Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 3 ongelmaa

Aloittaja Kuningaskulli, 02.05.23 - klo:14:51

« edellinen - seuraava »

Kuningaskulli

Ei airsalin sylinteri nyt mikään halppispaska pitäs olla

Samppa

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 04.05.23 - klo:04:36Itellä muinoin oireili noin uusi halpa sylinterin kun lämmettyään  alko hyytymään. Vika oli valmistusvirhe mäntä liian tiukka alko lämpöleikkaamaan kiinni.
Tämä on se mitä myös itse mietin. Onko tulpan väri mikä? Oletko suurentanut pääsuutinta? Airsalit on mielestäni ihan OK sylintereinä. Itse olen tupannut mittaaman välykset aina ennen asentamista. No se on nyt siellä jo kiinni. Lähinnä se, ettet leivota sitä.

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kuningaskulli

Tulpassa ei ongelmaa. Pääsuuttimia on testattu kaikenlaisia ja 66 on toiminut parhaiten. Eli hommaanko uuden männän?

Eki

Lainaus käyttäjältä: Kuningaskulli - 04.05.23 - klo:13:23Tulpassa ei ongelmaa. Pääsuuttimia on testattu kaikenlaisia ja 66 on toiminut parhaiten. Eli hommaanko uuden männän?
Sf3 pököttimessä vakiosuuttimet 50 tai 52, mikäli laittaa tehoputken, niin itsellä suutin 56. Kaikki tietty edellytyksin että muuten on suht' alkuperäinen, sylinterikokoa ja kaasaria myöten.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Kuningaskulli

Itsellä oli kyllä 54 vakiosuutin ja ei sillä toiminut vähääkään. 64 pienin millä on toiminut tässä. Kureja ei tosin ole ilmeisesti putkessa

Kuningaskulli

Noniin eli nyt tais vika selvitä... Ei ollu airsal ei. Vaan nimen omaan joku halppispaska... Jos jollain sattuis olee tietoo nii vois linkkaa jonkun hyvän sylinterisarjan speedfight 3 RS AC!

Eki

Lainaus käyttäjältä: Kuningaskulli - 04.05.23 - klo:16:46Itsellä oli kyllä 54 vakiosuutin ja ei sillä toiminut vähääkään. 64 pienin millä on toiminut tässä. Kureja ei tosin ole ilmeisesti putkessa
No jos on putkestä poistettu kurit, niin minä olen käyttänyt vakiputken kanssa mistä ns kurit pois, 56 suutinta, samaa kokoa käytän teharin kanssa, tulppa ok värinen sillä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#22
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)


joni_k

Tässä se nähdään airsal piti olla mutta ei ehkä olekaan  ;D  varauksella saa olla kun viallisia ostelee.

Eki

Käytetyn moponkin osto on oikeasti arpapeliä, itse ostellut näitä jo ihan tarpeeksi ja on valitettavasti todettava että osa myyjistä suorastaan huijaavat, sillä mitkään koeajot, kyselyt ja katsastelut eivät näyttötilanteessa pysty kertomaan mopon tilasta kovinkaan paljoa. Viat alkavat selvitä oston jälkeen, itselle sattunut epärehellisiä myyjiä joitakin, ketkä eivät ole edes kysyttäessä kertoneet piilevistä tai olevista vioista, mitkä eivät ole ostotilanteessa paljastuneet, kannattaa kysellä ja vaikka vaatia kirjallista todistusta mopon ostohetkisestä kunnosta, kohteista mitkä eivät näy, mm imuvuodoista, haurastuneista letkuista tai moottori ym ongelmista.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Ostokiimassa ei näe asioita jotka oikeasti merkitsevät. "Tytöllä ollut ja naarmuton" kommentit, kertovat siitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kuningaskulli

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.05.23 - klo:07:45Ostokiimassa ei näe asioita jotka oikeasti merkitsevät. "Tytöllä ollut ja naarmuton" kommentit, kertovat siitä.
Nimen omaan

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Eki - 05.05.23 - klo:04:51Käytetyn moponkin osto on oikeasti arpapeliä, itse ostellut näitä jo ihan tarpeeksi ja on valitettavasti todettava että osa myyjistä suorastaan huijaavat, sillä mitkään koeajot, kyselyt ja katsastelut eivät näyttötilanteessa pysty kertomaan mopon tilasta kovinkaan paljoa. Viat alkavat selvitä oston jälkeen, itselle sattunut epärehellisiä myyjiä joitakin, ketkä eivät ole edes kysyttäessä kertoneet piilevistä tai olevista vioista, mitkä eivät ole ostotilanteessa paljastuneet, kannattaa kysellä ja vaikka vaatia kirjallista todistusta mopon ostohetkisestä kunnosta, kohteista mitkä eivät näy, mm imuvuodoista, haurastuneista letkuista tai moottori ym ongelmista.

Kannattaa huomioida sekin asia, että mopolla on saatettu ajaa kilometrin koulumatkaa, tai muuten vaan pyöritty pelkästään kaupungissa. Ei siinä välttämättä ehdi edes kone lämmetä ikinä kunnolla. Sitten ostat mopon ja ajat sillä yhtä soittoa 500km kaasu pohjassa, niin saattaahan siinä löytyä "vikoja" mitkä ei ole edellisen omistajan aikana ikinä tullut esille. Eli en heti leimaisi kaikkia myyjiä kusettajiksi.

Varmasti tiedät käytetyn ostaessasi että ostat käytettyä mekaanista laitetta, joka voi hajota heti kotimatkalla jostain kohtaa. Se on vaan ymmärrettävä.

joni_k

Ja vaikka skootteri olisi ehjäkin ei mopoluokan laitetta ole 500km yhden istuman ajoon tehty ja.vikoja alkaa näkyä. Kiinalaisissakin öljynvaihto väli 1000km.