Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Vivacity 3 2-tahti sähköongelma

Aloittaja miikkael76, 21.04.23 - klo:13:35

« edellinen - seuraava »

miikkael76

Olisiko jollakulla antaa vinkkiä mikä voisi olla vialla?

Viime syksynä juuri ennen ajokauden loppua ilmeni seuraavankaltainen vika: Sähköstartti lakkasi toimimasta. Suuntavilkut pimenivät. Nopeusmittari ei toimi. Mopo lähtee todella hyvin käyntiin jalkastartilla ja toimii hyvin, ei pätki, tehot tallella jne. Kun mopon ollessa sammutettuna ja työntää virta-avaimen virtalukkoon ja vääntää on-asentoon niin missään ei tapahdu mitään, täysin kylmä. Käynnissä ollessa mittaristo vilkkuu (nestekide) ja polttoainetason mittari heiluuu ylös alas. Lämpötila näyttelee vaihtelevia lukemia laidasta laitaan.

Akku on uusi ja todettu kunnossa olevaksi. 2 sulaketta mitä akun läheltä löytyy ovat ehjät. Olisin kiitollinen avusta.

konenikkari

#1
Vois olla vikaa itse virtalukossa tai sille menevissä liittimissä
tai ehkä moottorin/rungon/akun välisissä maadoituksissa.
Kääntele virtaavainta useita kertoja
ja avaa ja puhdista kaikki löytämäsi maadoitukset.
Onnea kadonneen sähkön metsästykseen  :)
Vastasin vaikka en ole se "jollakulla" hi
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Ukkeli

Tasavirtajärjestelmä on kuollut. Tee kuten konenikkari sanoo, ja katso vielä sen lisäksi sulake.

miikkael76

#3
Kiittelen nopeista vastauksista. Tätä vähän pelkäsinkin että on alettava pikkuhiljaa purkamaan mopoa tuohon kerrostalon parkkipaikalle  ;D  ;D . Olen tässä käyttänyt päivän lukien foorumeita ja keskustelupalstoja ja mieleeni on tullut että olisiko mahdollista että jännitteensäädin olisi sökö...? Katselin myös kytkentäkaaviota niin virtapiuha kohti virtalukkoa kulkee sulakkeen ja tämän jännitteensäätimen kautta. Ja sulake on ehjä. Aiemmin en huomannut mainita että ajovalo palaa tyhjäkäynnillä aika himmeästi ja kun nostaa kierroksia niin kirkastuu huomattavasti. Äänimerkki myös kuulostaa humoristiselta pikkukierroksilla pieni ininä ja kaasua kun antaa niin jo muuttuu ääni kovaksi ja korkeaksi. Ja tosiaan mittariston sekoilu ilmeisesti viitannee jännitevaihteluihin. Uusi jännitteensäädin ei kustantaisi kuin noin 10€ ja se räjäytyskuvan mukaan sijaitsee penkin alla (siis joutuisi vain irroittamaan "penkkimodulin"). Eli olisiko mielipidettä tästä, olisi helppo toteuttaa myös parkkipaikalla  8)  8)

konenikkari

#4
Yhteys akulta lataussäätimeen on poikki
plussan tai miinuksen puolelta
Ei se vika foorumeita lukemalla korjaannu
eikä säädintäkään kannata turhaan ostaa
ennenkuin muut vikamahdollisuudet on poissuljettu.
Valot yms toimii tällä hetkellä pelkän latauksen voimin.
Kuinka uusi se akku on, onko 100varmasti kunnossa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miikkael76

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.04.23 - klo:19:58Yhteys akulta lataussäätimeen on poikki
plussan tai miinuksen puolelta
Ei se vika foorumeita lukemalla korjaannu
eikä säädintäkään kannata turhaan ostaa
ennenkuin muut vikamahdollisuudet on poissuljettu.
Valot yms toimii tällä hetkellä pelkän latauksen voimin.
Kuinka uusi se akku on, onko 100varmasti kunnossa.

Akku on juuri ostettu ja täyteen ladattu.