujaa vakio 50cc:llä, elikä rullat vakiot 6.5g sekä ainoa että speed limiter gable on nätisti liittimestään irti, ei nakuta venttiilit ja alamäessä mittarinäyttämä 80km/h sekä tasaisella noin 75km/h, kyllä riittää nyt vauhti sekä vetoakin löytyy vielä mopoksi ruhtinaallisesti! Kapeimmilla hihnoilla vaihdan erikoisholkin, minkä pituutta saa säädettyä millin tai puolentoista välein 36mm:stä ylöspäin, kun Solikassa vakioholkki on 39.20mm, elikä optimi olisi 38.00mm. Nelitahti baotianin venttiilien säätöpalat: Kuvaa paloista!

karkulainen

Jaaha, laitoin ilmaa takarenkaaseen ja kokeilin startata, ei edes lupaile aina. Yhdessä vaiheessa se rupesi käymään todella heikosti ja sammui heti kun laski starttinappulan pois päältä. Bensaa saa hajusta päätellen ja puristuksia on, mutta kipinä oli aika heiveröinen. Kyllä sen pimeässä näki jotenkuten, mutta on liian heikko.
Uutta tulppaa kehiin, nykyinen on ollut vuoden ja 4000km.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Eki

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 29.10.09 - klo:22:36
Jaaha, laitoin ilmaa takarenkaaseen ja kokeilin startata, ei edes lupaile aina. Yhdessä vaiheessa se rupesi käymään todella heikosti ja sammui heti kun laski starttinappulan pois päältä. Bensaa saa hajusta päätellen ja puristuksia on, mutta kipinä oli aika heiveröinen. Kyllä sen pimeässä näki jotenkuten, mutta on liian heikko.
Uutta tulppaa kehiin, nykyinen on ollut vuoden ja 4000km.
Muuten tulpasta puheenollen solikka r50 skodessa on iridium tulppa! Eki

karkulainen

Vakiona? Ihan hyvin. ;D
Mistähän löytyisi tähän sopiva iridium tulppa? Aika hinnakkaitahan ne taitaa olla, mutta sitäkin kokeilla.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.