Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Teknisiä ongelmia

Aloittaja 8190145, 28.06.07 - klo:21:24

« edellinen - seuraava »

kekra

#330


Kone on ollut kasassa jo eilisestä lähtien, olisi ollut jo paljon aiemmin mutta piti odotella venttiilivarren kumeja, nekin piti tilata Taiwanista asti kun Suomessa pyydetään maltaita parista kumitutista. Toimitus Taiwanista kesti tosin vain 4 päivää, käsittämättömän nopeasti kyllä tulivat.

Mopo on sisällä, vierashuoneessa, jossa olen sitä remontoinut. Joskus kuukauden päästä ajattelin pukata sen ulos ja ottaa ensimmäiset savut. Ei viitsi sisällä alkaa käyttelemään.

Puristukset on lievästi sanottuna melkoiset, 18ah akuilla jaksaa juuri ja juuri pyörittää konetta, todella hitaasti ja vaivalloisesti. Pitänee polkaista käyntiin  :-\

Siinä se seisoo malttamattomana, odotellen kesää. Mopossa siis nyt 80cc pytty, NCY virinokka ja Narakun kilpavari. Uskokaa tai älkää, kulkee edelleen maksimissaan 60km/h todellista nopeutta, vastatuuleen ei sitäkään..


bouttis

Kiva kuulla,no katsotaan sitten miten pukkaa meneen, hitto en löydä mistään venttiilin hiontatahnaa!

kekra

#332


Eikö löydy muka paikallisesta autotarvikeliikkeestä? Itse käväisin hakemassa purkin (4e) jossa toisessa päässä karkeaa ja toisessa hienoa tahnaa. On muuten tasan samanlainen purkki mitä myytiin jo -70 luvulla. Ei ole ilmeisesti ollut tarvetta vaihtaa hyvää tuotetta huonompaan.

bouttis

No ei löytynyt kun asun täällä maalla heh 1 varsinainen varaosaliike ja kaikki tilaamalla,mites kestääkö tuolla sylinterin ja lohkon välissä tavallinen 0,5 tiiviste paperi kun ei viittis maksaa 10 euroa posteineen tiivisteestä.

kekra

Kait se kestää ihan hyvin jos sen saa leikattua virheettömästi. Mulla olisi parikin noita tiivisteitä, ostin aikanaan Easypartsilta, muiden romppeiden ohella. Osta toinen pois kuleksimasta, 5e posteineen. Toisen jätän varalle itselleni.

Aikamoinen leikkeleminen on jos itse alkaa saksimaan. -->


openflow

Ihmeessäni on bilteman 0.4mm paperista leikattu tiiviste ja hyvin kestää.


Näyttää jotenkin tutulta noi hitsaus saumat ;D

bouttis

#336


Ostaisin kullä muuten mutta pitää saada ajoon toi peli tänään. Vaimolla on sellanen kaavojen leikkaus kone sillä saa hyvää jälkee ja nahka leikkurilla noi reijät  ;D

Samppa

Bilteman tiivistepapereista olen leikellyt monia tiivisteitä ja hyvin ovat tiivistäneet. Myös hyvä tiivistesilikonikin ajaa saman asian (esim. Wurth).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

bouttis

Ok Samppa! Kattelin tossa yhden videon varin virityksestä,mitähän itua on laittaa joka toinen 6g ja toinen 5g rulla variin?

jalat

#339


Jos ei sattumalta ole 5.5g rullia tarpeeksi, niin siinä on laitettu 5 ja 6 grammaisia vuorotellen. Ajaa saman asian.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

Pienen tiivisteen tekee setelistäkin, kun se on lumppupaperia. Kandee jättää vähän yli repsottamaan jos on näkösällä paikalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Lainaus käyttäjältä: bouttis - 13.03.09 - klo:10:59
Ok Samppa! Kattelin tossa yhden videon varin virityksestä,mitähän itua on laittaa joka toinen 6g ja toinen 5g rulla variin?

Mulla on ainakin huonoja kokemuksia moisesta. Hirveillä kierroksilla huusi jo liikkeelle lähdettäessä. Ei toiminut alkuunkaan. Kulki jotain ~25km/h. Ilmeisesti variaattori on niin herkkä kapistus että se tunnistaa välittömästi jos vierekkäiset rullat on eripainoiset. Tuosta epätasapainosta kaiketi johtui varin "sekoaminen"  :-\




tarbash

#342
Tänään ajellessa kuului ilkeän oloinen kilahdus ja sen jälkeen outoa jurinaa koneesta. Matkan teko loppui siihen. Huomenna olis tarkoitus tutkia tarkemmin missä vika on...


uteliaisuus vei voiton ja kävin avaamassa varikopan.  Noh, etuvarin mutteri oli irti. Huomenna tutkin paremmin remmin ja varin että tuliko pahempia tuhoja.
  Vauhtia mulla oli tapahtuma hetkellä sigman mukaan 50.

Gatesin Powerlink remmi, ajettu n.1400km
Repesin, tuo teippiä!!

karkulainen

Minulla on tuo varin mutteri auennut kahdesti kesken ajon, kummallakin kerralla on selvinnyt vain tiukempaan kiristyksellä. Kerran aukesi myös takavarin mutteri; pysähdys, varinkoppa auki, pultti ja koppa kiinni, ajo pihaan (0.5km) koppa auki ja pultti tiukempaan. Ainoat vauriot on pienet pyörteiset jäljet varinkopassa ja nekin sisäpuolella.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Ne kiristysmomentitkin on keksitty ja ilmoitettu mm. korjausoppaissa, joita löytää myös näiden sivujen kautta. Nuo varin mutterit mieluummin liian kireälle kuin löysälle. Hyvä momenttiavain on kallis, mutta hyödyllinen ostos.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.