Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

uusi baotian ei ota kierroksia

Aloittaja harttana, 09.03.13 - klo:10:39

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Tulaako variaattorista ulos rajoittimen johto?

juza

#16
Eihän se oo mikään Saksan 25kmh rajoitettu versio?
Ostettu Suomesta? Takuu sit voimassa. Sisäänajossa ei muutenkaan kannattaisi huudattaa sitä.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: juza - 09.03.13 - klo:19:30
Eihän se oo mikään Saksan 25kmh rajoitettu versio?
Ostettu Suomesta? Takuu sit voimassa. Sisäänajossa ei muutenkaan kannattaisi huudattaa sitä.
Ruotsissa myös samanlainen 25km/h versioita kaupan...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

harttana

suomesta ostettu viralliselta myyjältä

tommi

#19
Tuskin on bensahana tukossa. Jos se olisi täysin tukossa niin eihän se lähtisi edes käymään. Kysyjä totesi ettei se ota kierroksia edes paikallaan. Jos hana olisi edes osittain tukossa niin kyllä sen nyt pitäisi paikallaan edes hetkisen ottaa täydet kierrokset, kunnes kohokammio tyhjenee. Kyllä vika on nyt jossain muualla.

Kysyjä totesi ettei bensaa tule lainkaan letkusta kun imee? Pakkohan sieltä on tulla, eihän se muuten lähtisi edes käyntiin. Imet varmaan väärästä letkusta. Siis, otapa kaasarista se bensaletku irti ja polkaise muutamia kertoja. Täytyyhän sieltä letkusta ruikkia bensaa ulos.

Millainen hana muuten kyseessä, montako haaraa siinä on? Noitahan on kaksi, kolme tai nelihaaraisia, riippuen mallista. Tuleeko hana suoraan tankkiin kiinni vai runkoon, kuten toi -->

http://www.virijavara.fi/kauppa/images/Kaasutin/15_kaa.jpg

Ja mikä on skoden merkki? Laitapa linkki tai kuva skodesta.

konenikkari

#20
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.03.13 - klo:11:08
Kaasarin luisti jumittaa.
Kaasarin luisti jumittaa  ::)
Kaikuuko täällä....kuuko täällä....täällä....

Siihen viralliseen myyjään pitäis ottaa yhteyttä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

PappaSkootteri

Taitaa olla jonkin asteinen "aprillipila" hieman etuajassa...
Ensin ei ota kunnolla kierroksia....
Sitten ei tule polttoainetta ollenkaan letkusta kaasuttimelle (eihän mopo käy jos se ei saa polttoainetta)
Uudessa pelissä on aina takuu ja jos se ei toimi niin miksi arveluttaa keskustelupalstalla vikaa kun aloittajan kertomat "viat" kumoavat toisensa
Laitteesta ei ole kuvaa tai muuta uskottavaa selvitystä mallista... ainoastaan "baotian" joka voi viitata melkein mihin vaan..
Pitäsköhän nyt odotella aloittajan kertomana tarkkaan malli/tyyppimerkintää ja kuvaa skootteristaan (josko sitä edes onkaan?

Joku nyt hieman "haiskahtaa"  :o
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

InsOmnia

Mitäköhän hyötyä siitä valokuvasta mahtaisi olla? Tuskin kukaan siitä kuvasta vikaa löytää ja kone on kuitenkin ihan sama, oli malli mikä tahansa. :o Bensahanassa tuskin mitään vikaa, kun kerran muuten käy ja kukkuu.

Oireet viittaa kyllä vahvasti siihen, että pääsuutin on tukossa tai liian pieni. Ilmanputsari irti ja kokeilet ottaako kierroksia, jos ottaa niin ilmansuodatin tukossa tai letkut rutussa. Jos taas ottaa kierroksia kun osittain tukit kaasarin imuaukon, niin bensansaanti/suutin ongelma.

PappaSkootteri

tuore kuva edesauttaisi uskottavuuteen että peli on olemassa...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

InsOmnia

Ei kai yksi kuva todista mitään? Varsinkin kun niitä on netti pullollaan. ;D

Se että kyselee uuden pelin toimimattomuudesta, ei ole mielestäni mikään syy epäillä laitteen tai sen vian olemassa oloa. Näin olen usein tehnyt itsekkin ja varsinkin kiinantuotosten kyseessä ollessa, takuukorjaukset ja huollot saattavat viedä kohtuutonta aikaa ja se kaikki on ajo-ajasta pois. Toisekseen jos aikoo omatoimisesti tulla toimeen, huoltojen ja pikkukorjausten kanssa, niin se ei ainakaan kysyjää paljoa auta, kun epäillään heti valehtelijaksi.

tommi

No, kuva tai tieto mallista joka tapauksessa olisi hyvä saada, kysyjähän ei edes maininnut onko kyse kaksi vai nelitahdista, 2 vai 4 venttiilimallista jne kyllähän tuosta voisi jo jotain päätellä jo pelkän malli/tahtitiedon perusteella. Joku säätö siinä joka tapauksessa on pielessä, joissain malleissa saattaa olla jo vakiona säädettävä cdi-boksikin. Jospa se on säädetty pieleen.

Noh, odotellaan lisätietoja.

Coastside

Kaikille ei ole edes selvää onko kyseessä mopo vai mikä ja mikä ihmeen skootteri??? Vaikka vierestä katsoisi. Saati sitten kiinanskootterien erityispiirteet ja oikut. Mitä oudompi asia sitä epäspesifisempää tietoa osaa antaa. Odotellaan eikä syytellä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

harttana

#27
baotian btw, hana tankin alla. Lähtee kaksi letkua..toinen kaasariin ja toinen kaasarin kurkkuun (alipaine?). Imemällä kaasariin menevästä letkusta sieltä ei mitään tule olkoon alipaineletku irti taikka paikallaan. Lähtee käymään ja toimii normaalisti kaasun puoleenväliin..sitten ei ota kierroksia ja sammuu jos et löysää kaasua. En viitsi talvella huoltoon alkaa viedä jos saisin sen kotona korjattua.

EDIT:

niin ja on 4 tahti..skootteri on uusi joten tuskin sitä kukaan on säätämällä vielä kerennyt rikkoa

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: harttana - 10.03.13 - klo:12:16
Imemällä kaasariin menevästä letkusta sieltä ei mitään
Pitää imeä juurikin siitä toisesta eli kaasarin kurkkuun menevästä eli alipaineletkusta. Silloin pitäisi siitä bensaletkusta bensan virrata.  Bensaletkusta on ihan turha imeä. Etistä tiukemmin se hanan venttiili vain menee kiinni. Puhaltamalla bensaletkuun ilman taas kuuluukin mennä läpi. Mäkin veikkaan myös että siinä hanassa ei ole yhtään mitään vikaa. Viimekesänä tuli vastaan kinkin skootteri jossa löi nopeusrajoitin leikin poikki liian aikaisin ja tämän tapauksen oireet kuulostaa ihan samoilta. Itse ihan ensiksi nyt katsoisin että tuleeko sieltä variaattorin kopasta se cdi boksille menevä rajoittimen johto ja ottaisin sen irti ja testaisin. Joissainhan malleissa on näitä nopeusrajoittimia ja toisissa on sitten myös cdi bokseissa kierrosrajoittimia. Mikäli syy ei ole rajoitin niin sitten siirtäisin katseet myöskin kaasariin. Rajoittamattomia cdi bokseja oli viri ja varassakin myynnissä.

tommi

Khröm.. Miksi sitä skootterin mallia ei voi kertoa? Voisi vaikka googlata jos muillakin käyttäjillä on ollut samoja oireita jo uutena. Siinä voi hyvinkin olla niin rajoitettu boksi ettei se vaan ota tuon enempää kierroksia uutena. Eli jostain pitäisi saada uusi, rajoittamaton boksi. Jo sitäkin varten olisi hyvä kertoa se malli niin löytyy se boksikin helpommin..