Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian lataus

Aloittaja Juffe, 20.07.10 - klo:17:25

« edellinen - seuraava »

Walle

#15
No joo. Käydessä nousee aika nopeesti johonkin 13v paikkeille. Ei ihan tyhjäkäynnillä. Jos nyt vaikka 5km lenkin ajaa niin kierroksilla menee vähän ylilatauksen puolelle. Jännite kierroksilla jotain 14- 15v. Että ei kovin hyvä säädin "toimivanakaan".
Niitä liitoksia alkaisin tutkimaan ekaksi. Sulaneet on selkeesti huonoja. Sieltä säätimeltä vois mitata mihin tulee akkujännite sammuksissa ja sitten samasta käydessä että on sama kun akussa. No maadotukset vois kaikki tarkistaa ihan ekaksi. Aika hankalaa mittailla mitään jos ei maat ole kunnossa ja kaikki voi toimia todella oudosti.
Lähinnä moottori - akun(-) - runko - säädin väleiltä noin aluksi.

JaakkoFagerlund

Juffe, ihan ok akulta kuulostaa volteista päätellen :)
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Juffe

Tossa iltasella pistin poitsun kanssa uuden puola kun vanhassa vähän osumia.
Hommasin jännitteen säätimenkin varmuuden vuoksi ja sitä sitten etsittiin ja vaaosa luettelon kuvan perusteella pitäis olla perä päässä mutta ei näkynyt. Etuosassa isompi mötikkä kyllä mutta viisi piuhaa???? jostain ohjekijasta sitten katsottiin niin se sitten kumminkin taitaa olla se säädin  :-[ tilasin uuden jänniitteen säätimen ja piti tähän vehkeeseen käydä mutta on vain 4 napainen????? Peskutti mutta yks hyvä puoli tässä on, joka päivä oppii jotain uutta  :D

Juffe

Tietääkö kukaan mistä saa 5 napaisen jännitteen säätimen ?? 4 napainen on pienempi ja lja piuhat ei tule ulos tuosta mallista.

samulainen

#19
Joo itellä on just sama mopo -08 BT49QT-12E ja latauksessa ei ollu mitn vikaa akku oli vaan paska. Jos tuntuu ettei kiihy sääjä venttiilit ku ne on liian kireellä (0.08mm, 0.1mm rakomitta käy), itellä autto pirun hyvin.

Eli jos on viel vakioakku nii ei oo ihmekkään jos on onkelmia.
50cc Peugeot Speedfight 1999
I have reason to believe that something's not right.

Kumihanska

Voi myös että magneeton käämeistä on johto poikki,on ollut vikana ainakin solifereissä.

Juffe

Täytynee vielä tutlia noi staattorin johdot. Noi venttiilit kanssa on ohjelmistossa, täytyy vaan palautta mieleen miten se meni. Eikös pako venttiili ollut pako aukon puolella???

Juffe

Lainaus käyttäjältä: samulainen - 24.07.10 - klo:21:18
Joo itellä on just sama mopo -08 BT49QT-12E ja latauksessa ei ollu mitn vikaa akku oli vaan paska. Jos tuntuu ettei kiihy sääjä venttiilit ku ne on liian kireellä (0.08mm, 0.1mm rakomitta käy), itellä autto pirun hyvin.

Eli jos on viel vakioakku nii ei oo ihmekkään jos on onkelmia.
Onkos sinulla Samulainen se jännitten säädin etu maskin alla ja piuhat tulee ulos siitä?? 5 johtoa ??

samulainen

#23
En oo valitettavasti ennättäny viel kattoon, varmaan jos sama malli? Akusta sen verran et oli sellanen ku EuroGlobe(kiinalainen) kato jos on volteista ei voi vielä päätellä mitään, biltemasta saa halvalla paremman. Eli olen siis omistanut skoban vasta alle kuukauen joten ei oo tullut purettua, itellä oli siis toi vika startissa et kovasti yritti muttei käynnistyny, ja myös polin sitten petti (erittäin hepposta laatua!) joten epäilin myös tätä latautumista sillä olin ajanut sillä pitkiä reissuja. Nyt se käynnistyy melkeen vain näpäyttämällä starttia ku hankin tollasen pienen 5amp biltema akun. Myös sen entisen akun lataus auttoi kyllä muttei kauaa, sain lykätä pitkän matkan!
50cc Peugeot Speedfight 1999
I have reason to believe that something's not right.

Walle

Kiinalaiset akuthan on ihan turhaa painolastia. Bilteman (kiinalaiset) akut kestää kesän sopivilla ajoilla. Liian pitkät reissut kuivuttaa akun ja lyhyillä ei vaan lataudu. Olen melko turhautunu näihin akkuihin. Parasta kun ei kukaan ostelis näitä oudon merkkisiä kiinalaisia akkuja. Lopettasivat maahantuonnin. Noihan on joku kiinalaisten kosto. Täältä lähetetään kaikki elektroniikkaromu kiinaan ja kiinalaiset tekee niistä paskoja akkuja ja lähettävät lyijyt takasin.

hyvaja

Minulla on Baotian BT49QT-12E, ja kyllä siinä on jännitteensäädin etumaskin alla, ja on 4 napainen.

Juffe

Lainaus käyttäjältä: hyvaja - 26.07.10 - klo:10:18
Minulla on Baotian BT49QT-12E, ja kyllä siinä on jännitteensäädin etumaskin alla, ja on 4 napainen.
Minulla Baotian BT49QT-12E 2009vm ja johdot tulee säätimestä ja viisi napainen. Näitä on vissiin kolme erilaista.

hyvaja

2009 minäkin olen tuon vehkeen ostanut, mutta noistahan ei taida oikein tietää milloin ne on valmistettu.
Onpahan erikoinen tapaus, sillä mulla on 2 muuta Baotian mallia, joissa kummassakin on myös 4 napaiset säätimet niinkuin
yleensä  kaikissa kiinalaisissa, ja johdot tulee säätimeen pistokkeella.

TH777

Noista akuista muuten sellainen hauska juttu, että vaihdoin juuri viimeviikolla omaan fudeen uuden akun alkuperäisen tilalle.
Katoin akun tyypin alkuperäisestä mopon akusta: YT5L-BS ja marssin akkutaloon tällä uutta hakemaan. Myyjä sanoi että löytyy, kävi hapottamassa ja löi paketin kouraan.
Kotona kun aloin asentamaan paikoilleen niin huomasin että uusi akku onkin melkein puolet pienempi mitä alkuperäinen.

No takaisin akkutaloon alkuperäinen kainalossa ja samanlaista tilalle. Euromerkeillä oikea koko on merkitty YT7L-BS. Kiinalaisiin ei voi koskaan luottaa näköjään  :D


Juffe

Lainaus käyttäjältä: TH777 - 26.07.10 - klo:16:27
Noista akuista muuten sellainen hauska juttu, että vaihdoin juuri viimeviikolla omaan fudeen uuden akun alkuperäisen tilalle.
Katoin akun tyypin alkuperäisestä mopon akusta: YT5L-BS ja marssin akkutaloon tällä uutta hakemaan. Myyjä sanoi että löytyy, kävi hapottamassa ja löi paketin kouraan.
Kotona kun aloin asentamaan paikoilleen niin huomasin että uusi akku onkin melkein puolet pienempi mitä alkuperäinen.

No takaisin akkutaloon alkuperäinen kainalossa ja samanlaista tilalle. Euromerkeillä oikea koko on merkitty YT7L-BS. Kiinalaisiin ei voi koskaan luottaa näköjään  :D
Hei.... Ne vasta harjottelee odotas muutama vuosi  ::) Miten kävi kun Japsit matki Jenkkejä??  :D