Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: tommi - 14.04.10 - klo:08:55
Kyllä sen pitäisi olla nimenomaan "T" merkki minkä mukaan pelataan, "F" on juurikin sytytysennakko. Laitappa linkki siihen JmRacingin manuaaliin jossa sanotaan että "F" merkin mukaan olisi asennettava, jos viitsit. Kuulostaa sen verran oudolta.

Tuosta tehosta sen verran että eikös siinä ole vakiona 3,2kw? 72cc pytyllä saattaa olla se 4.2kw.

Laita vakuutukset Lähivakuutukseen, siellä on juurikin tuo 120-130e vuosimaksu.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5.135

http://www.jm-racing.fi/luettelot/tm1504zhongyuvscpi.pdf linkki pdf tiedostoon, missä F merkki käsittääkseni on ilmoitettu venttiilien ajoitusmerkiksi, tiedän nyt että se on T!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

nurppa71

Lainaus käyttäjältä: nurppa71 - 09.04.10 - klo:21:12
Lainaus käyttäjältä: nurppa71 - 05.04.10 - klo:18:46
Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 05.04.10 - klo:18:35
Osta pienempi suutin.
Täytyy tarkistaa toi ryypyn toimivuus.
Sama vika esiintyy vaikka vaihdoin kaasarinki vaimon skootteriin. Nyt ihan ymmällään olen.
Nyt toimii.Kaasarin täydellinen purku ja putsi(puhdistus-ainetta ja ilmaa).Alakannasta löyty messinkinen ruuvi joka sisälsi jousen ja kuulan,taitaa liittyä kiihytyspumppuun.Ruuvasin sen täysin kiinni.
Just silleen ;)

Eki

Lainaus käyttäjältä: tommi - 14.04.10 - klo:08:55
Kyllä sen pitäisi olla nimenomaan "T" merkki minkä mukaan pelataan, "F" on juurikin sytytysennakko. Laitappa linkki siihen JmRacingin manuaaliin jossa sanotaan että "F" merkin mukaan olisi asennettava, jos viitsit. Kuulostaa sen verran oudolta.

Tuosta tehosta sen verran että eikös siinä ole vakiona 3,2kw? 72cc pytyllä saattaa olla se 4.2kw.

Laita vakuutukset Lähivakuutukseen, siellä on juurikin tuo 120-130e vuosimaksu.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5.135

http://www.jm-racing.fi/luettelot/huolto-opas_1.pdf Olikin tullut väärä linkki, tässä se missä mainitaan se F merkki!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

karkulainen

Ilmankos ei löytynyt mitään, vaikka kunnolla etsi. :D


Jaa, tuolla tuo "Ignition Time" kohta jossa lukee että "F" on oltava sen lohkojen merkin kohdalla. Eli sytytysennakon tarkistelusta on kyse.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tommi

Mulla oli aika hauska tapaus tässä pari vuotta sitten kun ostin virinokka-akselin ja asentelin sen paikoilleen ja ihmettelin kun eroa vakioon ei juurikaan huomannut. Kulki vain 60km/h eikä kiihtynytkään mitenkään erikoisesti. Ajattelin että olipa turha ostos. Muutaman päivän sillä ajelin ja ajattelin että vaihdan takaisin vanhan nokan. Kun aloin vaihtaa nokkaa huomasin että ajoitus olikin yhden piikin pielessä, juurikin sen "F" merkin kohdalla. Laittelin sitten ajoituksen "T" merkin kohdalle niin kyllähän eron selvästi huomasi, huippuja tuli 10km/h lisää ja kiihtyvyyskin ihan eri luokkaa.

Ihmettelin että pelasi noinkin hyvin vaikka ajoitus oli pielessä. Lähti todella hyvin käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiäkin nätisti. Osaselitys lienee se että kyse oli nimenomaan virinokasta. Vanhalla nokalla ero olisi ollut varmasti suurempi jos ajoitus olisi ollut pielessä.

solifermopo

#425
Tilasin ekan skootterini pari päivää sitten, mukamas "uutuusmalli"  Solifer 50S hintaan 999€ netanttilasta. Soliferin kotisivuilta ei löydy samannäköistä Soliferia joten tietääkö kukaan mitään tästä moposta ??? ::) ;D

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=578570&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10048&categoryId=10374

Kannattaisko muuten vaihtaa uudet moottoriöljyt heti kun tuo mopo saapuu? 
HELKAMA SC1

Pyrres

Riippuu meinaatko huollattaa liikkeessä ja pitää takuun vai huoltaa itse. Jos meinaat takuut pitää niin antaisin olla, nelarina se kuitenkin on huollossa sen 300-500km päästä. Jos taas itse meinaat huoltaa niin mikä jottei, ei siitä haittaakaan ole.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

solifermopo

#427
Oma autotalli löytyy ja aikaa on myös paljon. Rahaa ei lompakosta mitenkään erikoisen paljon löydy joten ajattelin tehdä kaikki huollot ite.  8)
HELKAMA SC1

Plom

No sitten hylkäät takuun, mikä saattaa olla jatkossa tarpeellinen. Toisaalta suostuuko enää mikään korjaamo Soliferia huoltamaan takuuna kun edellinen maahantuoja jätti kylmästi takuukorjausmaksut korjaamoille hyvittämättä...( ja meni konkurssiin)

RV

Tuohon nokan ajoitukseen. Helpoiten saat ajoituksen kohdilleen kun laitat männän yläkuolokohtaan ja nokasta reijät kannen yläreunan kanssa samaan linjaan. Nokka saa olla 180astetta pielessä, ei merkkaa mitään koska nämä antaa kipinän joka kierroksella.

karkulainen

Nyt on osat täällä, oli kiertänyt taas erään toisen paikkakunnan kautta, siksi kesti tulla. ::)

Sylinterisarja on laadukkaampi kuin vakio, oli sillä kokoeroakin riittävästi. Sarjan mukana tuli venanvarrenkumit, ihan hyvä yllätys. :) 
Se suutin oli M5 niinkuin piti ja tuossa kaasarissa piti olla M5 suutin, mutta sisälsi sitten M4 kierteellisen suuttimen. Eipä tullut mitattua kun tuon suuttimen piti tuohon kaasariin sopia. ::) Onneksi on tuo varakaasari, voi ehkä muokata sen toisen suutinputken tuolle suuttimelle. Vanha varinhihna ei nopealla vilkaisulla eronnut uudesta kuin likaisesta pinnastaan. Ilmansuodatin oli kaksikerrosrakenteinen ja ketjunkiristäjä ihan vakionoloinen, ei ihmeempiä. Se tiivistesarja ei loistanut hyvällä laadullaan, on siinä muutama mitkä vaihdan nyt, ja muut jää varalle.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Timo

Toivottavasti kestää sullakin se 63cc :D

Mä oon nyt ajanu rempan jälkeen 130km,hyvin tuntuu toimivan.
Perkule,ku ei vaan tiiä mistä sais noita takajarru paloja,ja keulaputkien stefoja.Ois niin helppo ku stefoissa lukis päällä koko,mut kun ei.pitäis eka purkaa,sit se taas seisois ku pitää odotella osia postin kautta...

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Timo - 16.04.10 - klo:10:00
Toivottavasti kestää sullakin se 63cc :D
Saa luvan kestää, muuten löydätte koko mopon riikinnevan kaatopaikalta. :D

Kävin Mikkelissä Rantakoneelta kysymässä suuttimia, ei ollut oikeankokoisia eikä koululla nyt ruvettu muokkaamaan suuttimia/suutinputkea.
Ostin kaverilta TNT:n kromipeilin, lähti vitosella. Varkaudessa ollaan tarkoja mopojen laillisuuden kanssa, eikä tunnu muutenkaan mukavalta ajaa ilman peiliä. :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Timo

pistetään nyt tänne kysymys,en viittiny vari puolelle pistää :D

Eli mä on kans tos huomannu kun lähen ajamaan,kylmänä käynnistyy todella hyvin.mut sit jos ajaa putkeen vähän pidemmän lenkin,käyn kaupassa,koitan käynnistää,pyörii todella huonosti,hyvä kun akku jaksaa pyörittää konetta.sit ku se taas seisoo,viilenee,lähtee taas heti.
voikohan se sit olla esim,et bendix vähän laajenee lämmössä,ja pyörii vaivalloisesti koloissaan,ne päät tai jotain.vai voiko se johtua et ois esim,vari tai magneetto liian kireällä?

Riggu

Soliferi ruvennu sadekelillä oireilemaan hassusti, pukkaa sammumaan liikennevaloihin, ja ainoastaan sadekelillä. Kellään muilla oireillu samalla tavalla kostealla/sadekelillä? Ja niijuu, käyntiin aina hyvin, käy hyvin tyhjäkäyntiä kunnes on ehkä pari kilometria ajanu ja pysähtyy vaikka liikennevaloihin.
Solifer Speed -08