Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Täällä lisää infoa aiheesta, käy ilmeisesti rikkaalla.

Onko kukaan katsonut solikastaan (-07) löytyykö sitä liitintä johon saisi tämän kiinni?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

nurppa71

Epäilenkin et käy liian rikkaalla.Kumpaan suuntaan seoruuvia?myötäpäivää jos haluu laihemmalle??
Just silleen ;)

karkulainen

Osta pienempi suutin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

nurppa71

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 05.04.10 - klo:18:35
Osta pienempi suutin.
Täytyy tarkistaa toi ryypyn toimivuus.
Just silleen ;)

openflow

Ilmanputsarin kannataa myös puhdistaa. Musta tulppa johtuu rikkaasta seoksesta tai kone polttaa öljyä.

karkulainen

#410
Lainaa------------------------
Tilatut tuotteet
------------------------
- 63cc Sylinterisarja  - Hinta: 39.90 EUR, Lukumaara: 1, Yhteensa: 39.90 EUR
- Ilmansuodatin Vakio   - Hinta: 2.50 EUR, Lukumaara: 1, Yhteensa: 2.50 EUR
- Nokkaketjun kiristin - Hinta: 12.00 EUR, Lukumaara: 1, Yhteensa: 12.00 EUR
- Paasuutin 90 PD19J Kaasuttimeen M5   - Hinta: 2.90 EUR, Lukumaara: 1, Yhteensa: 2.90 EUR
- Tiivistesarja 10" Taydellinen 50-60cc - Hinta: 10.00 EUR, Lukumaara: 1, Yhteensa: 10.00 EUR
- Variaattorinhihna GATES 729*17,5 - Hinta: 24.90 EUR, Lukumaara: 1, Yhteensa: 24.90 EUR

Nämä lähti tulemaan. 8)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Pyrres

Ihanan halpaa verrattuna autoihin. Tuolla hinnalla en saisi edes sylinterimäntäsarjaa kuplaan, en edes puolikasta prkl. Välillä tulee ihan mietittyä että olihan se helppoa kun mopon joku kallein osa maksoi sen satasen pari ja sillä selvä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Timo

DODI!

Nyt on skoba TAAS kasattu :D
Meni pari päivää tossa kasatessa,ja heti ensimmäisellä lähti käyntiin.Ei kilise ei kolise,ja sain kaikki säädöt ekalla kohalleen :D
Toivotaan että tuo 63cc sylkkä kestää tällä kertaa,ei kävis samoin ku viimeks.
Kiihtyy todella hyvin,ku kokeilin 2 kertaa tehoja.ostin siihen virivariin malossin 5,1gr rullat,ja multivarin ne liukupalat,ei oo mitään klappia,ja hioin kunnolla kytkimen palat,nappaa kiinni,ei petä,ja kiihdytyksessä kierroksia oli parhaimmillaan 9000 :D

Nyt vaan rauhallinen sisäänajo.

Sit ois jossain vaiheessa takajarrun purku ja etuputkien stefojen vaihto.
Saiskohan tota takajarrua vähän herkisteltyä ilman että mäntiä purkaa? ajattelin jos vaihtais kokonaan litkut,ja ilmais,siinä samalla männät vetäis reunalle ja voitelis siinä samalla niitä.
Toinen mäntä liikkuu aikalailla hyvin,ja toinen taas ei mee kokonaan sisälle.

karkulainen

Nyt on moottori kokonaan irti ja kämpän kellarissa, illemmalla sitten purkamaan lisää, ei kauaa kestä. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

laatukka

hei auttakaa ihmistä pulassa. ostin tollasen solifer xtr 50 exportin. missä on ko. mopedin rajoittimet ?? tarkat paikat kiitos. ja kuinka monta niitä on ja esim. jos on cdi boxissa tulevissa piuhoissa niin mikä niistä väri ?? kiitos jo etu käteen. ;)

Victoria

Onko kukaan tarkastanut itse venttiilivälyksiä 4-venttiilikannesta?
Miten helppo homma? Joutuuko liuskaa taivuttamaan vai mahtuuko suorana?

_________________
Vespa LX 50 4T vm. 2007
Vespa LX 50 4T vm. 2005
Linhai 300 4x4 vm. 2006
Monark 349F vm. 1961

nurppa71

Lainaus käyttäjältä: nurppa71 - 05.04.10 - klo:18:46
Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 05.04.10 - klo:18:35
Osta pienempi suutin.
Täytyy tarkistaa toi ryypyn toimivuus.
Sama vika esiintyy vaikka vaihdoin kaasarinki vaimon skootteriin. Nyt ihan ymmällään olen.
Just silleen ;)

Eki

Vaihdoin uuden sylinterin noin 2400km ajettuun solikkaan, eipä ole ennen sattunut mopoa eteeni mihin sen vaihto olisi yhtä hankalaa, joutu purkamaan liki kaiken mahdollisen, jopa takajousen, että sai moottoria hieman alemmaksi ja poistettua poikkipalkin alta kaasarin kurkun, mikä olikin 19mm halkaisijaltaan, kuten myös sylinterin imuaukko. Nyt olen nähnyt kahdenlaista tietoa magneeton venttiilien ajoitus merkistä, elikä JM-Racingin huoltomanuaalissa se on F ja netistä löytämissäni videoissa se on T, elikä muistelen että tässäkin oli T merkin kohalla kun venttiilien viivat olivat kohdakkain, mutta sanokaapas nyt viisaammat että kumpaan merkkiin homma kuuluu säätää ja mille tuo F ja T merkki ovat, tai toinen tietysti venttiilien ajoitukseen, olisiko toinen sitten sytytys ennakkoon? Aikoinaan vaihdoin sylinterin Baotian rebeliin, mikä oli Solikkaan nähden todella helppoa ja samaten Piaggio Typhoonin sylinterin vaihto, tässä solikassa vaan toimittaa 4 venttiili tekniikka, mikä antaa 4.2kw kun esim. Rebelissä on vain 2.6kw, nyt en sitten tiedä mitä antanee tehoja kun alakerta on 72cc ja entinen 4-vena yläkerta 19mm:n kaasarilla jne! Kysytääs tähän vielä tietäviltä: itsellä vakuutus ollut iät ajat Veritaksessa, nyttemmin se on Aktia, itsellä tuli lasku (4 x vuodessa) noin 2 viikkoa sitten ja oli normaali, mutta kavereilla on noussut 69â,¬ vuosimaksun summa, elikä löytyykö mistään enää vakuutusta mikä olisi luokkaa 120-130â,¬, kun kaikki alkaa olemaan luokkaa 170.00/v->â,¬?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

tommi

#418
Kyllä sen pitäisi olla nimenomaan "T" merkki minkä mukaan pelataan, "F" on juurikin sytytysennakko. Laitappa linkki siihen JmRacingin manuaaliin jossa sanotaan että "F" merkin mukaan olisi asennettava, jos viitsit. Kuulostaa sen verran oudolta.

Tuosta tehosta sen verran että eikös siinä ole vakiona 3,2kw? 72cc pytyllä saattaa olla se 4.2kw.

Laita vakuutukset Lähivakuutukseen, siellä on juurikin tuo 120-130e vuosimaksu.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5.135

Coastside

T = top eli YKK ja sen voi taristaa asettamalla männän ylös ja katsomalla merkki tai vaikkapa tekemällä se itse. Lukitsemalla kampura paikoilleen, jottei nokan ajoitus epäonnistu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04