Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 30.10.09 - klo:05:57
Vakiona? Ihan hyvin. ;D
Mistähän löytyisi tähän sopiva iridium tulppa? Aika hinnakkaitahan ne taitaa olla, mutta sitäkin kokeilla.
Vakiona on, en ole katsonut mutta Virijavaran kaveri ilmoitti, heidän kuviahan ne sylinterin ja 4-venan kuvatkin ovat täällä juuri Solikasta!

skodesti

27 euroa maksoin vuosi sitten ko tulpasta mutta en ole huomannut mitään erikoista,ehkä sen käyttöikä on pidempi. Samaan tapaan käynnistyy kun normitulpallakin ja karstottuu myös  ;D Mulla on lisäksi suurtehopuola eikä sekään maatamullistavaa tuonut.

Eki

Lainaus käyttäjältä: skodesti - 30.10.09 - klo:17:20
27 euroa maksoin vuosi sitten ko tulpasta mutta en ole huomannut mitään erikoista,ehkä sen käyttöikä on pidempi. Samaan tapaan käynnistyy kun normitulpallakin ja karstottuu myös  ;D Mulla on lisäksi suurtehopuola eikä sekään maatamullistavaa tuonut.
No on ainakin hirveä hintaero, kun normitulppa maksaa noin 3.5 euroa täällä baotiaan ja tuo Iridium 27â,¬. Eki

FinMaNu

Mistähän sellaisen Gatesin 18,1 mm leveän hihnan saa??

Eki

Lainaus käyttäjältä: FinMaNu - 03.11.09 - klo:01:02
Mistähän sellaisen Gatesin 18,1 mm leveän hihnan saa??
Eiköhän huuto.netistä löydy sopuhintaan, siellä kaveri myy täysin uusia erimittaisia Gatesin hihnoja:http://kuvat.huuto.net/2/19/1b7c3afce5ef3f2e65df139567e04-orig.jpg

karkulainen

Tänään ostin uuden tulpan, 4,1e maksoi Mikkelin AD:lla. On niin uutuudenkiiltävä ettei haluaisi laittaa koneeseen piiloon. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Eki

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 05.11.09 - klo:17:46
Tänään ostin uuden tulpan, 4,1e maksoi Mikkelin AD:lla. On niin uutuudenkiiltävä ettei haluaisi laittaa koneeseen piiloon. ;D
Kertokaapas viisaammat mistä johtuu nopeuden tippuminen n. 10km/h kun vaihdoin Soliferiin alkuperäisen putken tilalle samanlaisen mutta aavistuksen pienemmän Solifer speedin pakoputken, ääntä lähtee enempi mutta huiput tippuivat? Oliskos ilmansäätöruuvin sääämisellä jotain vaikutusta asiaan, en ole koskenut siihen mutta vaatisiko se toiselle putkelle ilmaseos säätöä? Eki

karkulainen

Ettei se uusi olisi vain halkaisijaltaan pienempi?

Tänään lähti ~kuukauden jälkeen tulille, ei heti, mutta ilman suurempaa sotaa. Toimii, mutta kiihtyäkseen pitää aluksi pumpata kaasua koko ajan kunnes lähtee.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Eki

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 10.11.09 - klo:20:45
Ettei se uusi olisi vain halkaisijaltaan pienempi?

Tänään lähti ~kuukauden jälkeen tulille, ei heti, mutta ilman suurempaa sotaa. Toimii, mutta kiihtyäkseen pitää aluksi pumpata kaasua koko ajan kunnes lähtee.
On pienempi mutta täysin käsittämätön alkukäyrä, kuvaa siitä:Älytön alkukäyrä?

A_sentaja

eivät ole näköjään vetäneet suorinta tietä, kun käyrä on noin mahoton... koska putki on pienempi,kuin alkuperäinen niin virtausominaisuudet on heikommat,siitä nopeuden muutos..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 10.11.09 - klo:22:58
eivät ole näköjään vetäneet suorinta tietä, kun käyrä on noin mahoton... koska putki on pienempi,kuin alkuperäinen niin virtausominaisuudet on heikommat,siitä nopeuden muutos..
Täytynee tunkea tuo juosten kustu mutkakasa takaisin, tiiviste vaan tarvitsee uusia! Eki

openflow

LainaaOn pienempi mutta täysin käsittämätön alkukäyrä...
Tällä "käsittämättömällä" alkukäyrällä on toinenkin nimi ,tehopakoputki.

Se on asia erikseen kehtaako 4t koneiden putkia ylipäätänsä kutsua tehopakoputkiksi....

2-venttiili ihmeissä on liian lyhyt alkukäyrä ,pituutta saisi olla 20-30cm lisää. 4v koneen osalta en osaa mittoja sanoa ,arvataan alkukärän toimivaksi pituudeksi siinäkin luokkaa ~70cm. Tehoero liian lyhyen ja "oikean mittaisen" putken välillä voi olla ~0.2Kw. mikäli lyhyempi putki on tukkoinen , se voi tehdä toiset 0.2Kw. Yhteensä nämä vaikuttavat jo nopeuteenkin.

Kuvan alkukäyrä on kiinalaisittain hyvä ,mutkat jouhevat ja pituuskin on varmasti mitoitettu moottorille oikein ,muutenhan niitä ylimääräisiä mutkia ei olisi tehty.

Mikäli ihmeseen tekee "tehopakoputken" siihen joutunee kuvan kaltaista mutkaa vääntämään ,muutoin "pönttö" siirtyy liian kauaksi taakse.


Markettien 4t "viri" putkien ero vastaaviin 2t putkiin on siinä ,että 4t versiot laskevat koneen tehoa. mitoitettu ihan poskelleen. Tosin ei 2t marketti putkiakaan uskalla ääneen kehua...

Eki

Lainaus käyttäjältä: openflow - 11.11.09 - klo:17:27
LainaaOn pienempi mutta täysin käsittämätön alkukäyrä...
Tällä "käsittämättömällä" alkukäyrällä on toinenkin nimi ,tehopakoputki.

Se on asia erikseen kehtaako 4t koneiden putkia ylipäätänsä kutsua tehopakoputkiksi....

2-venttiili ihmeissä on liian lyhyt alkukäyrä ,pituutta saisi olla 20-30cm lisää. 4v koneen osalta en osaa mittoja sanoa ,arvataan alkukärän toimivaksi pituudeksi siinäkin luokkaa ~70cm. Tehoero liian lyhyen ja "oikean mittaisen" putken välillä voi olla ~0.2Kw. mikäli lyhyempi putki on tukkoinen , se voi tehdä toiset 0.2Kw. Yhteensä nämä vaikuttavat jo nopeuteenkin.

Kuvan alkukäyrä on kiinalaisittain hyvä ,mutkat jouhevat ja pituuskin on varmasti mitoitettu moottorille oikein ,muutenhan niitä ylimääräisiä mutkia ei olisi tehty.

Mikäli ihmeseen tekee "tehopakoputken" siihen joutunee kuvan kaltaista mutkaa vääntämään ,muutoin "pönttö" siirtyy liian kauaksi taakse.


Markettien 4t "viri" putkien ero vastaaviin 2t putkiin on siinä ,että 4t versiot laskevat koneen tehoa. mitoitettu ihan poskelleen. Tosin ei 2t marketti putkiakaan uskalla ääneen kehua...
Aivan oikeassa olet, ihmettelin moista alkukäyrää mutta tänään myös asiaa tunteva ihminen totesi että se on virtauksia varten mutkilla, ei sitä huvikeen ole siihen tehty, nyt on laitettu alkuperäinen takaisin ja vauhtia sekä vetoa tuli noin 10km/h lisää ainakin huippuihin!

karkulainen

Voisi ensiviikolla vaikka viedä sen ylimääräisen kytkinkellon ja oman Malossin kytkinkellon koululle hiekkapuhalluksen tapaiseen käsittelyyn. Putsattiin sillä vanha sytytystulppa ja tuli tosi hieno pinta. :D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

kalevi

Lainaus käyttäjältä: FinMaNu - 03.11.09 - klo:01:02
Mistähän sellaisen Gatesin 18,1 mm leveän hihnan saa??

Tuolla olisi yksi joka kävisi mittojen puolesta: http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=119418263
-Solifer XTR Export
-2X EX Baotian Milan Sport Bt49-Qt9d
-EX Baotian Bt49-Qt12 Rebel-