Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Venttiilien säätö (139QMB/A moottori)

Aloittaja skootteri, 10.07.07 - klo:20:37

« edellinen - seuraava »

bouttis

Nyt on zonghy ajokunnossa, nyt se lähtee käyntiin ekasta ja on ripee siis kiihtyy hyvin ihan erilailla kun viimeksi,ja nyt kun laittaa ilmaruuvin kiinni niin sammuu, ylämäkeen loivaan 127kiloa olen laihtunut ni 45, jyrkempään 35kmh Suoralla puoli kaasulla tai lähellä ni 50 eli ei tartte huudattaa välttämättä, täys kaasulla 60kmh. Venttiilit säädin pako 0.025 ja imun 0,07 oli hyvä ostos toi tulkki kun siinä on 0,05 välein liuskat. Pitääkö toi kansi vielä kirrata jonkun kilsan jälkeen?

kekra

#46
En minä ainakaan ole kirinnyt kannenpultteja enää jälkikäteen ja hyvin on pitänyt kutinsa.
Mites on, kiritkö momenttiin?

P.S. Aika kireelle vedit pakopuolen. Alkaa todennäköisesti kantamaan hyvinkin pian.
Välyksenhän pitäisi olla suurempi pakopuolella koska pakovena kuumenee enemmän kuin imuvena.

bouttis

Joku vaan tossa oli kirjoiteelu et ne löystyy pikkusen kun on ekan kerran ajanut kuumaksi ja kylmäksi,ajattelin että se tulis sit aika lähelle,voihan sen vielä avata ja tarkistaa, jos ei ole suurentunut väli niin löysää sen siihen 0,05 seen, en laittanut momenttiin,vedin niin kireelle kun uskalsin, eihän noi 10mm kauheesti kestä vääntää. Kyl nyt taas kelpaa,on ihan erilaiset käynti äänetkin eikä tuu sinistä putkesta

foolman

Venttiilivälysten säädöstä aivan erinomainen video:

http://www.youtube.com/watch?v=xYPJM8jp5F8

Enpä tiedä, päteekö kaikkiin kiinalaisiin moposkoottereihin, mutta todennäköisesti moniin. Siis todella hyvä video, eikä haittaa vaikkei kieltä osaisikaan...;)

tohveli

aika puhtoinen kone tuossa viideossa  ;D

Venttillit säätelin tuossa jokunen päivä sitten ja yritin mallata 0.08mm. käynti äänet muuttu hiljasemmaks, on pehmeempi ajella mutta käyntiin lähtee huonommin.

elilen vetelin pitempää lenkkiä niin hups vaan yhtäkkiä tyhjäkäynti hävis, kone sammu ja puristuksetkin tuntu hävinnen taivaan tuuliin. Mutta kyllä Fude käyntiin lopulta lähti ja toven kuluttua taas innostu kulkemaan ihan normaalisti. Tätä se teki muutaman kerran, muuttu tosta vaan kovin laiskaks ja äänet möreäksi.
Tuli mieleen että venatko sen tekee.. Pitää tarkastaa onko jutut mitoissaan.

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: tohveli - 01.06.09 - klo:12:02
elilen vetelin pitempää lenkkiä niin hups vaan yhtäkkiä tyhjäkäynti hävis, kone sammu ja puristuksetkin tuntu hävinnen taivaan tuuliin. Mutta kyllä Fude käyntiin lopulta lähti ja toven kuluttua taas innostu kulkemaan ihan normaalisti. Tätä se teki muutaman kerran, muuttu tosta vaan kovin laiskaks ja äänet möreäksi.
Tuli mieleen että venatko sen tekee.. Pitää tarkastaa onko jutut mitoissaan.

Kannattaa tarkistaa: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=713.0
Baotian BT49QT-12 vm. '07

DEPI

Koska venttiilit pitää säätää. Kylmänä, lämpösenä vai kuumana. Onko mitään ohjetta siihen.

karkulainen

http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=71

Minä säädin äsken venttiilien välykset, aluksi kokeillessa 0,15 luiskahti läpi helposti. Säädin molemmat 0,1mm.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tohveli

kylmänähä ne venat säädetään.

ilborg

Vinkkinä muuten sitten venojen säätöön, että dealextremessä näyttäisi olevan sopiva liuskamitta myynnissä edulliseen hintaan. Vaatii tosin paypalin, mutta nuorillekkin se pitäisi nykyään onnistaa, sillä sen saa toimimaan kotimaan tilisiirroillakin. Englanniksi siis tuon tuotteen nimi on "Plug Gauge".

Itse tein kymcon säädön tuossa toissapäivänä, ja 7tkm->10tkm välillä ei vaikuttanut tulevan muutosta lainkaan, eli tiukka 0.1 oli niin tiukka, että 0.1 liuska meni puolittain sisään, ja 0.05 oli väljä. toisin sanoen siis ihan kohdillaan nuo säädöt(joku 0.09mm). Dx:stä tulossa tarkempi mitta, ja tuossa 15tkm-huollossa varmaan pääsee siitä iloitsemaan.

Coastside

Parempi on hankkia tarkka tönäri (hirveän paljon tarvittavampi) ja mitatata liuska kun sitä on hionut ohuemmaksi kahden puuhun liimatun sandiksen välissä. Niin jos kone on 0,02 mm kranttu yleensäkään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mammo

Voiko venttiilit säätää kahdella eri liuskalla että tulee oikea välys?
Jos oikea välys on 0.12 niin laittaisi 0.07 ja 0.05 liuskan päällekäin niin saisi 0.12 välyksen.
Toimiiko noin?!

jalat

Lainaus käyttäjältä: Mammo - 09.07.09 - klo:13:34
Voiko venttiilit säätää kahdella eri liuskalla että tulee oikea välys?
Jos oikea välys on 0.12 niin laittaisi 0.07 ja 0.05 liuskan päällekäin niin saisi 0.12 välyksen.
Toimiiko noin?!

Jos liuskojen välissä on tippaakaan öljyä tai muuta sontaa, niin heittää heti jos on kaksi päällekkäin. Ja myös kuinka epätasaista laatua liuskat ovat. Menevätkö kuinka tiiviisti yhteen. Noin ohuessa ei silmin sitä näe, mutta veikkaisin että 0,07 + 0,05 on käytännössä epäpuhtauksien ja pintojen näkymättömän epätasaisuuden vuoksi enemmän kuin 0,12.

Ja topicin otsikon venttiilien oikea välys on 0.08 - 0.10.
Eli kireäksi laitettu 0.10 liuska riittää yksinään.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

Ohut liuska on hyvin arka vioittumaan ja nipussa vielä herkemmin. Saivartelu noin pienten välyserojen kansa vaikka kiinankoneessa on  ::) Tehdas suosittaa 0,05 ja suomihuollot 0,08. Kummallakin toimii. Yksi merkkihuolto kertoi säätävänsä kaikki uudetkin 0,15.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mammo

Laitoin venttiilien välykset seuraavasti.Imu 0.1 kierät joten vastaa 0.08.
Ja pako 0.1 ja välysliuska kulkee normaalisti välyksessä,siis pako.
Eli nyt ei kulje yhtään sen paremmin kuin aijemmin eli tehot on samat tai sitten huonommat kuin ennen.
Oikeet välykset huoltokirjassa ovat imu 0.07mm ja pako 0.12mm.
Eli pitäiskö laittaa molempiin 0.05?