Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

tabell82


jwalk

Mikäs on muuten SYMin tarkempi malli? Tuo rs-50 ei sano mulle mitään

tabell82

rekisteriotteessa:

Tyyppi:BSO5W

mallimerkintä:BS05W-BS05WX/49

katteissa lukee rs50

tabell82

eipä tullut automaattiryypyn johtoliittimeen virtaa skootterin puolelta. eikö ollutkin sillä tavalla, että aina kun mopo on käynnissä tuonne ryypylle pitää tulla virta? laitoin akulta uudet piuhat ja siihen kytkimen väliin, eli aina kun on kytkin päällä tulee virta ryypylle. Teinkö oikean kytkennän

joni_k

tavallaan joo jos muistat laittaa päälle ja  sammuttaa sen kun lopetat ajamisen.

Samppa

En ole lukenut koko ketjua, mutta mittasitko vaihtovirta-asetuksella?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tabell82

kummallakin asetuksella mittäsin ja ei mitään eloa. eli ei vissiin ole vakavaa vaikka akulta on virta vedetty? ainakin se ryyppy lämpenee ihan normaalisti. kumpaa virtaa sinne kuuluisi mennä edes..

konenikkari

Vaihtosähköä pitäisi sille ryypylle tulla,skotun käydessä, jossainpäin skotua sijaitsevan vastuksen läpi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

kävin äskön uudestaan vielä mittaamassa, kyllähän sinne vaihtosähkö löyty..:) piti purkaa ylimääräiset johdot pois. nyt symi pelaa ja hyvin vetää

konenikkari

Hienoa että rupes toimii  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

vhild

Olen katselemassa käytettyä Vespaa ja huomannut, että joissain on pakoputki (tai sen alkupää) kerännyt ruostetta. Saako tuollaisen hiomalla kuntoon? Jotain ruosteenestoa päälle? Mitä maksaa uuden hankkiminen?

Coastside

Etukäyrän ruosteille ei käytännössä voi mitään. Kuumankestomaali ei kestä. Jos sen suojaa kastumiselta, sen ikä pitenee mutta hankalaa se on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

aikansa se etukäyrä kestää. ite oon öljynny putkea  ajon jälkeen jos märkäkeli.vaseliini pysyy vähän pidempään.

vhild

Kiitoksia. Onko vaihto itse tehtävissä vai vaatiiko hitsausta tms? Katsoin, että uusia pakoputkikokonaisuuksia saa noin satasella.

Metusalem

Kannen porttaus asiaa.

Eli minulla on Aprilia Sportcity 250ie., pelissä on jenkkien Aprilia palstan mukaan sylinterin kokoon nähden liian pieni kansi, tai siis kansi on alimitoitettu.
Siellä palstan ylläpitäjä ammattilainen on saanut hyviä tuloksia aikaan vakiokanne porttauksella, onko tällainen kannen porttaus asia siis niin yleistekninen, että jos minä omani jonnekin koneistamoon täällä vien, niin he heti ammattisilmällä näkevät mitä sille pitää tehdä, vai vaatiiko se laitekohtaista tietoa.

Malossi myy vekottimeen isompia venttiilejä ja venttiilien mukana seuraa kuvallinen ohje mitä kannelle pitää tehdä, siis mitat jne.
Malossin venttiilit maksavat 140e.

Mitähän kannen porttaus ja siihen noiden venttiilien vaatimien muutoksien tekeminen koto Suomessa kustantaa.

Malossi myy myös isompi venttiilistä kantta, ja kai siinä muutakin parempaa on, ja se maksaa n.400e.
Siinä iso venttiilikannessa vaan jos sen vakio pyttyyn asentaa, niin pitää tehdä mäntään pieniä muutoksia ettei venttiilit lyö kanteen, että maksaisi se sekin taas.

Tässä on linkki jos joku englantia hyvin osaava jaksaa katsoa, itse en ihan ymmärrä että mitä kaikkea kaveri siinä Vespaan teki, Vespa gts 250:ssä siis sama kone kuin itsellä.
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?236605-GTS-250-Project-Vespa-09-2011