Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Cdi boksi kiinanihmeeseen

Aloittaja tokroger, 19.07.14 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

tokroger

Eli sytytysyksikköä ollaan vaihtelemassa, skootteri on baotian bt50qt-9, virittämätön. Vuosimalli on 2002. Cdi on kuusipinnisellä liittimellä mutta viisi pinniä on vain liittimessä, alarivin keskimmäinen puuttuu eli kuvittelisin tuon olevan nopeudenrajoittimen piuhan paikka jota ei tässä skootterissa ole sähköisenä. Eli käykö esim viri ja varassa oleva kuusipinninen cdi tämän paikalle, liitin on samanlainen molemmissa kun kuvasta vertailin?

tohveli

Jos liittimet samanlaiset niin itse ainakin uskaltaisin kokeilla.

tokroger

Niin minäkin vähän pähkäilin.. Kuvassa boksi näyttää ihan samalta kyllä. Taidan uskaltaa kokeilla, eihän tuo paljoa maksa.

Coastside

#3
Minä suoritin vuodenvaihteessa pientä tilausarvontaa boksien sopivuudesta ja kolmesta kaksi sopi, toisen jäädessä varalle. Kahdessa erillaisessa ei ollut päälle päin kuin numerosarjassa eroa. Baotian 49-9 (50-9 johtosarja kävi tuohon, pienin muutoksin) on skode. Virijavaralta tuli se väärän lainen. Siellä ei mallia yksilöidä mitenkään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Eipä noista koskaan tiedä ennenkuin kokeilee. Scatterilla on myynnissä boksi kyseiseen skodeen, mutta se on vuosimalleille 2004-2006.

http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-baotian-zhongyu-perusmallit-rungon-osat-tahti-baotian-napainen-eteenpain-p-16700.html

Mulla itselläni on kaksi eri kiinanihmettä, ja numerot bokseissa ihan erilaiset, ja koossakin selvä ero, mutta käyvät kuitenkin ristiin. Rohkeasti vain kokeilemaan..


helkama sc-r

Tuolta löytyy 6 nastainen, kun liitin on ylöspäin, alarivissä vasen ja keskimmäinen on miinus, joista toinen johdoista puuttuu joistakin skoottereista, mutta toimii silti.
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/merkkikohtaiset-osat/cdi-yksikko-baotian-6-johdinnastaa/

User

Se kuudes johto olisi nopeusrajoittimen anturille.

-Zone-

#7
Pistetääs jos tästä olisi jollekin apua.

Uusimmasta hankinnasta katosi kipinä. Siinä oli 4+2 tyyppinen AC boksi. Koska muissa vermeissäni on cdi:t yhdellä liittimellä (toisessa 5 nastaa toisessa 6) ei ne liitineron vuoksi tietenkään käyneet suoraan tilalle jotta olisi voinut testata onko vika cdi boksissa. Vika löytyi ja se oli boksin maadotusjohdossa, mutta se ei ole syy tähän postaukseen, vaan että kun tänään päivällä tutkin toisesta skootterista boksin kytkentää, sekä 6 nastaisen irrallaan olevaa johtosarjaa, niin sain selville mitkä johdot ovat samat. Värikoodit ei aina pidä paikkansa joten numeroin nastat.

Mopo lähti kiltisti käymään niin 4+2 kuin 5 ja 6 nastaisilla bokseilla kun kytkin johdot näin: http://www.mediafire.com/view/z257l728j1ip4jk/Image2gad.jpg#

Mulla siis kytkentä oli tuo. Netissä on muutama erilainen kytkentä. Esim yhdessä niistä on nro 5 maa ja nro 4 ei ole sen kuvan mukaan kytketty minnekään, mutta ainakin mulla oli 4 maa ja nro 5 rajoittimen johto. Nastan nro 3 voi mulla myös jättää kytkemättä (eli kipinä tulee ilman sitä) mutta mopo ei silloin sammu virtalukosta vaan jää käymään vaikka virrat pois päältä kääntääkin.