Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Coastside

#750
Sen voi mitatakkin tekemällä alumiinifoliosta pallon ja panemalla se väliin siihen lukon viereen ja painamalla satula alas. Lukkoon taas sopivaa rautaa ja mitata siitä pallon litistymään. Palloja on hyvä olla kaksi molemmin puolin lukkoa ja mittaa niiden väliin pannun viivaimen mukaan välin lukon rautaan. Raudan pituus ei ole kriittinen, kunhan mahtuu lukkoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

#751
Mahtaakohan olla samanlainen kuin QT 2:ssa? Pituus on 6,5cm ja leveys 2cm. Paksuus 5,7mm.

http://kuvaton.com/k/YaXV.jpg

Kokeile noilla mitoilla jos ei muuta tietoa ilmaannu.

solifer export

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.01.11 - klo:11:39
Jos se tekee sen erityisesti lämpimällä koneella, se saa liikaa bensaa suhteessa ilmaan. Syy on ilmanputsarissa tai kaasarissa. Ryyppy on voinut jäädä päälle. Minun skodessa sen johto hankautui sen suojakotelon reunaan niin että katkesi kokonaan.
Jaa a kyllä siellä vaijerit ihan ok on?  Se oli alkujaan ihan tuhnu ja huollossa vaihdettiin suutin kaasarista isompaan.. tulee vaan mieleen saako se nyt sitten ilmaa tarpeeksi? Vähän nämä omat korjaus taidot ruostuneet:) suzuki pv oli paljon helpompi korjata aikoja sitten:) löytyyköhän jostain selko kielisiä korjaus oppaita? Olis se kiva osata jotain tehdä itsekin.. siis öljyn vaihdon lisäksi siis.
Ei enää kehien ruuhkaa vaikka sormet jäässä ja silmät kosteina!!!

Jurzi

Kiitoksia satulan mitoista ja alumiinipalloneuvoista. Enköhän näillä pääse projektissa etiäpäin...

Timo

Perkule kun olen miettiny kun öljyä häviää aina pieni määrä vähäisen ajon jälkeen.
Huomasin että oli venttiilikopan huohotin letkusta spurttaillut katteiden sisälle,kun sen olen hienosti sinne kiinnittänyt.

Pistin nyt tuplatiivisteet sinne kopan sisälle levyn alle,vähän tiiviste massaa.

Katsoin tossa kun on tällaisia kampikammion huohotin systeemejä myytävänä,niin tuommoisen kun tyrkkäisi öljykorkin tilalle,eikös tuon kopan reiän voisi silloin tulpata? Aika sika hintainenhan tuo systeemi on.

http://www.mc-scatter.com/kampikammion-huohotin-naraku-kiina-skootterit-p-28103.html

hcjussi

Moikka!

Olisin kysellyt pytyn porautuksesta: Hyötyjä/haittoja. Kannattaako sitä nykypäivänä tehdä, vai vaihtaa kokonaan uuteen? Aikoinaan PV: pyttyjä tuli porautettua ja hyvin toimi mutta miten on skootterien laita. Itselläni on solifer xtr50 vm. 2006 jolla ajettu vajaa 9000 km. Ostin käytettynä ja ei tietoa onko mitään uusittu ikinään. Jotenkin vaan tuntuu että ois jo aika jotain uusia/tehdä. Ylämäkeen ei oikein jaksa mennä (jyrkkämäki 30-35 km/h ja oma paino 80 kg).

Sitten kysymys kun poistin pakoputkesta ns. katalysaattorin, niin vaikuttaako mihinkään, eli pitääkö skootteria säätää jotenkin. Hiukan tuntuu että kulkee helpommin poiston jälkeen. Nyt kumminkin tuli sellainen efekti skodeen että kun ajaa täydellä kaasulla ja laskee kaasun, niin putki poksahtelee silloin tällöin. Tietty puhdistin myös kaasarin ja vaihdoin tulpan samanlaiseen kuin vanhakin oli.

PS: skootterin lähtee kuin unelma käyntiin vaikka viikon kaks seisoo kovalla pakkasella ja kulkee hyvin paitsi ylämäkiin.

En tiedä kuuluuko kyssärit tälle palstalle mutta ainakin kyse kiinan skodesta!!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

Timo

ei niitä sylintereitä kannata porata.eihän näihin ole edes ylikoko mäntiä? niin tai sitten porauttaa 50cc -> 60cc;ksi.

Mutta nuo sylinterisarjat maksavat nykyään niin vähän, vakiosarja 30-50e, 60cc 40e,72cc 40e.

Jos sulla muuten on sylinteri hyvässä kunnossa,hoonauta ja osta uusi mäntä.

Coastside

Putkessa poksuttelu viittaa lievään kansivikaan. Ainakin omassa se sillä katosi kun vaihdoin. Samoin jos alkaa jurraamaan isoilla kierroksilla. Pieni venttiilin vuoto riittää, vaikkei vielä estä ajamista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

hcjussi

#758
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 01.03.11 - klo:10:58
Putkessa poksuttelu viittaa lievään kansivikaan. Ainakin omassa se sillä katosi kun vaihdoin. Samoin jos alkaa jurraamaan isoilla kierroksilla. Pieni venttiilin vuoto riittää, vaikkei vielä estä ajamista.

Joo tuo jarruttelun ole kyllä huomannut, kun tuntuu tietyssä kohtaan että rupeaa hidastamaan vauhtia tai junnaa paikoillaan, kun on yli 60 mittarin mukaan. Kierrokset on jotain 6200, eikä ne tuosta nouse kun alamäessä. Ja samoin alkaa jotenkin skootteria täristämään samalla. Sitten kun pääsee tuon tietyn vaiheen yli (alamäessä) niin taas rupeaa kulkemaan ja menee alamäkeen vauhti mittarin mukaan 80 km/h ja kierrokset noisee 7000-9000. Ihmettelin kyllä kun ei aikaisemmin tuota poksahtelua ollut, vaan vasta kuin noiden yllämainittujen huoltojen jälkeen!!

EDIT: Mitä pitää ottaa huomioon jos ja kun purkaa skodea niin että ottaa kannen ja pytyn auki, jotta voi tarkastaa männän ym...? Meneekö aina tiivisteet uusiksi. Entä on tuo vaikea homma, tarkoitan että joutuuko kuinka paljon ottamaan pultteja/muttereita auki? En ole enne purkanut, mutta tulisi nyt samalla opeteltua tuokin homma!!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

jalat

#759
Lainaus käyttäjältä: hcjussi - 01.03.11 - klo:13:07
Mitä pitää ottaa huomioon jos ja kun purkaa skodea niin että ottaa kannen ja pytyn auki, jotta voi tarkastaa männän ym...? Meneekö aina tiivisteet uusiksi. Entä on tuo vaikea homma, tarkoitan että joutuuko kuinka paljon ottamaan pultteja/muttereita auki? En ole enne purkanut, mutta tulisi nyt samalla opeteltua tuokin homma!!

Itse pohdin tuota aukaisua myös pari vuotta sitten ja siitä tuli hyvä keskustelu. Lukaiseppa tuo ensiksi läpi
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1288.0
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

hcjussi

Lainaus käyttäjältä: jalat - 01.03.11 - klo:13:19
Lainaus käyttäjältä: hcjussi - 01.03.11 - klo:13:07
Mitä pitää ottaa huomioon jos ja kun purkaa skodea niin että ottaa kannen ja pytyn auki, jotta voi tarkastaa männän ym...? Meneekö aina tiivisteet uusiksi. Entä on tuo vaikea homma, tarkoitan että joutuuko kuinka paljon ottamaan pultteja/muttereita auki? En ole enne purkanut, mutta tulisi nyt samalla opeteltua tuokin homma!!

Itse pohdin tuota aukaisua myös pari vuotta sitten ja siitä tuli hyvä keskustelu. Lukaiseppa tuo ensiksi läpi
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1288.0

Huomenta!

Kiitos linkistä! Tosi hyvä opas. En nyt kehtaa ruveta tuota tekemään, kun pitäisi varmaan samalla vaihtaa tiivisteet ym... ja on muutenkin varmasti aikaa vievää!!

Sen verran eilen tein että vaihdoin öljyt 10W40 öljyistä, 10W30 öljyihin. Jotenkin rupesi ainakin omasta mielestä paremmin toimimaan ja ei enää putki paukkunut. Ajelin testiajoa 30 km ja annoin kotipihalla kirroksia ihan reilusti. Ei poksahtelua!! Laitan suosiolla uudet vermeet tilaukseen enkä rupea vanhoja putsailemaan, muuten kuin jätän ne varalle. Kiitos taas vinkeistä!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

ihmehiippari

#761
Terve, tännehän piti rekisteröityä kun tommonen Solifer XTR50 -09 mopo tuli hommattua. Näin ensitöikseni ostin uudet rullat mopoon, kun ne tuntuu olevan vakiona liian painavat.

Vanhoilla rullilla testasin tietyn välin, ehti kiihtyä 40 kilsaan tunnissa asti supervalehtelevan mittarin mukaan.
Sitten asensin uudet 5.5 grammaiset paikoilleen ja kävin kokeilemassa saman kohdan uudestaan, jää neulaa vaille 40 km/h. Pitääkö uusien rullien asettua, vai onko laitoksessa joku häikkä?

Vaihdoin jo vanhat rullat takaisin kokeillakseni suoraa uudestaan, mutta en enää illalla ehtinyt koska alkoi tuiskuttaa.

Kaasarin säädöissäkin on hieman häikkää. Tähän on vaihdettu edellisen omistajan toimesta 20mm PHBG dellorto. Kone ei lähde käymään kuin imu päällä ja käy tyhjäkäyntiäkin vain imu päällä. Olisiko imuvuoto? Bensahanakin on ohitettu, joka pitäis ottaa takaisin käyttö koska kaasari tulvii bensat maahan.

EDIT:

Oon lukenut nuo kummatkin ketjut alusta loppuun, mutta siellä ei muistaakseni ollut tuosta huonontumisesta juttua. Ei myöskään dellorttoista ollut juttua tuossa kaasariketjussa, vain vakiokaasarista.

Coastside

Pane se kaasari ja hana kondikseen ja huolestu sitten rullista.

Rullissa on gramman  eroja ja ne vaikuttaa vastapainejousen ja kytkinjousien ja moottorin vääntöalueen ja rajoittimen kanssa. Niillä sen saa erillaiseksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yamaha

vakio variaattorin kanssa on alkuperäiset rullat parhaat ,näin on sanottu!

Samppa

Lisäksi kiinnostaisi tietää kaikki muut viritykset ja kaasarin suutinkoot (pääsuutin, tyhjäkäyntisuutin).

Aloitappa kaasarin purkamisesta, katso suutinkoot ja puhdista kaikki hyvin.
- uusi bensahana
- koho takertelee, sitä on säädetty keturalleen tai / ja
- neulaventtiili on sen verran kulunut että tulvii

Tsekkaa myös imukaulan kunto.

Uudet rullat eivät vaadi mitään asettumista.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.