Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

perävälityksen vaihto 13" skopaan

Aloittaja janilini, 10.09.14 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#30
janiliini on hyvä kysymään asioita jotka itse tietää paremmin.
8) Onko tämä kenties joku testi vaiko peräti salaliitto  8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

janilini

Noh jos sattuu oleen erilainen niin sopiiko jos ottaa öljypumpunkin. Onko lohossa pumpun kiinnitys kohta samassa paikassa.

-Zone-

#32
Lohkossa ei ole eroa. Ainoastaan pumpussa ja rattaassa.
E: Tuolta ne erot näkyy http://www.virijavara.fi/kauppa/product_catalog.php?c=12 Typerää, että kampiakselissa ei lue monellako hampaalla se on.

janilini

#33
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.09.14 - klo:21:10
janiliini on hyvä kysymään asioita jotka itse tietää paremmin.
8) Onko tämä kenties joku testi vaiko peräti salaliitto  8)

En aivain kaikkea tiedä vasta aloitin harrastuksen kiina skootterien parissa xd

janilini

#34
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 11.09.14 - klo:21:18
Lohkossa ei ole eroa. Ainoastaan pumpussa ja rattaassa.

tämä selvä kiitti tiedosta.ilmeisesti toisessa mallissa on tuottavampi öljypumppu.

-Zone-

No ainakin sillä 22 hampaalla olevalla kampiakselilla öljypumpun kierrokset on luonnollisesti suuremmat kuin 16 hampaisella samoilla kampuran kierrosluvuilla ja siten voinee olettaa, että sen tuottokin olisi parempi. Kukaan ei taida olla silti mitannut asiaa käytännössä.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 11.09.14 - klo:20:44
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.09.14 - klo:20:41
kuin kymmenen prosentin korotus  :)
Tuollaista matemaattista ihmettä ei käytännössä suomessa pääse syntymään  :) (siis mikäli kyse ei ole pimeästi maksetuista palkoista)

Juups se on sukkelaa ainetta tuo rosentti, jos esim wiimme vuonna jos sai palkkaa 1000€/kk  ja sai 10%korotuksen ansaitti 1100€/kk
Tänä vuonna jos taas sai 10% palkan alennuksen, mikähän oli lopputulos.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Lopputulos on että niillä rosenteilla ei tee mitään.. http://youtu.be/WsqJnUad7_Y :)

PappaSkootteri

Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

janilini

#39
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 11.09.14 - klo:22:34
Lopputulos on että niillä rosenteilla ei tee mitään.. http://youtu.be/WsqJnUad7_Y :)

jos huomenna litran pullon tapsaa hakis siinä lienee riittävästi prosentteja?

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 11.09.14 - klo:21:38
No ainakin sillä 22 hampaalla olevalla kampiakselilla öljypumpun kierrokset on luonnollisesti suuremmat kuin 16 hampaisella samoilla kampuran kierrosluvuilla ja siten voinee olettaa, että sen tuottokin olisi parempi. Kukaan ei taida olla silti mitannut asiaa käytännössä.

Laskeskelin kuvista joskus muovirattaidenkin hammasluvut, eikä pumppujen pyörimisnopeudessa ollut muistaakseni merkittävää eroa.

-Zone-

#42
Nyt kun mietin niin muutes taisikin olla jopa toistepäin koko homma kun joskus tutkin samaa asiaa.. Tarkistetaas...
<googlaa kuvia>
22 hampaisen öljypumpun rattaassa on hampaita 47, 16 hampaisen rattaassa on 33 hammasta. Perskules.. Asiahan oli kuin olikin kierroslukujen suhteen päinvastoin, eli 16 hampaisessa se pumppu oikeasti menikin enemmän ympäri. Ei sitä pitäisi vain sokeasti luottaa muistikuviin.

22 hampaisen välitys on 2,14 ja 16 hampaisen 2,06 jolloin 7000rpm 22 hampaisen pumpunakseli pyörii 3271rpm ja 16 hampaisen 3398rpm. Eroa tulee vain mitättömät 127rpm.

Mikähän muutes mahtaa olla tuon koko homman muutoksen perimmäinen syy... 16 hampaisessa hammastus on isoa ja harvaa, 22 hampaisessa pientä ja tiheää.. Liekkö sitten  kestävyys syynä..

janilini

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 12.09.14 - klo:11:56
Nyt kun mietin niin muutes taisikin olla jopa toistepäin koko homma kun joskus tutkin samaa asiaa.. Tarkistetaas...
<googlaa kuvia>
22 hampaisen öljypumpun rattaassa on hampaita 47, 16 hampaisen rattaassa on 33 hammasta. Perskules.. Asiahan oli kuin olikin kierroslukujen suhteen päinvastoin, eli 16 hampaisessa se pumppu oikeasti menikin enemmän ympäri. Ei sitä pitäisi vain sokeasti luottaa muistikuviin.

22 hampaisen välitys on 2,14 ja 16 hampaisen 2,06 jolloin 7000rpm 22 hampaisen pumpunakseli pyörii 3271rpm ja 16 hampaisen 3398rpm. Eroa tulee vain mitättömät 127rpm.

Mikähän muutes mahtaa olla tuon koko homman muutoksen perimmäinen syy... 16 hampaisessa hammastus on isoa ja harvaa, 22 hampaisessa pientä ja tiheää.. Liekkö sitten  kestävyys syynä..

Jääkö tältä iltaa muistikuvia.

-Zone-

Luullakseni  ;) Ei nimittäin mene viina päähän eikä tuo näin kuumeisena oikein kyllä maitakaan. Ei ainakaan niin että tarvitsisi kaksin käsin juoda. Saunassakin kävin, mutta terva on vielä testaamatta lääkkeistä, joskin se saa ollakin kun sen tupakkilakonkin menin tekemään hiukan yli 3,5v sitten.