Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

SMC Navigator ei lähde käyntiin!

Aloittaja joonzku, 19.11.09 - klo:13:44

« edellinen - seuraava »

joonzku

Eli ilmeni omassa skootterissa semmone onkelma että ei lähde käyntiin :S Nämä paikat on jo katsottu:

- Kaasarin koho ei ole pohjalla ja kaasari muutenki puhdistettu
- Mäntä hoonattu, kaikki palanu saatiin poies
- Saa bensaa,alipaineletku on ehjä
- Saa kipinää, kokeiltu eri tulpilla
- Saa ilmaa, ilmanputsari ei tukossa

Vaikka kaataa tulpanreiästä bensaa nii ei lähde käyntiin :S Voisiko olla että männän tiivisteet olisi mennyt? Vähän arveluttaa viedä huoltoon vehettä ku en tiedä kuinka isoa laskua sieltä ois tulossa ja ku rahaa ei ole kuin roskaa itselläni.. Eli auttakaa joku, jos tiiätte jotain mikä olisi vikana.

- Joni Karjalainen

Coastside

#1
Paljonko ajettu ja miten huollettu ja miksi sylinteri oli irti?

Mäntää ei hoonata. Se varmaan oli karstan poisto. Männästä taas riippuu tiiviys ja se on bensan ja kipinän ohella käynnin ehto. Polkimessa tuntuu selvä puristus, jos kaikki on kunnossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joonzku

#2
No siis tuolla on ajettu yhteensä jonkun 6000km, ite oon kahesti vaihtanu öljyt tähän tän puolen vuojen aikana minä aikana mulla skootteri on ollu,aiemmista huolloista en tiiä yhtää mitään :S Eipä tuossa oikee puristusta ole ku polkee.. Öljysäiliö on kyllä melko tyhjissä :S Ettei ois lämpöleikannu!? Mäntä kyllä liikkuu :) Pitäiskö vaan suosiolla viiä huoltoon koko hoito? Vaikka lasku voi olla yli 100e.. Tai sitte on nesteet loppu ku tämä on ilmeisesti nestejäähdytteinen :D Sillonha on mahdollisesti männäntiivisteet haljennu jos on nesteet loppunu ajossa :D vaikkakin se ei ajossa sammunu vaa se seiso yön pihassa ja aamulla ei enää lähteny käynii :S

Coastside

Eräällä nunnalla oli ollut rättäri ja se oli todennut että muuten mukava huoltaa mutta öljyn lisäys on hyvin hankalaa; Hän oli osoittanut mittatikun reikää, josta oli öljyä lisäillyt ...

Huoltoon voi viedä pytyn ja männän jos ne osaa panna takaisinkin. Vaatii momenttiavaimen (40 - 60 ekee). Se millä se jäähtyy on hyvä tietää. Vesijäähdytteisessä joka tuo kinkki tuskin on, on syyläri ja letkuja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Oikean seoksen tarpeellisuus käynnistettäessä ei ole kovin tarkka. Lapsena käynnistin mopon moottorin ilman kaasaria lirutellen bensaa pullon korkilla imuaukkoon. Vanhoissa mopoissa oli ryyppynä painike jolla kohoa painettiin niin että bensanpinta nousi lisäten seosta hetkeksi. Taisi niissä olla jokin imuilman kuristinkin siinä suodatintötsässä, missä suodattimena oli öljyistä teräsvillaa, jos sitä joku älysi pestä ja öljytäkään. Tuubissa on video missä huippuvireisen mopon tyyppi sormin pyöräyttää käymään vauhtipyörästä.

Se ei muutu miksikään se " Bensaa - kipinää - puristus " vaikka skodessa on niiden asioiden tarkistus kaikkien koteloiden vuoksi työläämpää. Puristukset tuntee ainakin kädellä polkimesta painaen. Voi ottaa varin kopan auki ja löysätä hihnan levittämällä takavarin, jolloin hihna ei jarruta. Sitten hammaskehän mutterista voi pyörittää kampiakselia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Minä olen startannut oman mopon pariin kertaan narulla, naruun silmukka ja se silmukka starttikehän ympärille ja hyvä nykäisy. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

openflow

Pistäppä tulpan reiästä öljyä sisään ,bensan sijasta; Jos niitä puristuksia tulisi edes pikkaisen. vaihda vedet sinne koneseen ,samalla näet onko sitä vettä ja ettei siellä ole öljyä tms.. joukossa.

Olikos tämä nyt 2t vai 4t peli? 

joonzku

Joo pittää kokeilla kunhan kerkeää.. 2-tahtihan tuo on..

Samppa

#8
Ja kannattaa kokeilla myös lämpimän varaston taikavoimaa (mikäli skootteri seisoo pihalla). Pari päivää lämpimässä varastossa toimii joskus tehokkaasti, varsinkin jos siellä on seokset liian laihoja näille syyskeleille.  Tietysti jos seosruuvia ml. kaasuluistin säätöruuvia on ruuvailtu käynnistysyritysten yhteydessä suuntaan jos toiseenkin, ne kannattaa laittaa vakioasetuksiin. Ilmeisesti kuitenkin tämä skootteri on toiminut tähän asti ihan hyvin, vai ilmestyikö vika ihan yhtäkkiä? (ts. ei ole tehnyt aikaisemmin tällaista).

Siis 2tahtipeli ja olet vaihtanut öljyt itse pari kertaa puolen vuoden aikana. Mitkä öljyt? tuoreöljyvoitelusäiliössä olevat 2-tahtiöljyt? Ja tämä skootteri nyt todellaki oli nestejäähdytteinen??
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

joonzku

Juu ulkona on seisonu, itsekin ajattelin puskea sen tonne navettaan lämpenemään :D Siellähän on Mobil 1 2-stroke motor oilit sisässä :D Ei ole,ku ilmajäähdytteinen,en löytäny mistää nestejäähdytys säiliötä :D

A_sentaja

Siis öljyt on tuorevoitelusäiliössä.... vai missä. tätä ketjua lukiessa ihmettelee jo vanhakin. skootterissahan ei ole kuin peräöljyt ja tuoreöljyt, jos 2t peli kysessä. Perään ei ensinnäkään kannata tarjota 2t öljyä, se nimittäin vaahtoutuu siellä. Ja itse oireeseen, olen Wallen kanssa samoilla linjoilla eli sytkäpuolen vika voi olla, jos illalla toimi ja aamulla ei, ja yöllä ollut vaikka pakkasta on kosteus päässyt hiipimään sydämeen. Ensiapuna juurikin tuo lämmin talli ja kuivatus, jolloin voi lyödä tulille, jos ei niin sitten mietintämyssy uudelleen päälle.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Kenzy

Muistutan vielä tästä omasta keväällisestä taistelustani: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1198.0

Tuota kannattaa kokeilla myös, eli läppärunko irti ja lämpöiseen talliin pariksi päiväksi, sitten läppärunko kiinni ja uutta yritystä. Jos se kone on aivan märkä bensasta (kuten tuo oma taistelu oli), ei tapahdu mitään, kun bensa sammuu heti sytyttyään tilalle roiskahtavan bensan takia....
Baotian BT49QT-12 vm. '07

joonzku

juu tuorevoitelusäiliössähä ne on.. No pittää pukata lämpimää

Kenzy

Jep, ja muista ottaa sekä tulppa että läppärunko irti, jotta turhat bensat pääsee haihtumaan koneesta pois... annat olla pari päivää - viikon siellä rauhassa.
Baotian BT49QT-12 vm. '07