Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot sf3lc:n kierroslukumittarin ongelma?

Aloittaja Eki, 17.05.23 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

Eki

#15
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.05.23 - klo:11:25Maadoitusjohdot ovat vihreitä runkomaadoitus sijaitsee
satulakaukalon alla, tuoreöljy voitelupumpun kiinnitysruuvin alla
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/SF3LC%20runkomaadoitus.jpg?img=img2048
Kiitti infosta, on paljon apuja näistä, mikä on tuon kuvan oikeanpuolimmainen mötikkä, siinä on jännitteensäädin, sitten on cdi boxi, mutta se kolmas?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Mittaile nyt kuitenkin sitä staattoria
ennenkuin lähdet irroittelemaan sitä vauhtipyörää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.05.23 - klo:13:16Mittaile nyt kuitenkin sitä staattoria
ennenkuin lähdet irroittelemaan sitä vauhtipyörää.
0.35  näytti staattorilta tuleva johto 20K mittarin asetuksella.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Ok, mulla vastaava, 0,583
eli 583 ooomia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Viittaisiko tuo 0.35 että on häikkää, kun on noin suuri ero?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#22
Vois olla, staattorilta pitäisi tuohon johtoon starttaamalla
ilman tulppaa tulla n.35V AC eli n700 kierroksella.
Mittaa vielä sekin, mikä yleismittari sinulla on.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lähdössä taas mopokatokseen, mittaa starttaamalla samasta johdosta ja rungon maasta, minulla on halpaismittari, niitä keltaisia mitä näkyy kaikkialla liikkeissä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#25
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.05.23 - klo:14:52Pistä kuva keltaisia on aika monta  :)
200 ja 600V asennossa 0.00V elikä ei mitään, mittapään + tietty ac reissä ja - maa, siis mittarissa mitattaessa
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Tässä alkaa olemaan henkisesti täysin puhki jälleen, koko päivän ravannut asunnon ja mopokatoksen väliä ainakin 20 kertaa, ulosvetäjä ei käy millään lailla tuohon vauhtipyörään, olen viilannut ja sahannut sitä että kävisi, ei käy. Sitten ajelin naisten jäykkäkulkuisella fillarilla ainakin 10km etsiessäni Hyvinkäältä sopivaa ulosvetäjää, ei löydy tuolle osalle, täytyy modata, kaikki päin helvettiä, monesti olen miettinyt koko mopohommasta luopumista, juuri kun kerkiää hehkutta että nyt pelaa upeasti, niin jokin vika iskee, osia ostettu ihan hullunlailla, mikään ei natsaa? Nyt tulossa staattori maanantaina, en usko että auttaa, yleismittari laukaisi pikasulakkeen kun yritin mitata niillä asetuksilla millä sain moposta pelkkiä nollia, elikä mittari sökö ja uutta en osta mopontakia. :(
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Senkin huomasin että entisillä taipuisemmilla ja raollisilla läpillä lähti jotenkuten potkuista käyntiin, nyt kun on uudet läpät eikä päivä paista läppärungosta, niin ei lähde ei sitten millään. Tiivisteet ovat varmasti läppärungossa sekä imukaulassa ok, nämä viat tuntuvat välillä ihmeellisiltä, itse en hurjasti ole korjaillut vaikka näitä skodeja ollut n.25kpl, olen myynyt ja ostanut ehomman, siksi niitä on noinkin monia kertynyt.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Lepää välillä, huomenna päivä on uus
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Peukalo.JPG?img=img2048

Minä en voi kuvitellakaan korjaavani mitään sähkölaitteita ilman yleismittaria.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#29
Olet oikeassa, kiitos ymmärtämisestä, nyt levätty jo Suomi-Unkari matsin ajan ja taas näyttää valoisammalta, nyt viilattu ulosvetäjää ja tänään kerran kokeilen, että joko onnistuisi, huomenna jatkuu ..... Muuten ei lähde vauhtipyörä kolmisakaraisella ulosvetäjällä ja itsellä käytännössä kolme ulosvetäjää, yksi ainakin menee kierteille, mutta kierreosan pituus vain n.5mm, ei kestä kääntää, korkkaa, elikä pitäisi olla ainakin 10-15cm elikä rms on merkki ja vain neljä kierretää n.5mm matkalla, ei kestä kääntää, korkkaa, siinä ei näy mitään kierrejuttuja painettuna, on vain rms 267000090 tyyppi? Täytyy etsiä kissojen ja koirien kanssa tämmöistä käypää missä tosiaan kierteet edellämainitulla 10-15mm matkalla.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.