Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

Jos on kutistesukkaa joka menee asennusnauhan päälle niin niputtamalla nauhaa saa jäykän liitospalan sen reikäjaolla. Sillä voi saada takakiinnitystä siirrettyä.

Lattaraudasta saa jo vaativamman sovitteen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.05.18 - klo:17:41
Ilman mitään tiivistettä ei tule koskaan pitämään, millään kitillä.

Oletkos sinäkin tehny kittivirityksiä, vai mistä tiedät?  :)

Coastside

#2777
Kun rako on tarpeeksi kapea, tukkii nokikin sen. Joku massa tekee sen nopeammin. Alumiinifoliosta saa tiivisteen kun rullaa sitä ja asettaa väliin ja kiristää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

onko tässä nyt kyseessä nelitahti vai kaksitahtinen?

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 06.05.18 - klo:18:52
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.05.18 - klo:17:41
Ilman mitään tiivistettä ei tule koskaan pitämään, millään kitillä.

Oletkos sinäkin tehny kittivirityksiä, vai mistä tiedät?  :)

Olen korjannut toisten tekemiä kittivirityksiä  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Mitään virityksiä tuskin kannattaa tehdä, ennen kun on selvittänyt käykö sinne normaali tiiviste.
Noki ja alumiinifolio palavat pois tai laippa voi vääntyä omatekoisten tiivisteiden takia.
Yleensä saa vain vahinkoa aikaiseksi, kun katsoo netistä toimintaohjeet ja alkaa niiden mukaan jotain tekemään.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 07.05.18 - klo:03:18
Mitään virityksiä tuskin kannattaa tehdä, ennen kun on selvittänyt käykö sinne normaali tiiviste.
Noki ja alumiinifolio palavat pois tai laippa voi vääntyä omatekoisten tiivisteiden takia.
Yleensä saa vain vahinkoa aikaiseksi, kun katsoo netistä toimintaohjeet ja alkaa niiden mukaan jotain tekemään.
Tervetuloa Helkama takaisin, täällä onkin ollut hiukan tylsää...  ;)

villain

#2782
Juu en mäkään suosittele mitään kittiä pitkäaikaiseksi ratkaisuksi, mutta saa pitävän , kun kerrostelee sitä alua ja kittiä.

Se on melko varma, että alkuperäisellä kirjoittajalla laippa vääntynyt, kun ilman tiivistettä(todennäköisesti) kiristetty liian tiukalle.
Ja kun se kerran vääntyy, ei siitä kunnon peliä oikein enää tulee. Vaikka saisikin takaisin muotoonsa, on se jo pehmentynyt ja vääntyy todella helposti.

Paras ratkaisu tietenkin tehoputki, jos virejä kerran on.
Seuraava uusi orkkisputki.
Sitten laipan muotoonsa laittaminen ja vahvistaminen.
Viimeisenä ratkaisuna pidän noita kittiviritelmiä. Mutta jos tarvii saada väliajaksi pitämään, niin on se ihan hyvä ratkaisu siihen.

[EDIT]
Niin ja vahvalla alulla tarkoitan oikeasti vahvaa tuohon tarkoitettua. Ei mitään kaupan foliota.
Kaupan folio häviää kyllä, koska on niin ohutta. Tuo vahva alu kestää paremmin, koska pinnan oksidikerros kestää kyllä kuumaa huomattavasti paremmin, kun itse alumiini.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 07.05.18 - klo:05:58
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 07.05.18 - klo:03:18
Mitään virityksiä tuskin kannattaa tehdä, ennen kun on selvittänyt käykö sinne normaali tiiviste.
Noki ja alumiinifolio palavat pois tai laippa voi vääntyä omatekoisten tiivisteiden takia.
Yleensä saa vain vahinkoa aikaiseksi, kun katsoo netistä toimintaohjeet ja alkaa niiden mukaan jotain tekemään.
Tervetuloa Helkama takaisin, täällä onkin ollut hiukan tylsää...  ;)

Kiitoksia. On ollu vähän muita kiireitä, kun asuin välillä hetken Espanjassa, mutta tuli koti-ikävä, siellä kun on aika vaikeeta kehitellä mitää, eikä kiinnosta vaan istua tuoppi kourassa terassilla, vaan pitää päästä väsäämään jotain ajankuluks ja uusien ideoiden toteuttaminen siellä on aika hankalaa.

Tossa on talven työskentelyn lopputulos, itsevalaiseva, feromoni/aromiaineannostelijalla toteutettu rotta-ansa, mikä toimii kaupunkien viemäriverkostossa akulla huoltovapaasti vuoden ja poistaa rottaongelman koko kaupungista,  :o
www.finpest.com




helkama sc-r

Lämpötila pakoaukon suulla on varmaan lähellä 500 astetta, eikä sellaista mikään orgaaninen yhdiste kestä.
Ei kyllä ole auennut, miksi täällä suositellaan jotain kittivirityksiä, kun voisi katsoa minkälaisen tiivisteen se vaatii ja sitten käy ostamassa sellaisen eurolla.

villain

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 07.05.18 - klo:11:28
Lämpötila pakoaukon suulla on varmaan lähellä 500 astetta, eikä sellaista mikään orgaaninen yhdiste kestä.
Ei kyllä ole auennut, miksi täällä suositellaan jotain kittivirityksiä, kun voisi katsoa minkälaisen tiivisteen se vaatii ja sitten käy ostamassa sellaisen eurolla.

On siellä enempi varmaan lähempänä 800C, joka on tosiaan yli alun sulamislämmön.
Itse en ole ainakaan suositellut, vaan antanut apua sitä pyytäville. Jos haluaa kitillä koittaa tukkia, niin siinähän koittaa. Mikä mä olen toisen haluja arvioimaan.

Summasummarum. Koitappas katsoa mikä siellä on ketuillaan ja tee toimenpiteet sen mukaan.
Over and out  ;D
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

Teemu-

Meneekö tuo suomibensa yhdessä talvessa jo huonoksi? Veli oli 4tahti Agilityn tankannut syksyllä tankin täyteen suomalaista bensaa ja nyt ei lähde uudella tulpalla käyntiin. Viereinen kiinan ihme lähti käyntiin uudella tulpalla ja tankissa olleella venäjän bensalla jota autoissakin käytän.

helkama sc-r

#2787
Hyvin lähti käyntiin 4t, kun oli seissyt ulkona koko talven ja pensaa oli ehkä puol tankillista.
Kohokammio voi olla tyhjä, kuin myös bensaletku ja suodatin, eli ime bensahanan alipaineletkusta ensin ainakin sen verran, että kohokammio on täynnä.
Lisukkeeksi voi laittaa starttisprayta ko. letkun imukaulassa olevasta kiinnitysputkesta, niin käynnistyy varmaankin.
Samalla on hyvä varmistaa, ettei kohokammion tyhjennysruuvi ole löystynyt tai muuten vuoda, mikä aiheuttaa käynnistysvaikeuksia.

konenikkari

#2788
Lainaus käyttäjältä: Teemu- - 16.05.18 - klo:15:46
Meneekö tuo suomibensa yhdessä talvessa jo huonoksi? Veli oli 4tahti Agilityn tankannut syksyllä tankin täyteen suomalaista bensaa ja nyt ei lähde uudella tulpalla käyntiin. Viereinen kiinan ihme lähti käyntiin uudella tulpalla ja tankissa olleella venäjän bensalla jota autoissakin käytän.

Saattaa tuossa olla taigaa   :),  samaa kertoo moni muukin,venäjällä ehkä myydään bensiiniä, ja suomessa,
bensiinin nimellä myydään nesteen koostamia, milloin mistäkin palavista aineista koostettuja tuotteita,
joilla perinteiset moottorit ei toimi, eivätkä esim polttoaineletkut kestä.
Voi olla myös että kiinalainen tykkää venäläisestä enemmän kuin suomalaisesta 8)
Mutta koska me perinteisten moottorien käyttäjät olemme marginaalissa, emme kiinnosta isoja yhtiöitä, tipan (bensaa) vertaa  ::)
Seuraavaksi ne kuulemma sotkee polttoaineen joukkoon, palavat muovitkin. pöh
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

vanadoo

Ihmetyttää tuo bensan vanhaksi meno, kun omat kokemukset kertoo toista.
Esim. agregaatissa on lilluneet samat bensat jo vuosikausia ja aina se hyrähtää muutaman vedon jälkeen käyntiin kun sitä öljyjen kierrättämiseksi muutaman kerran vuodessa käyttää.
Skootteriin en ole ikinä vaihtanut tuoreita bensoja, vaan käynnistänyt sillä mitä tankkiin on ajokauden jälkeen jäänyt.
Sain vihdoinkin hommattua akun pihassa muutaman vuoden seisoneeseen autoon ja hetken sahauksen jälkeen hyrähti käyntiin normaalisti, seisoneilla bensoilla, joskin hydrauliset venttiilit jämähtäneet, joten aikamoista kilinää pitää  ;D