Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

sombi

http://www.virijavara.fi/shop/?4-venttiili-tekniikka-(solifer-50r),33

Laitoin pikkasen juttua 4-v tekniikasta...kun satuin saaman käsiin sellaisen.

karkulainen

Ihan hyvää infoa, kieliasuun voisi vähän panostaa. :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

sombi

Lukuhäirö? hehe ;D

openflow

Venttiilikoot 4-v. imu 2 x 14mm pako 2 x 11mm. Paljos on nostoa venttiileissä ?

Entäs käykö vanha nokka ,uuden tilalle. Voisi olla mukava nosto vanhalla nokalla 4.8/14 =0.34. Kuullostaisi jo oikealta moottorilta.

Ai ,että kansikin on korkeampi ...hmm omassa ihmeessä vakio kansi mahtuu juuri ja juuri nykyiseen. poikki palkki tulee tielle. Senttiäkään korkeamaan ei mahdu ilman rälläköintiä.

Omassa ihmeessä(2v) taisi imukaula olla vakiona 18.5mm (ulkomuistista) ei 16. Näissäkin vaihtelua ihmeiden kesken ???

Kuvien perusteella näyttää laadukaamalta kun nämä 2v pelit.

Mikäs se pyöreä kiekko on ,sylinterin ulkopuolella , rattan takana. Pyöriikö se kiekko nokka akselin mukana?
Kaksi läpivientiä vielä Rattaan takana??

LainaaNiin kyllähän takuu tietenkin raukeaa jos itse menee mopoaan huoltamaan.
Eikä raukea. Mikäli takuuehdoissa on sellainen pykälä ,että "itse huoltaminen" tms... mitätöisi takuun ,se on jo ehtona laiton. Mopossa huolettavia kohteita on venttiilit ja öljyt. Näihin hommiin ei mitään ammattilaista tarvita.

Takuu ehdot on syytä lukea läpi ,ennen kun sen skootterin ostaa.

tommi

#304
Lainaus käyttäjältä: openflow - 22.10.09 - klo:23:17

Eikä raukea. Mikäli takuuehdoissa on sellainen pykälä ,että "itse huoltaminen" tms... mitätöisi takuun ,se on jo ehtona laiton. Mopossa huolettavia kohteita on venttiilit ja öljyt. Näihin hommiin ei mitään ammattilaista tarvita.

Niin siis takuuhan raukeaa joka tapauksessa jos mopoa ei huollateta säännöllisesti. Heti 300km:stä lähtien pitää olla mustaa valkoisella että mopo on käynyt huollossa. Pitää löytyä huoltoliikkeen leima todistuksesta jne. mitä kaikkea siihen on milloinkin tehty. Jos et tätä tee niin takuuta ei enää käytännössä ole.

Jos itse huollat mopoasi niin sitä leimaahan et mistään saa. Takuuhan on voimassa vain jos takuuehtoja noudatetaan ja siihen kuuluu nimenomaan että mopo käy takuuhuollossa säännöllisesti.

Mulla oli tosiaan esim. venttiilikopan pultit sinetöity jotta takuuhuollossa näkevät onko venoja menty säätelemään itse.

Edit: Kaivelin huvikseen esim. Soliferin takuuehdot, siellä on se tyypillinen kohta #2 joka useimmiten riittää syyksi laistaa takuusta. Oli sitten kyse lähes mistä tahansa viasta.

LainaaTakuu ei kata vikoja, jotka aiheutuvat käyttäjän suorittamatta jättämistä huolloista valtuutetussa Soliferhuoltoliikkeessä tai muussa valtuutetussa pienkonehuollossa

http://www.solifer.com/prod/main.php?menu_id=534




Eki

Soittelin tänään solikan päähuoltoon Vantaalle, se kilinä tulee venttiileistä maximi kierroksilla eikä lähde pois edes säätämällä kuulemma, ei ole vauriollinen kilinä. Tuommoinen solikka kulkee kaverin kokeilujen mukaan liki 80km/h kun on speed limiter cable irti, vakiorullat ovat 6.5g:set. Täytyy heti keväällä irrottaa istuinkoppa pois ja säätää venttiilit niin hyvin kuin vaan mahdollista, nyt vaihdoin 500km:ssä ekat öljyt, vetoa löytyy kaksi päälläkin ylämäessä huomattavasti enempi kuin esim. Helkamassa, jollainen on myös itsellä ollut elikä sc1, se hyyty liki mäkeen vakikaasarilla. "Tuttu mies" saanut hyvää kuvaa Solikan sylinteristä, täytyy keväällä katsella mitä pahaa sitä taas keksii? Eki  :) :)

Eki

Lainaus käyttäjältä: tommi - 23.10.09 - klo:10:21
Lainaus käyttäjältä: openflow - 22.10.09 - klo:23:17

Eikä raukea. Mikäli takuuehdoissa on sellainen pykälä ,että "itse huoltaminen" tms... mitätöisi takuun ,se on jo ehtona laiton. Mopossa huolettavia kohteita on venttiilit ja öljyt. Näihin hommiin ei mitään ammattilaista tarvita.

Niin siis takuuhan raukeaa joka tapauksessa jos mopoa ei huollateta säännöllisesti. Heti 300km:stä lähtien pitää olla mustaa valkoisella että mopo on käynyt huollossa. Pitää löytyä huoltoliikkeen leima todistuksesta jne. mitä kaikkea siihen on milloinkin tehty. Jos et tätä tee niin takuuta ei enää käytännössä ole.

Jos itse huollat mopoasi niin sitä leimaahan et mistään saa. Takuuhan on voimassa vain jos takuuehtoja noudatetaan ja siihen kuuluu nimenomaan että mopo käy takuuhuollossa säännöllisesti.

Mulla oli tosiaan esim. venttiilikopan pultit sinetöity jotta takuuhuollossa näkevät onko venoja menty säätelemään itse.

Edit: Kaivelin huvikseen esim. Soliferin takuuehdot, siellä on se tyypillinen kohta #2 joka useimmiten riittää syyksi laistaa takuusta. Oli sitten kyse lähes mistä tahansa viasta.

LainaaTakuu ei kata vikoja, jotka aiheutuvat käyttäjän suorittamatta jättämistä huolloista valtuutetussa Soliferhuoltoliikkeessä tai muussa valtuutetussa pienkonehuollossa

http://www.solifer.com/prod/main.php?menu_id=534




Omalla Solikalla ajettu liki 600 eikä ole edes aikomus ruveta maksamaan täysin järjettömiä summia öljyjen vaihdoista lähinnä jotka osaa jokainen tehdä ihan itsekkin, minulla on Solikasta irronnut äänenvaimentimen tukirauta hitsauksestaan, soitin soliferin päähuoltoon ja tulee kyseinen uusi vaimennin takuuseen, mopohan ei ole itsellä ollut vielä edes kuukauttakaan. Jos nämä takuuhuollot teettää ensimmäisestä lähtien vaikkapa 5000km:n asti, niin keskimäärin hintaa tulee n. 600.00â,¬, elikä sen mopon hinta on ollut jo viidessä tonnissa 600 euroa kalliimpi kuin ostaessa. Itse olen aina tehnyt kaikki huollot, eivät ole vaikeita, esim. Helkamalla pysyi henkilökohtainen takuu voimassa itsehuollettuna, kun olivat lukeneet falmekilla netistä yhden kesän karjalan reissujani, elikä Hyvinkää-Lieksa n. 600km sivu + ajelu kolilla ja ympäri maakuntaa noin viikon ajan sekä takaisin Hyvinkäälle teki aina noin 1500km:ä ja niitä reissuja 6 x kesässä riitti Falmekin huollon toteamaan paikan päällä Salossa, että varmasti on takuu voimassa sillä muuten huoltoja ei olisi tehty kunnolla eikä kone olisi kestänyt tuotakaan "rääkkiä", terveisiä vaan Falmekin upealle porukalle Saloon, sillä kohtelu siellä on ollut jokainen kerta todella hyvä, kun olen poikennut jotain esim. tuning iskaria tai power kaasaria ostamassa jne! Eki

Pyrres

Paljonko muka nuo normihuollot maksavat sitten jos noin paljon tulisi? Itse laskeskelin että kummassakaan omassa skootterissa ei tulisi lähellekkään noin isoja huoltokuluja kyllä. Ensihuolto 60e, ja isot sitten riippuvat osien vaihdon määrästä mutta n.100e.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Eki

#308
Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 24.10.09 - klo:10:42
Paljonko muka nuo normihuollot maksavat sitten jos noin paljon tulisi? Itse laskeskelin että kummassakaan omassa skootterissa ei tulisi lähellekkään noin isoja huoltokuluja kyllä. Ensihuolto 60e, ja isot sitten riippuvat osien vaihdon määrästä mutta n.100e.
Kyllä Hyvinkään valtuutettu mopohuolto kynii yleensä 90.00-100.00â,¬:n ilman osienvaihtoa, ne tulevat tietty vielä normaalia korkeampina päälle, sillä tämähän on raakaa bisnestä, ihan sama kun menet ja ostat vaikkapa Kiinalaiseen RMS:n 80cc pytyn, on se toisessa liikkeessä alle 90.00â,¬ ja taas Hämeen puotissa yli 180.00â,¬:a, elikä kannattaa varmasti tsekata mitä ostaa ja mistä ostaa, sen verran voin mainostaa että Virijavara sekä MotoZone ovat edullisimpia liikkeitä Suomessa näissä osa-asioissa, toki eivät hekään tappiokseen myy, mutta hinnat ja vielä palvelukin etsii vertaistaan, elikä on molemmissa huippuhyvää ja asiallista! Edit: Osaako kukaan sanoa että saako kiinalaisiin variaattorin vetoholkkia eripituisina, itsellä sen verran pitkä että jättää hihnan nousun liki sentin päähän lautasen yläreunasta, jos olisi noin 1.0-1.5mm lyhyempi niin johan auttaisi asiaa kummasti, tietysti sorvaamalla saisi mikäli ei valmiina löydy?

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.10.09 - klo:11:24
Edit: Osaako kukaan sanoa että saako kiinalaisiin variaattorin vetoholkkia eripituisina, itsellä sen verran pitkä että jättää hihnan nousun liki sentin päähän lautasen yläreunasta, jos olisi noin 1.0-1.5mm lyhyempi niin johan auttaisi asiaa kummasti, tietysti sorvaamalla saisi mikäli ei valmiina löydy?
Tuolla "Palikkaa baotianiin mittaustuloksista" tms. aiheessa (projektipuolella) on muutama viesti eripituisista holkeista.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Puuhevonen

LainaaHelkamalla pysyi henkilökohtainen takuu voimassa itsehuollettuna, kun olivat lukeneet falmekilla netistä yhden kesän karjalan reissujani, elikä Hyvinkää-Lieksa n. 600km sivu + ajelu kolilla ja ympäri maakuntaa noin viikon ajan sekä takaisin Hyvinkäälle teki aina noin 1500km:ä ja niitä reissuja 6 x kesässä riitti Falmekin huollon toteamaan paikan päällä Salossa, että varmasti on takuu voimassa sillä muuten huoltoja ei olisi tehty kunnolla eikä kone olisi kestänyt tuotakaan "rääkkiä", terveisiä vaan Falmekin upealle porukalle Saloon, sillä kohtelu siellä on ollut jokainen kerta todella hyvä, kun olen poikennut jotain esim. tuning iskaria tai power kaasaria ostamassa jne! Eki

Mikä on henkilökohtainen takuu ja mistä niitä saa? Skootterin takuun ymmärrän.

Outoa tektiä pukkaa. Jos minä kirjoitan tälle ja muille sopiville palstoille, kuinka paljon ajan vaikka en ajakaan, saanko paremman takuun laitteelleni?

Perustuuko takuun voimassa oleminen tai sen raukeaminen nettikirjoitteluun?

openflow

Otan sanoja takaisin. tarkemmin katsottuna 4v kansi näyttää yhtä huonolta ,kun tämä 2v. Wallea mukaillen miten tosta säädetään venttiilit ,viilamallako ?

Mitä tulee soliferin takuusen.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/takuu/
Mainostaja ei saa kutsua takuuksi järjestelmää,joka ei tuo kuluttajalle mitään merkittävää lisäetua lain säännöksiin tai alan yleiseen käytäntöön verrattuna...

Jatketaan takuu keskustelua toisessa ketjussa http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=189 ,jos siihen tarvetta...

Eki

Lainaus käyttäjältä: Puuhevonen - 24.10.09 - klo:18:38
LainaaHelkamalla pysyi henkilökohtainen takuu voimassa itsehuollettuna, kun olivat lukeneet falmekilla netistä yhden kesän karjalan reissujani, elikä Hyvinkää-Lieksa n. 600km sivu + ajelu kolilla ja ympäri maakuntaa noin viikon ajan sekä takaisin Hyvinkäälle teki aina noin 1500km:ä ja niitä reissuja 6 x kesässä riitti Falmekin huollon toteamaan paikan päällä Salossa, että varmasti on takuu voimassa sillä muuten huoltoja ei olisi tehty kunnolla eikä kone olisi kestänyt tuotakaan "rääkkiä", terveisiä vaan Falmekin upealle porukalle Saloon, sillä kohtelu siellä on ollut jokainen kerta todella hyvä, kun olen poikennut jotain esim. tuning iskaria tai power kaasaria ostamassa jne! Eki

Mikä on henkilökohtainen takuu ja mistä niitä saa? Skootterin takuun ymmärrän.

Outoa tektiä pukkaa. Jos minä kirjoitan tälle ja muille sopiville palstoille, kuinka paljon ajan vaikka en ajakaan, saanko paremman takuun laitteelleni?

Perustuuko takuun voimassa oleminen tai sen raukeaminen nettikirjoitteluun?
Katsoin sen olevan siten henkilökohtainen koska se luvattiin minulle henkilökohtaisesti toteamalla, että mikäli et olisi huoltanut Helkamaa hyvin, et myöskään olisi pystynyt ajamaan sillä sitä tuhansien kilometrien määrää mitä tein, kuvin ja matkakertomuksin eräällä foorumilla missä asiasta nousi mieletön haloo! Elikä käydessäni Falmekilla Salossa asioimassa minulle jopa vaihdettiin satulan väärästä asentamisesta johtuneet katteiden rikkoutumiset kiinnityksistään elikä sain rutkan määrän uusia katteita jotka huoltomies asensi odotellessa, kun ei ollut kiire mihinkään, satulan oli asentanut tehdas! Eki :)

Eki

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 24.10.09 - klo:18:12
Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.10.09 - klo:11:24
Edit: Osaako kukaan sanoa että saako kiinalaisiin variaattorin vetoholkkia eripituisina, itsellä sen verran pitkä että jättää hihnan nousun liki sentin päähän lautasen yläreunasta, jos olisi noin 1.0-1.5mm lyhyempi niin johan auttaisi asiaa kummasti, tietysti sorvaamalla saisi mikäli ei valmiina löydy?
Tuolla "Palikkaa baotianiin mittaustuloksista" tms. aiheessa (projektipuolella) on muutama viesti eripituisista holkeista.
Voitko linkittää tai tarkentaa, ei löydy millään ne mittaustulokset eripituisista vetoholkeista tai mitä ne nyt ovatkaan? Eki

Eki

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 24.10.09 - klo:10:42
Paljonko muka nuo normihuollot maksavat sitten jos noin paljon tulisi? Itse laskeskelin että kummassakaan omassa skootterissa ei tulisi lähellekkään noin isoja huoltokuluja kyllä. Ensihuolto 60e, ja isot sitten riippuvat osien vaihdon määrästä mutta n.100e.
Hyvinkään ajoneuvohuolto veloittaa 70-100 eruroa, mopokellari jopa reilusti yli 100 euroa!