Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

4-tahti kiinanskootteri ei käynnisty. Missä vika? KIIRE!

Aloittaja MiPeKa96, 09.02.14 - klo:14:45

« edellinen - seuraava »

kipa82


Coastside

#31
Nuo valkoinen ja keltainen ovat valon ja latauksen ja tuo punamusta pitäisi olla myös magneetolta. CDI:ltä (yleensä akun vieressä musta boksi) näkee tuleeko sinne tuollaisia jos niin ne sytkän virta ja heräte- johdot ovat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kipa82

No nyt löytyi vika, eli sen jarruvalon katkaisimen piuhat on edellinen omistaja vetäny huolimattomasti, eli sieltä pätkii. Tilasin kyllä jo uuden kahvahärvelin, niin tuleepahan sitten katkaisinkin uusittua samalla :) Sitten olisi enää toi cdi boksin yksi irtopiuha selvittämättä, että mihin se kuuluu ja sitten variaattorilta tuleva piuha tarvii paikan itselleen.

Coastside

Jos se on pelkästään vihreä niin se maadoittuu joko jalan tai virtalukon kautta. Yksi mahdollisuus on rajoittimen anturin johto joka tulee varin kopasta jos siinä on se rajoitin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kipa82

...ja seuraava ongelma olisi seuraava: nyt lähtee nätisti napista käyntiin, mutta hyytyy heti kun kaasuun koskee. Muutaman minuutin käyttelin sitä, jos olisi vaan kylmäkankeutta, vaan ei ainakaan siinä ajassa mitään muutosta huomannu. Ei siis kestä kaasukapulaan koskemista lainkaan, sammuu samantien.

Coastside

Pääsuutin on tukossa tai luisti ei nouse ja neula tukkii suuttimen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kipa82

Irroitin tuon kaasarin ja käänsin väärinpäin, niin sieltä valui ulos sellaista oranssinruskeaa nestettä (mitä lienee kuraa) Kaasarin ruuveja en saanu auki, olivat kovin tiukassa. Putsailin sen mihin avaamatta pääsin käsiksi ja kokosin takaisin nippuun. Nyt tottelee kaasua todella hyvin :) . Vielä kun tietäisi mihin tuo variaattorlta tuleva piuha kuuluu laittaa kiinni, niin uskaltaa emännälle antaa ajovuoron, jos se ois se rajoitinpiuha.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: kipa82 - 01.03.14 - klo:10:25
Vielä kun tietäisi mihin tuo variaattorlta tuleva piuha kuuluu laittaa kiinni, niin uskaltaa emännälle antaa ajovuoron, jos se ois se rajoitinpiuha.
Se kuuluu cdi-boksille ja kyseessä on tosiaankin rajoitinjohto. http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=509.165

Coastside

Lainaus käyttäjältä: kipa82 - 01.03.14 - klo:10:25
Irroitin tuon kaasarin ja käänsin väärinpäin, niin sieltä valui ulos sellaista oranssinruskeaa nestettä (mitä lienee kuraa) Kaasarin ruuveja en saanu auki, olivat kovin tiukassa. Putsailin sen mihin avaamatta pääsin käsiksi ja kokosin takaisin nippuun. Nyt tottelee kaasua todella hyvin :) . Vielä kun tietäisi mihin tuo variaattorlta tuleva piuha kuuluu laittaa kiinni, niin uskaltaa emännälle antaa ajovuoron, jos se ois se rajoitinpiuha.
Lukkopihdeillä saa ruuvinkannasta otteen mutta työ on tarkkaa ettei väännä valua rikki Tuollakin tavoi millä teit saa kurat pois ja kun pohjaroppu on aulki saa puhdistusainetta sinne. Kaasareille on sitä kaupan ja joku jarruun tarkoitettukin voi toimia. Yksi suuttimiin pureva keino olisi pumpata painetta kohokammioon
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MiPeKa96

Jos tässä aiheessa alunperin puhutusta skootterista tankki on ollut täynnä bensaa käyttämättömänä puoli vuotta, niin joko sitä voi sanoa niinsanotusti vanhaksi bensaksi josta johtuisi tuo käynnistysongelma? Luulisi ettei uuden bensan vaihtaminen auttaisi vai kuinka suuri todennäköisyys vaikutuksella käynnistämiseen uuden bensan vaihtamisen jälkeen olisi?

Samppa

Voi sanoa vanhaksi bensaksi. Nämä skootterit ovat vähän yksilöitä ja myös tahtisuus tuntuu vaikuttavan, toisissa ei toimi ja toisissa toimii. Ja tietysti, mitä bensaa siellä tankissa ylipäätänsä on (95/98).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kani

Muistaako joku ulkoa mitkä piuhat yhteen sivujalan kytkimen ohitukseksi?

Coastside

Muistelen että vihreä on se mikä pitää jättää auki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

:) kiitos. Omastani olen jo joskus aiemmin tehnyt ja silloin selvitin ne johdot kun testasin kytkimen toimintaa yleismittarilla ensin. Nyt on neito hädässä skootterin kanssa mistä on näköjään saamani kuvan mukaan sivujalka poistettu ja katteiden alta pilkottaa irtonainen sokeripala minkä toisella puolella on piuhat kiinni ja toisella ei mitään. Pitää siis sillä varmaan kytkeä ne johdot yhteen ja jättää se vihreä kytkemättä niin lähtee taas käyntiin. Helppo nakki, toivottavasti :)

kani

Joo, oli ihan hapettuneet ne piuhat, laitettu sokeripalalla kiinni toisiinsa :P. Pitää leikkaa piuhaa, kolvaa ja laittaa kunnolla. Lähti heti käyntiin kun vähän heilutteli johtoja ensin..