Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

JaakkoFagerlund

Se rulla ei liu'u siellä rullakupissa, vaan se hankaa sitä takalevyä tai kuppia vasten liikkuessaan ja tämä aiheuttaa kulumista. Sulamista en sanoisi tapahtuvan, nylonin sulamispiste (kuten muovien yleensä) on sellaset reippaat 200-300 astetta. Tuossa lämpötilassa koko variaattori lopettaisi toiminnan ja hihnan kesto olisi luokkaa sekunteja kuorman alla.

Mitenköhän kävisi, jos nuo rullat tekisi laakeripronssista kokonaan ja unohtaisi sen muovin siitä pinnasta. Tietty sit voisi kulua jokin muu nopeammin, mutta ihan vaikka testimielessä...

Omassa pyörässä tuo rullakupin puoli variaattorista on kulunut 14000 km:n aikana aivan urille ja olisi ollut varmaan vaihtokunnossa jo ennen 10000 km:n markkeria.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Walle

Kai se olis mitattava noikin lämmöt jonkun. Ite en ala mitään lämpömittareita ton asian takia hommaamaan. Se 200 ylittyy melko varmaan. On noita laakereita asennettu mitkä lämmitettiin johonki 200 asteeseen eikä ne vaikuttanu noin kuumilta. Vahän vaan rasvaset hanskat kärys, mut noihin variosiin palaa rasvat kiinni. Siinä liukuholkissakin oli välystä melkeimpä liikaa vaikka on melko tiukka kylmänä.
Siitä vaan mittailemaan nyt olis lämpimiä kelejä.

yamaha

#647
eli annanko olla vaan nää vakio rullat niin kauvan kunnes tulee vaihto eteen,ostan sitten alkuperäiset jos kerran nuo malossin rullat ei kestä.mikä muu merkki ois sitten yhtä hyvä kuin alkuperäisten rullien merkki?? oisko tämä ok  http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/merkkikohtaiset-osat/variaattorin-rullasarja-16x13mm-51g/

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: Walle - 07.08.10 - klo:01:36Kai se olis mitattava noikin lämmöt jonkun. Ite en ala mitään lämpömittareita ton asian takia hommaamaan. Se 200 ylittyy melko varmaan. On noita laakereita asennettu mitkä lämmitettiin johonki 200 asteeseen eikä ne vaikuttanu noin kuumilta. Vahän vaan rasvaset hanskat kärys, mut noihin variosiin palaa rasvat kiinni. Siinä liukuholkissakin oli välystä melkeimpä liikaa vaikka on melko tiukka kylmänä.
Siitä vaan mittailemaan nyt olis lämpimiä kelejä.

Mä voin nuo mittailla vaikka huomenna, jos sää sallii (luulis sallivan), on tuossa K-tyypin lämpöanturi ja sille mittalaite :) Mitä halutaan mitattavan? Rullakupin lämpötila, variaattorikopan lämpötila, hihnan lämpötila, variaattorin ilman lämpötila ja mitä muuta?
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Walle

No lähinnä kiinnostais etuvarin lämpö jonku vaikka 20km lenkin jälkeen. Se starttikehä päälilautanen ei silleen hirveesti kuumene ehkä johonki 150 asteeseen, mutta se alumiininen missä ne rullat on tuntuu aika kuumalta.
Vaatis kopan irrottamisen noi mittailut. Öljyt olen mittaillut ja oli sellaset 85 astetta, että kai ne moottorin alumiinikuoret on jotain tota luokkaa jokapuolelta. Voi tällä helteellä olla kuumemmat noikin öljyt.
No ei oikeestaan minua kiinnosta lämmöt kun tiedän että sitä on liikaa joka paikassa.

Eki

Maailmalla on nyt in puolipyöreät rullat, elikä semmoiset kuin olisi halkaistu pituus suunnassa kahtia nämä nykyiset, sitä en tiedä mitä ainetta ovat mutta virijavaran mukkaan ovat kuulemma todella hyvät. He eivät kuitenkaan ole saaneet niitä tilattua, mutta käsitin että jossain vaiheessa tulisi valikoimaan!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Walle

Joo tollasia neliöitä missä on yksi kulma pyöreä. Kestäiskö noi paremmin kun ovat kuitenkin huomattavasti kalliimpia?? Vois ajatella tollasia jos ei varia jonkun muun syyn takia tarvii avata. Nykyään kun ostaa hihnan ja rullat niin nillä ajelee jonkin matkaa.

PK68

olis tommonen solifer export merkkinen moposkooteri kyseesä ja
jos joku tietää missä siin on jännitteensäädin kertios minullekin.
vai onko koko osaa kyseisessä vehkeessä ollenkaa ja miten sen saisi
lataamaan akkua muuten kuin akkulaturilla. ei vaan starttaa kuin polkimesta
ja laitoin keväällä uuden akun että tuskin se on akun huonoutta.

Eki

Lainaus käyttäjältä: PK68 - 12.08.10 - klo:21:31
olis tommonen solifer export merkkinen moposkooteri kyseesä ja
jos joku tietää missä siin on jännitteensäädin kertios minullekin.
vai onko koko osaa kyseisessä vehkeessä ollenkaa ja miten sen saisi
lataamaan akkua muuten kuin akkulaturilla. ei vaan starttaa kuin polkimesta
ja laitoin keväällä uuden akun että tuskin se on akun huonoutta.

Yleensähän jännitteensäädin on etumaskin alla joko hopeanvärinen rivoitettu mötikkä tai mulla Solifer r50 skodessa musta vastaavanlainen!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

JMA2010

Mulla on 2008 Solikka XTR 50 Export, jonka juuri ostin. Ongelma on, että alle 7000 kierroksilla "nykii ja tokoo". Kun kierrokset nousee yli 7000 ei ole ongelmia. Nyt sillä ei viitti edes ajella, kun ton nykimisen takia kiihtyvyys on ihan nollassa. Oisko kellään ollut vastaavia ongelmia?

JaQQeri

Kävi tänään sellanen "onnettomuus" xD, pasahti soliferin vasempaan peiliin omena puusta ja säpäleiks meni.

Kellään mitään havaintoa mistä voisi saada samanlaisen alkuperäisen peilin tilalle?

Kiitos
Aprilia SR50 R ja Solifer 50R

Eki

Solifer R50 peilejä saat: Bikeservice oy Vilhonkatu 22 24240 Salo puh: 02-7212600 saat sieltä muitakin Solikan osia!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Tuula

Kertokaas viisaammat missä vika kun solikka ei lähe sähköllä käyntii mut polkasemalla kyllä??
Akku ja tulppa uusittu noin kolme-neljä viikkoo sitten.
Malli xtr-50, v-06, ajettu 5700km.

Samppa

Ennen kuin kaasaripuoleen ja sähköstarttiin mennään, niin onhan maajohto kunnossa eli ei ole päistään ruostunut. Voit kokeilla lisämaalla vetämällä akun miinukselta runkoon kaapelin. Lähtikö vanhalla tulpalla (kärkiväli ok)?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Tuula

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 31.08.10 - klo:16:50
Ennen kuin kaasaripuoleen ja sähköstarttiin mennään, niin onhan maajohto kunnossa eli ei ole päistään ruostunut. Voit kokeilla lisämaalla vetämällä akun miinukselta runkoon kaapelin. Lähtikö vanhalla tulpalla (kärkiväli ok)?
Juu lähti käyntii.Mikä on välys 0.6?
Täytyy tarkistaa piuhat. Startti kyl pyörittää,mut ei käynnistä :-\