Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Neliventtiiliset kiinanihmeet

Aloittaja purgiaali, 12.04.09 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Kinkster

Onko nämä 4T4V ihmeet kuopattu ihan täysin?
Onko foorumilaisilla vielä ollut näitä käytössä ja miten ne toiminut?

openflow

Taitaa nämä olla aika taputeltuja, mikäli kiinalaisen haluaa ja vielä 4-tahtisen, sitten 2-venttiilillä.

pera8x

onko näistä 4 venttiili koneista nyt kenelläkään mitään pidempiaikaista kokemusta? just ostin tollasen vajaa 2000 kilsaa ajettuna ja ainakin nyt toimii ihan hyvin. tarkotus pitää vakiona. tai no, variaattorin rajotin piuhan jo poistinkin, mutta muuten tarkotus vaan ajaa ilman virittelyitä.

pera8x

edellisestä päivityksestä jo näköjään aikaa mennyt useempi vuosi. mutta päivitetään tännekkin, niin muutkin osaa varoa näitä 4 venttiilisiä romuja. eli tämäkin neliventtiilikone osottautu täydeksi romuksi. ei sillä kovin pitkälle pötkinyt, kun nokka-akselin laakerointi petti ja laakerinkuulat pitkin konetta.. koko kansi käytännössä meni vaihtoon ja vähän (paljon) muutakin.

korjasin tuon vaihtamalla orkkiskannen tilalle perinteisemmän 2 venttiilikannen. ei sopinut ihan suoraan, jotain pikku koneistuksia siihen piti tehdä muistaakseni. ja jotta suorituskyky pysyisi edes suurinpiirtein samana, niin pistin 72cc pytyn. sen jälkeen on toiminut hyvin ja kulkuakin on suunnilleen saman verran, kun alkuperäsenäkin tolla monivena kannella.

suosittelen kaikille, kenellä on tollanen 4 venttiilinen vekotin, niin korjaan sen tikittävän aikapommin jo ennenkun se räjähtää. se on mukavampi alkaa korjaan omassa tallissa, kun lähteä kärryn kanssa jostain tuolta tienpäältä hakeen lauennutta vekotinta.. ja ne kustannuksetkin luultavasti jää pienemmiksi, kun sen orastavan remontin tekee hyvissä ajoin..