Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

pösömiäs2

Ok. Mikäs sit neuvoks ku vaihettu sylkkä ja ei starttaa. Antaa kipinää ja lupailee kyllä ja sain kerran käyntii sekunniks. Kaasarissa säädöt vituillaan?

openflow

Kaasutin voi olla liki tyhjä bensasta, ota imukaulasta alipaine letku irti ja ime siitä. Bensahana aukeaa ja kaasutin täytyy bensasta.

Meccca

Tänään uusi takuuseen mennyt kampiakseli paikalleen mutta siinä samalla tuli huomattua että tässä 100km sisäänajon aikana on kertynyt jonnii verran karstaa männän päälle ja kanteen. Onko normaalia sisäänajossa kun seos on melkoisen öljyistä? skootteri yamaha slider 2001 malossi68cc, 17.5dellortho.

joni_k

seos melkoisen öljyistä siinä vastaus eli on normaalia.

Samppa

Täysin normaalia ja sisäänajossa seoksen onkin hyvä olla vähän öljyisempää.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Ilmajäähyinen karstoittuu aina enemmin kuin nestejäähy,
kalliimpi öljy saattaa helpottaa, mutta ei poista ongelmaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meccca

Kiitos vastauksista! Sama ongelma jatkuu uuden kampuran kanssa. Onse nyt jumalauta että ei saada valmiiksi suoraa kampuraa mistään. Tämä on nyt mallia RMS ja edellinen oli Motoforce. Limput heittää tälläkertaa 0,4mm eli on puristuksissa ja se variaattori aisa edelleen ne samat 10/100mm. Miten tarkistatte kampuran silloin kun se on lohkoissa kiinni? Millä kiilaatte limppuja auki jos tarve vaatii? Mikä on "nollatoleranssi" heittokellolla 2-t kampuran kanssa? Tommonen laattaseinäpurkutaltta kuoriutuu vaan lippujen välissä kun niiden reunat on niin terävät. Kyllä on hermo pinnassa. Anteeksi vuodatukseni ja kiitos neuvoista etukäteen.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meccca

Mahtaakohan uusi variaattorinhihna koskaan lopettaa rallattamistaan (ennen kuin katkeaa)? Hihna on mallia Malossi X special ja on uutenaan jos silmin nähden melko ohut. Resonoi nimittäin hihna jonkin verran tiheämmillä sykäyksillä kun kierrokset nousee. jos sanoin pitäisi kuvailla tuntuvaa ja peilistä näkyvää resonointia niin woooooow woooooow woow woow  ;D Lueskelin jostain topikista että hihnojen leveys erot pitkin hihnaa eri merkeillä on melko suuria? Kokeilin toisesta skootterista (bw's) sen jotakin oudon merkkistä hihnaa joka siihen viime huollon yhteydessä oli vaihdettu liikkeessä niin ei resonoinnut yhtää niin rajusti. Onko kellään suositella hyvää hihna merkkiä jossa olisi mitat kohdillaan ympäri hihnaa?  ::)

viisnelonen

#2619
Mitsuboshi,Gates ja Dayco , noi nyt tuli ekana mieleen. Lisäksi monen skootterivalmistajan omat ns orggishihnat, esim Piaggion remmit on osoittautuneet kestäviksi. Ebaystä hihnoja  saa usein oikeaan hintaan. Harmi vaan kun nykyään on tuoteväärennöksiä noissakin eli kiinasta voi saada tosi halvan merkkiremmin joka osoittautuu huonoksi .. >:(
Tuo hihnojen  mittahomma on aika kinkkinen juttu.. sitä on kyllä käsitelty täällä useaan otteeseen aikaisemmin.Laadukkaan hihnan leveys on kyllä noin kympin tarkkuudella sama ympäriinsä, vaikkakaan ei välttämättä nimellisleveyden suuruinen .. !?
Laitoin juuri yhden valmistajan remmitaulukon tuonne 250-400 cc osioon. Koitan vielä kaivaa tuon kirjoitukseni v-hihnojen mitoista ja linkittää tänne. Oliko sun orggisremmi  16,5x8x752 vai joku muu ? Jos et sitä tiedä niin varmaan kannattaa selvittää sen mitat ensin.

Edit: hihnan mitoista   http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=592.msg58869;topicseen#msg58869
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Hihnamelua on vähemmän gates hihnan profiililla, siin aaltomuodolla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.06.17 - klo:22:16
Hihnamelua on vähemmän gates hihnan profiililla, siin aaltomuodolla.

Tarkoitat kait sitä sisäpuolen "hammastusta" mikä joissakin on toteutettu pyöreäolkaisena = aaltomuoto.
Voi hyvinkin vaikuttaa ääneen mutta tuon sisäpuolen hammastuksen idea on tehdä hihnasta notkeampi jolloin hihnan sisäisen kitkan tuottama lämpö jää vähäisemmäksi.
Kevlar ym muut jäykät hihnat saattavat lisätä remmiääniä pehmeämpään verrattuna, epäilen tuon malossin olevan juurikin näitä jäykemmällä  kuidulla vahvistettuja.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Meccca

Tuo malossin hihna on halvin malossilta ja aaltokuviolla. Mitat on 744x16,5. Kävin huollossa kysymässä Yamahan orkkis hihnaa mutta eivät tienneet mittoja(lue: ei kiinnostanut). Sparewheelin sivuilla melkeinpä kaikkien hihnojen kohdalla mitat ja aika paljon heittelee nuo pituudet. 748-746,5-747 jne. Onko parempi lyhyempi vai pidempi hihna näin yleisesti? Tosiaan tuo malossin halpis hihna on yllättävän ohuen oloinen verrattuna muutamaan vanhaan hihnaan jotka nurkissa lojuu ja niiden joukosta löytyi jopa yksi dayco jota en muista ostaneeni.  ::)

Meccca

Nyt pätkii Sliderin käynti. Aamulla töihin lähdössä ja sitten alkoi 200m päästä nykiminen. Tuntui kuin bensa olisi meinannut loppua nykäisyiltä mutta tankissa menovettä oli reilusti. Tyhjäkäynti normaalia mutta kun kaasun kääntää tappiin asti niin voisi kuvailla pätkimistä niinkuin sähkörajoitin olisi käytössä ja yliampuva sellainen. Vauhtia saa nyt ehkä 20km/h. Tulppa ajettu 100km kuin myös bensasuodatin, kaasari ja pytty. Sähköt muuten vm.2001. Neulaa nostin yhden välin noin 20km sitten ja hyvin on sillä asetuksilla pelannut. Mistä lähtisi vikaa etsimään?

Coastside

Tarkista tulpanhattu ja johto.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04