Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Coastside

Vaijerin on hyvä ottaa irti ja sitoa sen kuoren päähän tiukasti muovipussi jossa on puoli desiä öljyä ja ilmaa. Kääntää se niin että öljy on vaijerin päässä ja puristaa pussia niin että öljy työntyy kuoreen ja toisesta päästä ulos.

Ilman voitelua ei vettä sieltä saa pois kuin koko kevätkauden kestävällä odottelulla ja silloinkin vaijeri on ruostunut kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Pussin sijasta voi käyttää myös erikseen myytävää vaijerinrasvainta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

#362
Kiitän molempien vastaajien neuvoista, tuo pussihomma on helppo toteuttaa sen kummempia ostoksia, täytyy tehdä se lämpimässä jo tänään! Eki Edit: No niin nyt on päristelty kesärenkailla kymmenkunta kilsaa kaverin luo ja pois, kyllä se vaijeri oli mikä jäätyi vaan eipä jäädy enää. Tein kumiletkusta välikappaleen crc tölkin suuttimen ja vaijerin välille minkä teippasin vulkanoituvalla teipillä tiiviiksi, ensin työnsin lukkosulaa niin että vaijerin alapäästä alkoi tihruamaan ainetta ja sitten vielä crc:tä, hyvin toimii 14 asteen pakkasellakin kuin kesällä, kiitti vielä molemmille vinkistä (oletin että luisti tai neula jumittu kaasarissa), kun ei aiempi voitelu auttanut, mutta se ei vaan niillä konsteillani ollut mennyt läpi vaijerin pituudelta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

karkulainen

Minä tyhjensin purkin jotain tuohon sopivaa ainetta kaasuvaijeriin silloin kun vaihdoin sen.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Mammo

Missä myydään Solifer/Sanli XTR50 Skootterimopoon.Etujarrupääsylinterin tiivisteitä ja suojakumi?
Olen etsinyt netistä mutta en löydä.En tiedä moni millinen pääsylinterin mäntä on että millainen tiiviste käy.
Jos joku samanlaisen skootterimopon omistaja voisi kertoo.

Pyrres

Soittelehan johonkin Solifereja huoltavaan firmaan niin he osaavat sanoa paikkoja missä myydään tai mistä ainakin voisi saada elleivät jopa itse myy.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Eki

Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

karkulainen

#367
Eilen irroitin kannen, purin, puhdistin, kasasin ja nyt se on paikoillaan. Pitää laittaa akku lataukseen niin jaksaa käynnistyäkin. ;D

Käynnistyi helposti(!), säädöt pielessä, veto osittain poissa (säätöjen takia) ja rupesi kilkattamaan. Haist... Otetaan korjauksen alle taas jossain vaiheessa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Timo

Moi!

moro kaikille!

Kuule tällasta kysyisin;Mul on tollanen Solifer XTR50 vm;08.kone 139QMB.

Kävi niin köpelösti omalle moottorille,ku kiertokanki meni poikki,ja
rikko lohkot käyttökelvottomaks.Etin nyt halvalla moottoria.
Löysin Mc-scatterilta 120e koneen vm;06,jossa rumpujarru takana(lyhyt akseli)
Mulla on tuo vm;08, pitkällä taka-
akselilla,koska levyjarrulla.Onnistuisko tollaseen vaihtaa,esim,mun
rikkinäisestä motista,(perä on ihan ehjä),niin pitempi akselin tuon
lyhyen tilalle?tai koko perävälit+koppa? ku eikös nämä aikalailla ole samanlaisia?

KIITOS!

Coastside

Olet täällä minun lisäkseni koneen räjäyttänyt, onnittelen. Noita lyhyitä lohkoja on mm. wandamotorilla poisto-osastollaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Kestihän se sen toisen 63cc sarjan kanssa hetken. ::)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jalat

Pistitkö timo muuten siihen toiseen 63cc sylkkään kaksi alatiivistettä? (taidettiin mailitse tuosta joskus jutella)
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Timo

#372
Juu pistin 2 sylinterin tiivistettä.

mukana tuli se 1mm kannen tiiviste.Kokeilin sitä,söi ainakin mulla tehoja aika lailla,joten pistin tavallisen kannentiivisteen.toimi hyvin.
Toisen kuuskymppisen kanssa kesti sen 700km.täs ku ollaan tarkemmin katottu,sen rikkoutuminen johtu ihan vaan männän pettämisestä.eli huonoa tuuria vaan.
Sittenhän toi kone meni huoltoon,laakerit uudet,stefat...en mä muistanu sit tosta kiertokangesta sanoa mitään,näytti et ois ollu ihan pikkuruisen vääntyny,luulin vaan et silmä heitti.
No,siitähän se meni sit poikki nyt mistä olin kattonu :D

Pitäs vaan toivoa et sais ton scatterin koneen alle 100e,ku en mitään tee noilla vakiopytyillä ja jne...
Kai se akselin vaihto käy sit,tai koko perän,toivottavasti :D

niekkula

Lainaus käyttäjältä: Riggu - 17.11.09 - klo:20:42
Ei ole vaikea projekti. Otat vaan sen koko penkkiosan irti ja etsin pinkin ja vihreen johdon liitosta. Sit vaan irrotat ne johdot toisistaan. Näin minulla.


Moe!

En ole löytänyt kyseistä liitintä penkin alta tahi pakoputken puoleisen katteen alta?

Mahtaako olla suojattu sillä mustalla "putkella" se liitin niinku muut johdot?

Eli pitääkö alkaa kuorimaan sitä suojaputkea kunnes löydän sen liittimen?

Plom

Vaihda 5-piikkinen cdi-boksi , niin ei tarvitse kuoria mitään. Jos nykyisessä boksissa on 6 piikkiä niin siinä on elektroninen nopeudenrajoitin skodessa ja johto menee sinne satulan alle josta varin koppaan.