Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten kilometrit? (ilmoita merkki ja malli sekä onko 2- vai 4-tahtinen)

Aloittaja Skode_63, 21.04.08 - klo:11:53

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Noniin, ja nyt elämä hymyilee. ;D 5428,4km on edelleen mittarissa ja koska talvi alkaa uhkaavasti painaa päälle, jää ajot pikkuhiljaa vähemmälle, mutta ei silti lopu. :)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Minä_

Nonniih.. Tässä sitä ollaan, muistelemassa wanhoja..


Fude Raceen kerkesi kieriä ripausta vaille 6000km tauluun, ennenkö tapahtui äksidenssi, eli kolari.. Ei onneksi minkään peltilehmän kanssa, vaan mäntyjen. Eipä silti, ei ne nekään ihmeesti anna periksi..

Oli kaks mäntyä sattunu kaatumaan (muistakaa, että PP-maalla tuuli uutenavuotena jopa 28 m/S) tuohon kotokylän pyörätielle,  korjaamo/pajan kohdalle, vieläpä sillain sopivasti varjoon.. (tie menee vasemmalla puolella ja kääntyy jyrkästi vasemmalle. Katuvalojen väli on se 50m, niin sinne leveän ja syvän ojan takaiselle pyörätielle ihmeen vähän sitä valoa uudenvuoden yönä tulee..) Tietäähän sen ku on mopolla +60 vauhtia ja lyhyillä valoilla ajaa..(Pitkiä kun ei poliisien mukaan saa pyörätiellä käyttää ::), kysytty on..) Sitten ku rupes tuntuun liian pimiältä, ni tarkistin pitkillä valoilla että mitä siellä näkyy.. Pikkusen jarrukahvaan kerkesin hipasta ennenkö hävis mopo alta.. siitä sitte teräsmies hypyllä tai jollain voltilla siihen seuraavaan mäntyyn kypärä edellä, ei oikeen oo selvää muistikuvaa enää siitä vaiheesta.. Pikkusen niskat hellänä, mutta muuten okei.. =) Eipä siinä menny muutaku hirviästi muovia päreiksi, mikä nyt on ihan sama.. Pysyypähän mopo käynnissä ilman avaimia.. =D ..mielenkiintoista.. Pikkusen on turbulenssit ja balanssit muuttunut, sen verran jopa, että menee lunastukseen. Onneksi on täyskasko ja vielä lunastusturva kaupan päälle.. Maanantaina selviää saanko ottaa uuteen Raceen liikkeestä avaimet vai en..

Turvallisia kilometrejä kaikille! Raceen ei ollut vielä mitään vikoja ilmennyt, ihan huolettomia oli minun 6000 kilometriä, ja ihan ilman liikkeen huoltoja. Itse kerran vaihdoin kunnon vellit edellisten öljyjen tilalle(1500km kohdalla), sekä yksi sähövika piti selvittää.. Sekin vain oli sivutuesta irronneen tunnistimen häikkä, jonka sai johdot tylppäämällä korjattua. Pysyipähän käynnissä sivutuellakin..


-Juho-

funke

Olipa hyvä ettei kuskille sattunnut vakavampaa

karkulainen

Eikö pitkiä saa muka käyttää suojateillä. :P Välillä on pakko ajaa pitkät päällä tai opetella kaikuluotauksen jalo taito, muuten ei näe kuin parin metrin päähän ja se ei ole riittävä jos mennään ++50km/h
Hyvä ettei käynyt pahemmin, tuossa nimittäin oli resepti pahempaankin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Pidän pitkiä päällä moposkootterilla aina, myös jatkossakin. Oikein suunnattuna ne eivät häiritse muita liikenteessä olevia, mutta minut nähdään paremmin ja myös itse näen paremmin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Mopon valonkäyttöohje (sanokoon laki mitä haluaa):
Valot aina päällä.
Päivällä pitkät aina
Ulkokaarteessa ei tarvitse vaihtaa lyhyille
Sisäkaarteeseen mennessä väläyttää pitkiä, jos näkee auton tulevan vastaan.
Jos näkyvyys on kohdatessa heikko niin painaa äänimerkkiäkin (serpentiineillä vakiotapa).
Mäennyppylällä voi vaihtaa parkeille ettei häikäise vastaantulijaa.
Heijastimia sen varalta että valot menee äkisti ja muutenkin, koska vallien ja autojen takaa ei valot erotu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tomba

#51
Lainaus käyttäjältä: Tomba - 29.09.08 - klo:17:06
Meidä Bootianissa ;) On mittarissa nyt 16700, mutta kun se oli aiemmin mun kummipojalla, niin tiedän sillä ajetun ainakin 3-4 tkm enemmän ;D Taitaa siis olla pohjat tähän mennessä ::) Kummipojan käytössä ei saanut paljoa huoltoa, kun hän ei ole kiinnostunut moottoreista :'( Meillä onkin käyty pojan kanssa aika monta paikkaa läpi ja saatu laite pelittämään todella hyvin!!
Tais tulla loppu menosta :'( :'( Eilen sammui pojan kotimatkalla eikä lähde enää käyntiin. Käynnistyspolkimen painaa kädellä aivan kevyesti alas, ei siis puristuksia. Täytyy purkaa ja tutkia, saako järkevään hintaan kunnostettua, vai aletaanko etsiä toista ::) Matkaa on takana n. 23000 km 8)

Jep, jos on hyviä ideoita tapahtuneesta, niin tänne vaan!!!! Oli kuulemma pitänyt jotain hieman outoa ääntä parina päivänä, mut eipäs pyytänyt mua kuuntelemaan >:(
Baotian BT50QT-9 -04 ja Volvo S60 2.5T

jalat

Tsiisus mikä kilometrimäärä. Varmaan suomen parhaimmastapäästä kinuskilla.
Miten oli huollettu? itse vai liikkeessä ja kuinka säännöllisesti?
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

Taisi aiemmin olla puhetta huonosta huolenpidosta. On se kyllä kilometrejä nähnyt. :D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Tomba

Lainaus käyttäjältä: Tomba - 29.09.08 - klo:17:06
Meidä Bootianissa ;) On mittarissa nyt 16700, mutta kun se oli aiemmin mun kummipojalla, niin tiedän sillä ajetun ainakin 3-4 tkm enemmän ;D Taitaa siis olla pohjat tähän mennessä ::) Kummipojan käytössä ei saanut paljoa huoltoa, kun hän ei ole kiinnostunut moottoreista :'( Meillä onkin käyty pojan kanssa aika monta paikkaa läpi ja saatu laite pelittämään todella hyvin!!
Itse itseäni lainaten ;)
Tosiaan muistan kummipojan vaan ajaneen ja ehkä kaksi ekaa huoltoa tehtiin Turun Moottoriaitassa ::) Muuten ei sitten huollosta tietoakaan. Se oli vuokrallakin yhdellä kaverilla, joka sai siitä muoviosia palasiksi ja takavalot myös >:(  Kertoo varmaan huolellisuudesta muutenkin. Ehkä sinne koneeseen joku on joskus jotain ölppiä kaatanut. Palaan asiaan, kun saan konetta auki. pojalla oli haaveena ajaa siihen mittariin 40000 kilsaa, mut nyt tuli ainakin hetken tauko ;D


Oho, tuli lainattua useamminkin ;D ;D
Baotian BT50QT-9 -04 ja Volvo S60 2.5T

openflow

Ennen koneen purkamista  kannattaa vilkaista vuotaako sytystulppa(valkoinen eriste pettänyt) ja onko öljyä vielä koneessa.

Ei ~20 tkm ole 4t koneelle matka eikä mikään.

Kinkster

5000km mittarissa.
Vaihdoin marraskuussa talvirenkaat alle enkä ehtinyt paljoa ajaa kun eturengas piti viedä uusittavaksi liikkeeseen. Venttiilin kohdalta oli jotenkin pettänyt.
1kk sen jälkeen oli takarenkaan sisäkumi puhjennut ja taas liikkeeseen.
Takarenkaan kun marraskuussa vaihdoin niin tuli vaihdettua myös pakoputken tiiviste. Nyt kun sitä rikkinäistä renkasta otti pois niin huomasin, että toinen jatkomutteri (joka siis pitää putkea kiinni pytyssä) ei ollut kireällä ja toinen puuttui kokonaan! hoho

Selvästikään skootterini ei halua talvella ajella :-/

Coastside

Käsittelin täällä omassa ketjussaan tuota puristusten katoamista ja paluuta omien kokemusten pohjalta. Kone voi karstoittua niin paljon että joidenkin öljyjen pesemänä se irtoaa klimppeinä ja jää venttiilin väliin, josta se voi sitten lähteä ilman purkamisia kun sahaa vain tarpeeksi kauan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tarbash

Ilta aurinko paistoi niin nätisti täällä että piti käydä pikku lenkki ajamassa, nyt on mittarissa 12000,3 km ;D ;D
Repesin, tuo teippiä!!

Kenzy

Eilen kävin minäkin kevään ensimmäisellä kierroksella, ~15km tuli ajeltua ja mittarissa loistaa reilut 2700km. 1500km/kesä taitaa olla se meikäläisen tahti, mutta silti tulee öljyt vaihdettua varmaan kolmesti kesässä ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07