Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Samppa

#135
Jep.. Uudet laitteet kannattaa viedä aina huoltoon (jollei ole pirun pitkä matka). Koska mittari on "sähköinen", voi vika olla käytännössä missä vaan, eli itse mittarissa, tai sitten johdotuksissa.

PS. Laitetaas tänne solikkaketjuun, jos vaikka jollakin olisi lisää hyviä ideoita.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

openflow

Se mittari saa mahdolilisesti signaalin joko cdi:ltä suoraan tai sitten magneeton "pickup" anturista. Katteet joudut purkamaan ,jos meinaat vian itse etsiä.

Ensksi pitää selvittäää mihin se mittarin johto menee ja onko se ehjä ja kummassakin päässä kunnolla kiinni. Sen jälkeen mittaat yleismittarilla tuleeko sinne virtaa(kone käynissä). Jos ei tule vika on johdoissa tms... muutoin vika on kiekka mittarissa.

Jos mahdolista soita huoltoon ... menee takuuseen kerran uus peli on.


Tarvike kiekkamittareissa, jälkeen päin laitetut, signaali luetaan usein puolasta tai tulpan johdosta...

kekra

Mulla menee todellakin johto sytytyspuolalle tässä omassa kinkissäni, olen sen joskus tarkistanut. Näissä kiinalaisissa on tunnetusti aika paljon eroja toteutuksissa joten kannattaa tosiaan purkaa katteita sen verran että pääsee käsiksi mittariin ja yrittää selvitellä mihin sieltä johdotukset menee ja että liitokset ovat kiinni kunnolla.

Tuskinpa se mittari on ainakaan rikki heti uudesta lähtien, joku katkos siellä nyt on jossain. Ilman purkuhommia ei taida vika löytyä..

karkulainen

Voihan sitä katsoa onko siinä puolassa kaikki johdot kiinni, se vie vain 5 sek.
Toinen vaihtoehto on ruveta purkamaan katteita.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

solifer export

Eli apua sellaiseen ongelmaan kun hellittää  hetken kahvasta ajon aikana ja sitten vääntää uudelleen tekee tuo sellaisen tukehtumis tempun??? Ihan kuin ei sais bensaa? Osaisko joku tähän neuvoa?
Ei enää kehien ruuhkaa vaikka sormet jäässä ja silmät kosteina!!!

Coastside

139QM koneen tyyppi-oikku varmaan, koska qingqi tekee saman kakattelun kun löysää kaasua. Johtunee kalvon hitaasta toiminnasta. Onneksi siitä ei ole haittaa kovin paljon. Sille ei voi mitään, ellei vaihda mekaaniseen kaasariin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Zorro

Kaasarin kiihdytyspumppu siellä tuon aiheuttaa, ei kannata lisätä kaasua kuin vähitellen.

karkulainen

Minulla on samanlainen skootteri, mutta muistaakseni ei ole oikkuillut noin. Kun kaasun vapauttaa ja vääntää takaisin, kone kerää kierroksia ja taas mennään eli ei ole samaa vikaa. Kaasari on vaihdettu, joten olisiko siinä syy? :)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Hedenske

#143
Ja kiinnostaisi mieluummin uusia osia myyvät paikat. Yhden kaasuvaijerin löysin (ylihintaan 16 â,¬) Mopomestan sivuilta, näytti käytetyltä...tiedä sitten !!! EDIT:  Nooh Stormilta laitoin Baotanin vaijerin tilaukseen (8â,¬)+ muuta härpäkettä...sopii jos sopii...Näillä mennään eikä vikistä !!! Ja tosiaankin kannattaa rasvata ne vaijerit ennen laittoa jne. käytettynä tuon solikan hommasin, niin eiköhän ollut mennyt kaasuvaijeri hirttämis kuntoon (talven tallissa seissy) ko ei ollut tullut entisen eikä minun puolelta noita rasvauksia tehtyä....että jos oisit ....jos oisit!!!! Nooh vaijeria vailla ajokunnossa, eli ajokelejä oottelemaan !!! ::)


karkulainen

Minkähintainen oli se "ylihinoiteltu" vaijeri? Itse löysin 9.90e hintaan, mutta taitaa olla 10" vehkeisiin. Onko noilla 12" ja 10" kovin eripituiset vaijerit?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Zorro

Citymarketissa on nyt plussakorttitarjouksena  Solifer SFR, hintaa 995 â,¬. Teknisiä yksityiskohtia ei mainita. ulkoisesti kuin Fude Race.

Vili

Asiasta seitsemänteen... Minun solikka xtr export-07 kulkee n~¨60 kmh, elikä liian nopeasti. Elikä miten sais vauhdin lailliseks, elikä n.45kmh. Vaihdoin jo kevyemmät rullat. Eipä hirveesti auttanut. Outo ongelma? Yleensä noi teinit haluu lisää vauhtia. Tiätysti auttais rengaspaineiden laskeminen........./kaasun höllääminen/............/nukahhtaminen......

karkulainen

Onko tuo 60km/h mittarinopeutta? Mittarit valehtelee, usko pois. Minullakin kelaa mittarin loppuun (80km/h), mutta tuskin se niin kovaa menee. :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Vili

Ajelin solikalla TOMTOM kädessä, joten nopeus oli melko oikea.