Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Meccca

Päädyin tilaamaan uuden kellon jossa pintaa reilummin kun joutuu uusia rulliakin tilaamaan. Ihan hyvä laittaa kiertoon tuo lämmennyt 16 vuotta vanha kuppi :) Tiedoksi että RMS ja Motoforce(101 octane) kelloilla on n.20mm pintaa eli ovat huomattavasti syvempiä kuin vakio.

FrozenCorpse

#2581
Onko jossai luotettavasti mitattu, paljonko on mopon (50cc) tyhjäkäyntikierrosluku /min? Entäs 50km/h vauhdissa?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Meccca

Jos magneeton puoleinen akseli on täysin linjassaan ja suora mutta variaattorin puolella akselissa on aavistuksen heittoa niin miten ratkaista asia? Ongelmana on että skootteri tärisee ja tärinä kovenee mitä kovempaan mennään. Heittoa on variaattorin akselinpäästä mitattuna 10/100 heittokellon asteikolla. Voiko tämä vaikuttaa tähän tärinään vai onko vain moottorin kannatinpuslat kovettuneet 16vuodessa niin kovaksi että 68cc pytty tekee koko skootterista OBH nordican hieromaistuimen? Huom! Kaikki osat ovat uusia moottorissa. (Yamaha Slider 2001)

Palosella

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 07.05.17 - klo:09:00
Onko jossai luotettavasti mitattu, paljonko on mopon (50cc) tyhjäkäyntikierrosluku /min? Entäs 50km/h vauhdissa?

Tyhjäkäyntikierrokset riippuu siitä, miten kaasutin on säädetty. Ruiskupelissä tietysti aina tehtaalla säädetty vakio. Vähän vajaa 2000rpm on normaali ainakin 2-tahdeille. Eri nopeuksissa kierrosluku riippuu aika monesta asiasta, eli yleispätevää kierroslukua ei voi sanoa. Vaihteellisessa mopossa vaihteiston välityksestä, rengaskoosta ja ratastuksesta. Skootterissa taas rullien painosta, perän välityksestä, variaattorin rajoituksista ja rengaskoosta. Esim. Yamaha Neo's 4 ja moni muukin Suomessa myyty skootteri on rajoitettu variaattorista siten, että 50kmh nopeudessa moottori huutaa huippunopeutta ajettaessa kokoajan rajoitinta vasten. Rajoittamattomana kierrokset on paljon pienemmät 50kmh nopeudessa

konenikkari

50 cc moposotussa on hyväksi olla tyhjäkäyntikierroksia mieluusti yli 2000rpm.
Nelarissa öljy kiertää optimisti vasta noissa kierroksissa ja  latauskin toimii optimina vasta yli 2k kierroksilla.
Tyhjäkäynti ei ole tyhmäkäyntiä, jos se sen tekee kuluttamatta ylenmäärin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Meccca - 12.05.17 - klo:08:05
Jos magneeton puoleinen akseli on täysin linjassaan ja suora mutta variaattorin puolella akselissa on aavistuksen heittoa niin miten ratkaista asia? Ongelmana on että skootteri tärisee ja tärinä kovenee mitä kovempaan mennään. Heittoa on variaattorin akselinpäästä mitattuna 10/100 heittokellon asteikolla. Voiko tämä vaikuttaa tähän tärinään vai onko vain moottorin kannatinpuslat kovettuneet 16vuodessa niin kovaksi että 68cc pytty tekee koko skootterista OBH nordican hieromaistuimen? Huom! Kaikki osat ovat uusia moottorissa. (Yamaha Slider 2001)

Luottaen mittauksiisi, vaihtoehtona on vain, kampiakseli käteen ja heittomittaukseen.
kympin heitto, pitkässä varipuoleisessa akselinpäässä saa kimmat kuumaksi ja tekee moottoristasi ennenaikaisen vainaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meccca

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.05.17 - klo:17:32
Lainaus käyttäjältä: Meccca - 12.05.17 - klo:08:05
Jos magneeton puoleinen akseli on täysin linjassaan ja suora mutta variaattorin puolella akselissa on aavistuksen heittoa niin miten ratkaista asia? Ongelmana on että skootteri tärisee ja tärinä kovenee mitä kovempaan mennään. Heittoa on variaattorin akselinpäästä mitattuna 10/100 heittokellon asteikolla. Voiko tämä vaikuttaa tähän tärinään vai onko vain moottorin kannatinpuslat kovettuneet 16vuodessa niin kovaksi että 68cc pytty tekee koko skootterista OBH nordican hieromaistuimen? Huom! Kaikki osat ovat uusia moottorissa. (Yamaha Slider 2001)

Luottaen mittauksiisi, vaihtoehtona on vain, kampiakseli käteen ja heittomittaukseen.
kympin heitto, pitkässä varipuoleisessa akselinpäässä saa kimmat kuumaksi ja tekee moottoristasi ennenaikaisen vainaan.

Voiko kampuraa oikoa kun on kiinni lohkoissa? eli pelkällä pytyn irroittamisella ja sieltä lippujen kimppuun?

konenikkari

Jos limput on puristunu, avoimelta puoleltaan, voi koettaa kiilata auki, jos kiertynyt, ei voi.
Varmista nyt ensin ne moottorin kiinnitykset.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pösömiäs2

Missä vika kun moposta lähti kaikki valot yhtäkkiä? Aamulla toimi vielä mittari, jarruvalo ja etuvalo mutta kun starttasin mopon koulun pihasta mikään ei toiminut. Vaihdoin sulakkeen ja ei auttanut asiaa. Mistä kannattaa lähteä selvittämään asiaa?

Coastside

#2589
Maadoitusjohdosta ensin. Tietysti akun napojen liitoksista. Akkukin voi tyhjetä täysin. Uusi akku.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pösömiäs2

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.05.17 - klo:18:35
Maadoitusjohdosta ensin. Tietysti akun napojen liitoksista. Akkukin voi tyhjetä täysin. Uusi akku.
Mopona siis yamaha aerox 02 ja käsittääkseni akulla ei ole mitään tekemistä valojen kanssa vai olenko väärässä?

Coastside

#2591
Mittarivalot ja vilkut on akulta, siis ne kaikki jotka syttyy ilman käyntiä. Ajovalot yleensä ei koska ne tyhjäävät akun helposti. Virtalukkokin voi mennä rikki.

Vikaa on hyvä hakea:

Maadoituksen varmistus johdolla akun miinuksesta moottoriin ja runkoon. Vaikka starttikaapelilla.

Akun jännitteen tarkistus mittarilla tai tehokkaalla polttimolla.

Sulakkeen tarkistus huolella. Jos se on poikki, on oikosulku.

Virtalukon toiminta. Vastusmittarilla akku irti ollen. Se kytkee kontaktin ja kytkee irti asennosta riippuen. Tässä tapauksessa sen "on" asennossa se kytkee valovirtapiirin ym. Jotka saa sulakkeen kautta virran.

Jännitteensäädin voi hajota sekin muttei ole osana valovirtapiiriä kuin ajovaloissa se voi pilata akun ja polttaa lamput ylijännitteellä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meccca

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.05.17 - klo:09:13
Jos limput on puristunu, avoimelta puoleltaan, voi koettaa kiilata auki, jos kiertynyt, ei voi.
Varmista nyt ensin ne moottorin kiinnitykset.

Noniin nyt on pyöritetty konetta pelkkä variaattorin puoleinen akseli paljaana ja sama tärinä jatkuu. Seuraavaksi ilmeisesti tilattava koko keinu rungon ja moottorin väliin vai saakohan noita kannatin puslia ihan Etrasta?

pera8x

jos se noin pahasti tärrää, niin tuskin korjaantuu puslilla. tärinä tulee epätasapainosta. etrasta saa kyllä ainakin polyuretaani tankoa, mitä monet ovat käyttäneet juurikin tollasiin pusliin ja moniin muihinkin pusliin orkkisten kumisten tilalla. on jonkun verran jäykempää ja kestävämpää, mutta on myös huomattavasti kalliimpaa. ja se, että se myydään tankona tarkottaa, että siitä pitää jollain konstilla saada juuri oikean muotonen ja mittanen. sorvilla olen noita itte pistelly muotoihinsa, mutta joka tallista ei löydy sorvia. helpommalla pääsee, kun tilaa jostain uudet kumiset puslat.

oikeampi tapa korjata vikaa on oikasta, tai vaihtaa se kampiakseli, mikä sen tärinän aiheuttaa.

kani

Mikä kovuus tolla etran tangolla on? Tai saako niitä eri kovuudella?

Tuossahan olisi sinulle hyvä mahdollisuus tuottaa performance moottorinkiinnityspuslia kinkkiskoottereihin. Miksei muihinkin kun mitat vaan selviää?