Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

ruuti

Moi mulla sellainen vika että kun skode keskijalalla niin kiertää n.6000k junnaa vähän sit nousee n.9000-10000k. Ajossa kierrokset ei juuri nouse yli 6000k hyytyy mäkiin eikä kiihdy ollenkaan.. kun ottaa ilmanputsarin pois roiskii hieman bensaa imupuolelta.. kokeilin säätää seosta sekä pienempää suutin niin toimii vielä huonommin.. eli missä vika??? onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?? alamäessäkin tuntuu että skode jarruttaa menoa.. ja rajoittimet on poistettu aikaa sitten ja skode on toiminut aiemmin moitteetta

turunen45

#856
Hmm... toi että se roiskii bensaa meinais että venttiilien välykset ois perseellään (jos oma tietämykseni on oikein). onkos export vai perus XTR50? itselläni on XTR50 ja kierrokset oli kanssa saman 6000 rpm ja hyytyi mäkiin, mutta se korjautui aika helpolti rullat vaihtamalla 5,5:tosiin (vakiot 8,5g). ja kierroksia saa aina lisää multivarin hankkimalla :3.

Ja omalla kanssa keskijalalla huudattaessa (kun keskijalka vielä oli :P) otti tehopiikin vasta 6000-7000 välissä kuten melkein kaikissa skoottereissa.
että venojen tarkistus olis oma ehdotus. tarvitset siihen 8mm & 10mm räikän. otat penkin pois irroittamalla kaksi 10mm pulttia penkkitilan pohjasta ja bensakorkin vierestä kaksi philips ruuvia, sen jälkeen lähtee ihan nostamalla.
venttiilikansi lähtee irti kun irroittaa neljä 8mm pulttia nurkista, huohotinputken ja kaksi 10mm pulttia pienestä putkesta. sinne on penkin irroittamisenkin jälkeen vähän huono sörkkiä että lyhyt jatkopala räikkään on ihan tarpeen. ja on kai kaasarin suuttimet puhtaat?

Coastside

#857
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=c22497d95348e64401e29d9cb91f306b&topic=2641.0
Vikakyselyjen perusohje.

Bensasumu kaasuttimesta on normaalia. Resonanssi tekee sen. Se ilmenee myös imukaulassa ilman kaasaria, jos siellä on bensaa.

http://www.youtube.com/watch?v=v6F9sUpalak&feature=related

Filkassa peili kastuu.

Taas jos kone ottaa 9000, niin kannessa tuskin on vikaa. Risa ilmanputsari on omassa aiheuttanut vastaavaa. Vertailu monipyttyisiin samalla kaasarilla oleviin ei toimi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

turunen45

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.07.11 - klo:23:07
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=c22497d95348e64401e29d9cb91f306b&topic=2641.0
Vikakyselyjen perusohje.

Bensasumu kaasuttimesta on normaalia. Resonanssi tekee sen. Se ilmenee myös imukaulassa ilman kaasaria.

Taas jos kone ottaa 9000, niin kannessa tuskin on vikaa. Risa ilmanputsari on omassa aiheuttanut vastaavaa.

Noh enpäs minä näistä niin paljoa tiedäkään. itselläni ei ruiski yhtään :O ja kyllä mullakin kierrokset repii on kunnossa vaikka siellä on männänrengas(tai renkaat) paskana.

Coastside

#859
Minun skodessa oli imuvenan vuoto ja sen kierrokset loppuivat noin 4000.

Tuota sylkemistä kone tekee ja olen tuossa kunnossa ajanut lähes 10000 km huomaamatta mitään perusvikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ruuti

kitos vastauksista..  tänään säädin venttiilit mut ei vika korjaantunut :) nyt on tilauksessa uusi kaasari ja rullat+jousi.. katsotaan näillä helpottaako vika :)

hcjussi

Jaahas, pitkästä aikaan taas tänne. Eipä ole mitään ihmeempää skootterissa ollut. Nut kumminkin sellainen tilanne, että molemmat avaimet kadonneet. Voiko tuon virtalukon ohittaa jollain kytkimellä/katkaisijalla? Ja jos niin olisi kiva tietää miten?? Jos ei tänne kehtaa kirjoittaa, niin jos sais vaikka yksityisviestillä!! En ole varastamassa skootteria!

Tarkoitus kyllä jotenkin fiksata kuntoon. Saako avaimen teetettyä vaikkapa viemällä vanhan virtalukon lukkosepälle?

Solifer Sanli XTR50 vm. 2006.
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

Samppa

Täällä oli aikaisemmin juttua uudesta lukkosarjasta, ei maksa kuin parikymppiä. Joku varmasti linkittää missä tuo teksti oli.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

hcjussi

#863
Jep! Koitan etsiä. Pitäis vaan saaha mahdollisimman nopeesti liikenteeseen!! Sekin tieto riittäisi että onko tuossa mitään elektronista estolaitetta tms, että kannattako ruveta edes muita kytkymiä miettimään??
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

turunen45

No päivää taas! olen nyt vihdoin ajanut uuden korjaamossa vaihdetun pytyn sisään ja mietin että miten saisin kiihtyvyyttä lisää. skootteri siis kulkee 65 mittariin suoralla (59 aitoa) pienten tuuninkien jälkeen mutta sinne kiihtyminen kestää sen minuutin prkl (neljäänviiteen noin 25sek). mutta variaattorien rullien, VP jousen vaihdolla ja kaasarin tapin lyhennyksellä ei vääntöä ole silti yhtään enempää. mutta sitten silmäni kiinnittyivät pakoputkeen! siinä on tuollainen outo mustahko mötikkä jonka tarkoitusta en tiedä. elikä siis miten tietää onko putki kuristettu? näkeekö sen ulkoa päin vai pitääkö leikellä rällägällä auki?

Ja vielä sellaista että nouseeko äänet kuinka perkuleesti jos poraisi putken alkuun reiän? entä tulisiko sillä edes tehoja?

Tässä vielä kuva siitä "Mötikästä"

http://imageshack.us/photo/my-images/59/kuva0425.jpg/


Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tommi

Siitä sinun putkestasi on ilmeisesti poistettu se pakokaasujen kierrätysventtiili, siksi siinä on nyt se "mötikkä".
Mitään reikiä ei kannata alkaa poraamaan mihinkään, ne vain laskevat tehoja. Porasin itse yhden ainoan reiän vaimentimen päähän niin eipä mopo vetänyt enää niin hyvin ja huiputkin tippuivat. Näissä on jokseenkin ihanteelliset mitat putkessa vakiona, mm alkukäyrää ei saa yhtään suurentaa, se vie vain vääntöä koneesta.


Jurzi

Solifer Baotian 50S 2007 ei käynnisty. Pari yksittäistä sytytyspaukahdusta lukuunottamatta ei edes luvannut kymmenien käynnistysyritysten aikana. Mitä olen tehnyt/todennut:

- tulppaa vaihdeltu ja kipinä tulee, mielestäni myös riittävän voimakas
- bensaa tulee ainakin kaasarille, alipaineletku toimii ja vetää bensaa
- venttiilivälyksiä säädelty 0.05...0.1 välillä
- kaasaria vaihdettu ja putsattu, eli kahta kokeiltu erilaisin seosmäärillä
- akulla ja polkimella sahattu
- tappokytkin on oikosuljettu eli ei pitäisi olla siinä ongelma
- kahdella CDI-boksilla testattu
- puristuksia tuntuu olevan vaikka en ole mitannut, voi silti olla kuitenkin ongelma tässä, en tiedä
- venttiilit liikkuu normaalisti pyöritettäessä

On melko huonosti koko ajan käynnistynyt mutta silti aina lähtenyt. Ennen vikaa vaihdoin variaattorin hihnan ja rullat, minkä jälkeen ei ole suostunut käynnistymään??? Kysymyksiä:
- vaikka tulee kipinä voiko sytytys olla pielessä tai jokin tappokytkinesto päällä?
- jos kaasarille nähtävästi tulee bensaa ja on alipainetta, niin voiko silti olla bensansaantiongelma? Ts. voiko karstainen tms. moottorivika aiheuttaa ongelmaa, kun katselin mäntää tulpanreiästä aiemmin niin tuntui olevan aika karstainen?

Auttakaapa miestä mäessä :(

tommi

Voisit kokeilla vielä toisella puolalla. Puola saattaa olla finaalissa vaikka lyökin kipinää. Tästä on ihan omakohtaisia kokemuksia. Jos ei sekään auta niin lirauta bensaa suoraan pyttyyn josko sillä hörähtäisi käyntiin. Jos siinä selvästi on puristuksia niin pitäisi kyllä lähteä tulille.

Coastside

Ilmanputsarista suodatin pois. Tulpan vaihto ja sitä ennen moottorin kuivaus polkemalla tulppa ja kaasari irti. Kipinän tarkistus ja tulppa kiinni ja yritys.
Jos moottori on märkä erinäisten yritysten jäljiltä, se ei käynnisty vaikka olisi kunnossakin.
Jos tulppa kastuu niin syy on ilmeisesti sytykseksessä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04