Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian BT49QT-7/ Fude, Tekniikan Maailman käyttötesti 4000km

Aloittaja Steelwing, 03.01.08 - klo:00:29

« edellinen - seuraava »

Jkarha

Kertokaa sitten miten uudet öljyt saa sisään. Itelläkin vähän keula lässähtänyt.

Vespa LX50 4T4V 2013

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 21.01.09 - klo:23:09
Kertokaa sitten miten uudet öljyt saa sisään. Itelläkin vähän keula lässähtänyt.
Itse en ole koskaan lisäillyt tai vaihtanut haarukkaöljyä, mutta sattui tuossa silmiin tuollainen bilteman etuhaarukan iskunvaimentimien öljytasomittari. Luettelosta löytyy seuraava kuvaus: "Etuhaarukan öljytason mittaamiseen sekä öljyn lisäämiseen ja poistamiseen helposti. Tilavuus 60ml. 'Mittatikku' alueella 0-300mm, säädettävä rengas".

Coastside

Lässähtelyn tutkimiseen kannattaisi peruskuntoisen maavara mitata ja iskarien toimivuuskin vertailuarvoksi. Iskarin mittailu on sitten se vaikea asia.

Itsellä etuiskarit ovat hieman pehmenneet eikä täryyttämistä ole niin paljon tai turtumus asiian on auttanut. Kevyenä ja kymppipyöräisenä ei tuota skodea kovin pehmoisksi saa millään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Tuossa vielä tiivistelmä testistä, jos joku ei ole vielä  sitä lukenut. Ihan hyvinhän mopo selvisi testistä, loppujen lopuksi. Erityisesti lämmitti kommentti -->

LainaaBaotian Fuden moottorin toimivuus yllätti positiivisesti. Ajettujen kilometrien jälkeen käyntiäänet ovat edelleen normaalit eikä moottori kuluta öljyä. Jarrut toimivat yhä hyvin.

http://www.tekniikanmaailma.fi/kaksipyoraiset/muut/tm-kayttotesti-baotian-fude-sport-bt49qt-7

Jack

#64
Oma "testi" on edennyt 2000km.

Huoltohinnat merkkihuollossa:
  500 km huolto 75ekee
1000 km huolto 90ekee +30ekee tupakansytyttimen asennus
2000 km huolto 120ekee, takuuna takarengas

Pitkät valot näytti puiden latvoihin ja 1000:n huollossa ottivat jonkin muoviklipsun pois.
Seurauksena oli että kumpikaan lyhyet/pitkät-valoista ei enää käyttökelpoinen. :D
Asiasta mainittu, mutta ei parannusta 2000:n huollossa.

Asennettu tupakansytytin ei toimi, ilmeisesti Bilteman pohja ei toimi,
TomTomia ei vielä ollut tarvetta latailla kun ei pitempiä etappeja ajeltu.

Takarenkaasta tuli kankaat näkyviin 1700:ssä, ja puhkes ennen huoltoa ::)
Rengas oli jo uutena kuin olisi ollut siististi jyrsitty kulutuspinnan ulkoreunat,
asiaa tarkemmin tuntematta luulin että sen ehkä kuuluukin olla sellainen :D Ei näemmä kuulunut.
Itse irrotettu takarengas ja viety huoltoon/rengasliikeeseen (joka takuuna).
Irrotukseen tarvitsee 24mm hylsyavaimen jota varten ostettu Biltemasta
hylsysarja 20:llä ekellä.

2000:n huollon yhteydessä sain eturenkaaseen uuden venttiilin kun vanha uhkaavasti hapertunut.
Tarvii vaihdattaa jossain sopivassa vaiheessa (rengas työ 10,-).
Tehokaasaria myös kaupiteltiin jolla kuulemma kiihtyvyys paranisi (85+alv).
3000:n huollosta neuvottu että voi itse vaihdella öljyt. (Takuu 1v/3000km).

Hankinta hinta oli edullinen, johtui varmaan hankinta-ajankohdasta.
2008 heinäkuu, jolloin paras ajo/myynti-kausi lopuillaan?
Hinta oli 599,- varusteina mm. takaboksi, lukittava hanskalokero ja levyjarrut edessä ja takana.

Ihan hauskoja ajeluja skootteri on kuitenkin tarjonnut.
Jos itsellä kiinnostusta/tilat/osaamista niin taitais olla viisainta tehdä itse huollot.

Nyt toivon mukaan on tiedossa mukavia ajeluita  kun huollot on takanapäin ja kesä edessä.

//Lisäys: Hajos matkamittari, kymmenet kilometrit ei enää vaihdu, lupasivat vaihtaa takuuna mittarin.
Jotain hyötyä takuustakin :)

Plom

#65
TM 6/10 ja 14 000 km mittarissa, juttu vielä lukematta.

E: Olivat moottoriin tyytyväisiä, harmittelivat kun katteet eivät kestäneet bensalla pyyhkimistä vaan maali lähti... Ihmettelivät suuria kuluja , mihin osaltaan vaikutti varkaan jälkien korjaus ja kaasarin vaihto.

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.