Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Neliventtiiliset kiinanihmeet

Aloittaja purgiaali, 12.04.09 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Eki - 23.06.11 - klo:12:11
tyhjäkäynti oireilee edelleen ihan samalla tapaa,

Seilaava tyhjäkäynti on yleensä merkki tyhjäkäynnin liian laihasta seoksesta. Onko ilmansaantia, eli ilmanputsaria muutettu alkuperäisestä, mutta jätetty säätämättä tyhjäkäynnin seosta? Liian laiha seos korostuu viileällä kelillä, kun ilma on tiiviimpää, tarvittaisiin myös vähän enemmän polttoainetta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Eki

Ei ole muutettu mitenkään, mutta kunhan valoilmiö taas taivaalle tulee, katson tuon ilmaruuvin säädön, sekä tarkistan myös kaasarin ja imukurkun, jossainhan se mättää sillä venttiilit ovat varmasti nyt ok! Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#32
Voisiko tuo autoryyppy vaikuttaa muuhun tyhjäkäyntiin kuin käynnistykseen, sillä se minulla ei taida toimia, mutta onneksi löytyy ihan varaosana! Eki

EDIT:

Tyhjäkäyntivika löytyi, elikä tulpan kärkiväli tosi pieni ja kyseessä erikoistulppa ainakin mopoihin, elikä iridium jossa M8 kierteet. Onko olemassa mitään pätevää tulpan kiinnityskonstia, kun tuo tulppa löystyy aina kun sitä kokeilee noin kuukauden välein, elikä kierrelukitetta on, mutta se ei varmasti kuulu mielestäni tulppaan ....

Tulin ajolenkiltä ja ei tuo tulppakaan ollut syy siihen että mopo ei kylmänä käynnisty startilla muutenkuin laittamalla käden ilmanottoritilän eteen. Tyhjäkäynti lopahtaa melkein heti alkuunsa, mutta ottaa todella kierroksia kun laittaa käden kyseisen ilmanottoputken eteen osittainkin. Otin putsarin auki, kaikki tiivisteet ja vaahtomuovikin ok, toin sisään ja pesin vaahtomuovin sekä kuivatan öljyän ja laitan huomenna paikalleen. Kovasti viittaa liikaan ilmansaantiin, mutta imukurkku &  ilmanputsarin kaasarille menevä putki ok, lemmareilla kiinnitys ok, nyt taas loppuu tieto mitä voisi tehdä, ilmaseosruuvi 1.5 kierrosta auki ja yritetty passata kohilleen elikä hieman puoleen tai toiseen missä kävisi tyhjäkäyntiä parhaiten. Muuten mopo vetää tosi hyvin, kulkee vimpan päälle ja taittuu reissu mutta jotain nyt on tuossa tyhjäkäynnissä hämärää, tulppa tarkistettu toisen kerran tänään, ok väri, vaalean harmaa eikä karstottumista. ???
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pekpel

Eli ei saa bensaa tarpeeksi tyhjäkäynnillä
Joko kuristat ilmansaantia tai vaihdat isomman tyhjäkäyntisuuttimen...
Voi riittää kun laitat kartion muotoiseksi leikatun pesusienenpalan imuilmaputken päähän kokeilet sitten kuinka syvälle pitää tunkea, tietysti voi näkyä huipuissa mutta kokeilu ei maksa just mitään ja saat varmuuden siitä mitä pitää tehdä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

Niin vielä että kuumana juuri ajettuna tyhjäkäynti on jopa liian suurella, mutt kun hieman jäähtyy kone niin hidastuu kovasti, tulin juurikin Heinolasta, pelaa niin maan keleen hienosti, ainoa ongelma tuo tyhjäkäynti, mulla on 36 suutin semmoinen iso pitkä, olikohan Solikassa vakio 34 tai sinne päin mikä onkin nyt kiinni, elikä meinaat että tuo suutin voisi auttaa? Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Partanen

Yleensä en huomauttele siitä, jos joku vähän karkailee aiheesta. Niin käy herkästi itsellenikin. Mutta tyhjäkäynnin etsiminen ja suuttimien vaihto on jonkin verran kaukana venttiilien säädöstä mielestäni. Ei oikein kehtaa kirjoitella/vastailla tähän ketjuun.  :-\
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Jani-78

Sattusko kukaan tietämään mistä tuohon neliventtiilikanteen löytyy osia?
Lähinnä venttileitä, luin nopeesti läpi tän aiheen ja huomasin et säätöpaloja tuntuu löytyvän.
Vai pitäskö laittaa kaks venttilikansi tilalle, oisko tuolla vakio skootterissa hirveetä eroo?
Skootteri on muuten solifer gravity.

RV

Lainaus käyttäjältä: Jani-78 - 29.06.11 - klo:23:33
Sattusko kukaan tietämään mistä tuohon neliventtiilikanteen löytyy osia?
Lähinnä venttileitä, luin nopeesti läpi tän aiheen ja huomasin et säätöpaloja tuntuu löytyvän.
Vai pitäskö laittaa kaks venttilikansi tilalle, oisko tuolla vakio skootterissa hirveetä eroo?
Skootteri on muuten solifer gravity.

Tuolta ainakin löytyy

kani

Keinujen rullat tuntuu aika väljiltä, saako ne olla, siinähän rullaavat? Ei oo löytynyt 4-venttiilisestä nimenomaan sitä koskevia huolto-ohjeita. Kaksvenasista on jo vaikka minkälaista service manuaalia kertynyt netistä. Jos ei nyt muuta keksi niin kilautanpa Soliferille.

Jkarha

#39
Onkos noissa 4-venttiilisissä 4t koneissa joku mennyt vikaan kun kattelin että eräälläkin valmistajalla uudemmat mallit on taas 2-venttiilisiä.  Ja ihmettelin kun ei meinaa googlettamalla löytää oikein mitään juttua.  Itelläni kiinnostaisi hankkia uusi skootteri  ja ollut mielessä tuo missä on enemmän tehoa ja vääntöä kun 2-venttiilinen on jo kokeiltu.


Vespa LX50 4T4V 2013

tommi

Kokemukset ovat olleet sen verran huonoja kentällä että ainakin Solifer on siirtynyt takaisin 2 venasysteemiin. Rajoitinta ei kestä ottaa pois käytöstä kun kone sakkaa aika herkästi. Pitäisi vaihtaa jäykemmät venttiilijouset. Venenvälyksetkään eivät tahdo pysyä kohillaan kun ne säädetään niillä paloilla, taitaa olla huonosti suunniteltu koko systeemi. Kannattaa miettiä tarkoin ennenkuin ostaa neliventtiilikoneen. Ei niistä ihan huvikseen olla luopumassa.

pekpel

On tosiaan toi nelivena sydeemi ollu hiukan susi..
Liian vähän massaa tulee osiin ja halvasta metallista tehtynä eivät kestä, pienet hennot palikat...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Jkarha

Melkein tärkeämpää kumminkin kestävyys kuin suorituskyky, ainakin tässä iässä  :)

Olin harkinnut Titan Retroa, olis pitänyt ottaa vuoden 2011 malli kun se on vielä 4-valve kone, uudemmat ei ole.  Mutta siis jätän sen väliin ja täytyy yrittää innostua jostain muusta.

Vespa LX50 4T4V 2013

kani

Rullakeinut väljistyy. Muuten ok. Paloilla voi säätää mutta 13tkm ajetussa ei enää riitä yhdet palat, isoimmatkin säätöpalat on nippa nappa ja jää vähän väljiksikin. En tiedä pysyykö kaksi ohuempaa paikoillaan. Mulla ei näyttänyt olevan laakerointia siinä rullakeinussa mutta juzen kannessa näytti olevan. Kierroskoneeksi 4v myllystä ei tosiaan taida olla. Pitkää perävälitystä kehiin ja varin säädöt kierrosrajoittimen mukaan. Palotila näytti myös tosi pieneltä. Eli kannattaa huomioida männän ja polttoaineen valinnassa. Mietin jos tilais uudet keinut ja tekis testiä. Tai laittais sopivat laakerit keinun rullaks?

juza

Lainaus käyttäjältä: kani - 14.04.12 - klo:14:50
Rullakeinut väljistyy. Muuten ok. Paloilla voi säätää mutta 13tkm ajetussa ei enää riitä yhdet palat, isoimmatkin säätöpalat on nippa nappa ja jää vähän väljiksikin. En tiedä pysyykö kaksi ohuempaa paikoillaan. Mulla ei näyttänyt olevan laakerointia siinä rullakeinussa mutta juzen kannessa näytti olevan. Kierroskoneeksi 4v myllystä ei tosiaan taida olla. Pitkää perävälitystä kehiin ja varin säädöt kierrosrajoittimen mukaan. Palotila näytti myös tosi pieneltä. Eli kannattaa huomioida männän ja polttoaineen valinnassa. Mietin jos tilais uudet keinut ja tekis testiä. Tai laittais sopivat laakerit keinun rullaks?

Oonko mä vaihtanut nimimerkkiä tietämättäni? Kirjotit taas sen väärin, mut väliäkös sillä!

Tosta Solifer 50R tuli mieleen, katselin joku aika sitten maahantuoja sivuja, nykyään sen saa myös kaksitahtisena.