Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sym Cellon piristys apua tarvittaisiin?

Aloittaja Wilbur, 31.05.10 - klo:11:38

« edellinen - seuraava »

Wilbur

Hei vaan kaikille.
Uudelleen mopokärpäsen iskettyä tämmöiseen kolmekymppiseen, tuli ostettua tuommoinen otsikon mukainen symmi. Nyt ongelma onkin että se vehje on hieman "laiska" vakiona, ei siis mikään ihan nuhjake, mutta alle 50 huiput on vähän liian vähän kaupunkiinkin, ja ajattelin täältä kysyä jos löytyisi tietoisia.
Olisinkin kiinnostunut noista kyseisen vehkeen kuristuksista/rajoittimista että mistähän se/ne löytyy ja mitä niille voisi tehdä?
Olen googlella yrittänyt, enemmän ja vähemmän, useamman viikon etsiä tietoa, mutta mitään hyödyllistä en ole vielä löytänyt, ainakaan suomeksi tai englanniksi.
Myös muita piristys vihjeitä kelpaisi, mielellään halpoja/ilmaisia ja ei hirveitä projekteja koska tosiaan 55-60kmh olisi vaan hakusessa ja hieman pirteämpi kiihtyminen.

Kiitoksia jo etukäteen jos apua löytyy, huollossa sanoivat vaan että "ööö kai siellä prikka on variaattorissa" josta ei kyllä hirveä ammattitaito paistanut läpi mutta myyjä sanoi ihan muuta ja väittivät vielä etteivät he saa kertoa niistä, pitänee koittaa inttää kun haen pyörän takaisin kun meni tänään ensimmäiseen huoltoon.

Niin ja laitetaan tämäkin tähän samaan, jos joku Joensuusta sattuu lukaisemaan, tarvitsisi tietoa hyvästä mopetin varaosa/viriosa liikkeestä täällä Joensuussa tai lähistöllä? Netistähän onnistuu tilaaminen mutta on tuo skootteri itselle hiukan uutta tekniikkaa nii olisi mukava saada ihan hlö.koht. palvelua. Nämäkin löytyy kyllä netistä mutta jos joku jonkun hyvän pikkupuljun osaisi neuvoa.

ps. Toivottavasti laitoin viestin oikeaan paikkaa, kun vasta ensimmäinen postaus.

hannu8619

Jokikoneelta oon itelle kaiken tarvittavan kiinalaiseenkin löytänyt. Ostitko muuten Cellon sieltä, itekkin kävin sitä siellä ihailemassa :D
Baotian bt49qt-11

Wilbur

Jep sieltäpä sen hain, olen kyllä muuten ollut todella tyytyväinen, koko hurjan 360 kilometrin ajan minkä olen sen laitteen omistanut, pitänee tosin koputtaa puuta  ;)
Tuli pistettyä mailia ihan maahantuojalle, jos sieltä vaikka saisi informatsuunia kun vähän nihkeästi siellä nokikoneella niistä juttelivat, lähinnä vaan rullia ja kaasaria ehdottivat, mutta eihän se paljon auta jos ei edes mene alamäkeen rajoittimen yli :)

Plom

Se on elektroninen rajoitin ja sulla taisi jäädä sisäänajo tekemättä ?

Wilbur

Joo kyllähän tuo hiukan 1000km väittäisi "sisäänajoksi" tuo ohjekirja, hyvä että mainittiin niin tuli tarkistettua. Pitää siis jatkaa vielä jokunen satanen rauhallista ajoa. En tosiaan hirveästi ole vielä hana kokonaan auki paahtanut, mutta tuo suorituskyky nyt vaan tuli esille aika nopeasti, kun kuvittelin että kai se hieman yli laillisen rajan menee ja mittari näyttää väärin enemmän kuin pari kolme kilometriä ja tuttava osti samanlaisen pelin noin viikon minun jälkeen ja on selvästi pirtsakampi. Pyörälle siis ei ole tehty yhtikäs mitään vielä ja tässä ollaan sinällään vähän etuajassa, mutta jos pitää esim tilailla osia nii kerkiäähän sitä sisäänajelua tässä lisäillä odottaessa. Vähän on vaan nahkeata päristellä kun polkupyöräilijätkin menee ohi ;)

pekpel

Näyttää tuo Cello ihan Bellalta, paitsi muutama koriste on eri ja hinta.
Todennäköisesti siinä on cdi:boksissa nopeudenrajoitin.
Variaattorikopasta lähtee yksi johto, etsi lähin liitin ja ota irti omalla vastuulla.
Pitäisi alkaa kulkemaan.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..