Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

solifer speed -07 ei käynnisty variattoorin hihnan katkeamisen jälkeen

Aloittaja janne1968, 24.09.13 - klo:11:17

« edellinen - seuraava »

kalevi

#30
Päivitystä taasen....

- Moottori käy niinku vähän silloin kun kaasu on puolikisi auki melkein tyhjäkäyntiä startin voimin.. kokeilin myös toimivalla kaasarilla. ihan sama.
-Vaihdoin varaksi männän. puhdistin pakovenan hioen, kun se vuoti hieman. Imuvena ei vuotanut ollenkaan.
-Tulppa ei kastu vaikka starttaan ilman tulpanjohtoa tulppa kiinni.....


On vissiin Bensansaannissa jotakin ongelmaaa.  Mutta miksi ei sitten edes toimivalla kaasarilla edes tulppa kastu. :'(  :'(
-Solifer XTR Export
-2X EX Baotian Milan Sport Bt49-Qt9d
-EX Baotian Bt49-Qt12 Rebel-

helkama sc-r

Ime alipainepensahanan letkusta kohokammio täyteen ennen starttaamista.

konenikkari

Kipinää kannattaa kokeilla pelkästä tulpanjohdosta, ilman hattua,
ja tulppa poistettuna jotta pyörii vikkelästi.
Kipinän pitää olla vähintäin 4mm.pitkää sinistä ketunhäntää.
Sytytysennakko on syytä tarkistaa stroboskooppilampulla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Ohivuoto- puristuspainemittaus suoritettu?

Oletko kokeillut laittaa suoraan bensaa tulpanreiästä ja sitten käymään? Pitäisi hörähtää.

Mites se remminvaihto? Kaikki kasattu varmasti oikein (tai ei sitä oikein väärin saakaan). Mietin, josko sille kampuralle tulis jostakin syystä vastusta sen verran paljon, että ei jaksa käynnistyä...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kalevi

Lainaus käyttäjältä: kalevi - 07.07.14 - klo:19:59
Lainaus käyttäjältä: tommi - 07.07.14 - klo:19:20
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 07.07.14 - klo:18:14

Jotenkin tuntuu että nämä tapaukset, joissa hihnan katkeamisen jälkeen ei mopo käy, johtuvat kiinnileikkamisesta yms. viasta.


En usko että siitä on kyse. Tässäkin ketjussa Kalevi kertoi ettei pytyssä ja männässä ollut mitään vikaa. Toinen kertoi että oli jopa vaihtanut uuden pytyn ja männän, eikä mopo ollut siltikään käynnistynyt. Itse muistan ainakin yhden tapauksen tältä foorumilta, että kun hihna oli katkennut, eikä mopo ollut enää käynnistynyt, niin staattorin vaihdolla oli taas mopo tullut kuntoon. Veikkaan että kun Kalevikin saa hommattua uuden cdi-boksin, niin mopo hörähtää iloisesti käyntiin.

Juu niin sitä olettais, mutta näiden keksintöjen kanssa mikään ei ole varmaa. Tuo kun tuli mulle sitten vasta korjattavaksi, kun edellinen omistaja ei saanut sitä käymään kaikenlaisista yrityksistä, ja korjauksista huolimatta. Akkukin oli 0 volttia ja mahd oikosulussa. Ostin laitteen sitte itelle. Vaikka varaosiksi. Ilmottelen kuhan selviää missä mättää.

Kiitti linkkivinkistä :)
Nonnii. Selvisi tämä tapaus vaikka koville ottikin.

-Etuvari oli väärin kasattu,
-Takavarista puuttu yksi kytkinjousi
-Kaasarissa on jotain vialla, kun sillä ei käynnisty. Onneksi oli tuossa toisessa toimiva millä kokeilla. Siinä on kylläkin 96 suutin, kun oli kiinni tuossa 72 pyttykoneessa. No hyvin kyllä tuollakin moottori käy.

Oma arvioni on ettäkun hihna on katkennut, niin uutta asentaessa etuvari on kasattu väärin. Eikä ole huomattu ollenkaan sitä rikkinäistä kytkinjousta.
Sitten on menty avaamaan kaasari HUOLIMATTOMASTI, jossa ei mitään vikaa ole ollutkaan. NYTHÄN SE ON SITTE RIKKI.

SAATANA KAIKELLAISIA KYLÄSEPPIÄ. :'(
-Solifer XTR Export
-2X EX Baotian Milan Sport Bt49-Qt9d
-EX Baotian Bt49-Qt12 Rebel-

Coastside

#35
Tuosta tuli mieleen että kun joku valittaa ettei käynnisty, voisi ohjeeksi antaa että purkaa varin pois. Siihenkin tarvitaan lukitsin joksi ei tiedetä käyvän pelkkä kiintolenkkiavain. Eliminoituu oudoin syy, joka voi olla mahdollinen. Kun risa kytkin välittömästi nappaa perän kuormaksi, ei käynnistys onnistu. Lisäksi startti vaatii jarrukanvan vetoa. Sitä ei huomaa koska se ei käy. Sitten syytä aletaan etsiä kaasarista ja rikotaan se. Kun se ei edelleenkään toimi aletaan hankkia uutta sähkö-osaa joista jotkut on väärää mallia. Kaasari ei toimi, sähköt ei toimi ja niissä ei ollut alkujaan mitään vikaa. Etsitään vikaa sylinteristä ja kannesta purkamalla koska painemittauksen välineitä ei ole ja näppituntumakin on heikko. Puristuspainemittareita saa mutta 10 mm kierteistä liitintä ei yleensä. Tulpasta sen saisi mutta kaikki ei osaa tehdä.

Kaikki tuo voi sattua melko kokeneellekin saati täysin uuteen kikottimeen tutustuvalle. Tappelin itse vääränlaisen öljyn tukkiman putsarin vuoksi, kun se keräsi vettä vaahtomuoviin ja seos meni rikkaalle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

#36
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.07.14 - klo:09:00
Tuosta tuli mieleen että kun joku valittaa ettei käynnisty, voisi ohjeeksi antaa että purkaa varin pois.

Samalla lähtee käynnistysrattaat, jakoavaimella magneetosta pyöräyttämällä käyntiin(kö)?

Coastside

Jaa nykiikö taas rattaat tyhjää? Koppa ja bendix ja hammasratas takaisin tietysti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Itse olen useinkin ottanut etuvarin ja hihnan pois, ja laittanut vain starttirattaan ja holkin kampuran akselille, ja startannut käyntiin. Tällä tavoin voi sulkea pois variaattorin vaikutukset. Hyvä konsti varsinkin jos kuuluu ylimääräisiä kolinoita.

konenikkari

Oikein kauheesti ei sitte kannata kaasutella ilman mitään kuormaa.
(Oikumpa tämän saman joku kertoisi suomalaisille katsatusmi.. eiku henkilöillekin  ;D )
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Kokonaan olen  unohtanut mainita tapauksen jossa,
ketjupyörä oli pyörähtänyt nokkaakselilla.
Siinähän on kait joku puristussovite.
Huomasin kun ajoitusta suoritin, ristipiste merkit ja ykk ei osunut kohdilleen.
Vakioakselissahan ristipiste on ykk:ssa ?
Nokkaakselin vaihdoin ja mopo toimi taas.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#42
Ajoitukset tarkistaa:
Tulppa pois ja tikulla koettamaan YKK Kiekon T-merkki sen paikkaan ja nokka-akselin rattaan merit tasaan kannen kanssa. Sen akselin ja rattaan kohdistusmerkit täytyisi tehdä jos niitä ei ole. Jos se on kääntynyt saa sen vääntämällä takaisin.

Kun selviää vaikka verraten oikea asento, voi nokan kiinnittää penkkiin suojaten naarmuilta ja naputellen ratasta tylpällä taltalla. Kuumentaminen löysää liitosta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#43
Tuossa Tommin kuvassa, viri-nokkaakselissa, ei taida ristipiste olla ykk:ssa.
http://u.kahvipaketti.com/u/57656262861.jpg
Mielenkiintoista olisi nähdä missä asennossa ketjupyörä on ns.
ristipisteessä eli molempien venttiileiden ollessa auki yhtä paljon
Kumma ettei rattaan kiinnityksessä ole mitään lukitusta.
Tosin asianlaidan näinollessa ajoominaisuuksia vois ehkä hieman,
par..eiku muuttaa ketjupyörää kääntämällä  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)