Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Samppa

Ilman muuta momenttiavainta. Itse olen tuhonnut lukemattomia muttereita ja kierteitä ns. rannemomentilla. Varsinkin nuo kansien kiristykset ilman momenttiavainta ovat vähän sellaista herran haltuun puuhaa. Vähän vielä, vähän vielä vähän vielä, vähän vielä, NAKS, vttu...  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

joni_k

kohtuudella kohtuudella..  ;D kyl sitä oppii koska alkaa olee raja vastassa, tosin kiina  kierteet ja mutterit saattaa korkata vaikka ois mikä momenttiavain.

Meccca

#2567
Momenteista nyt puheen olle, mitkä ovat lohkojen momentit? ja kyseessä tuo sama pysty Minarelli. Voiko lohkoja kiristää vaikka moottori on melkein valmis pyttyinen päivineen ja kampuralle annettu vapauttavat napautuksen akseleihin?

edit:
meinaan vaan että jos löytyisi momentit lohkoillekkin niin voiko nyt kiristää ilman jälkiseuraamuksia tässä vaiheessa?

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 05.04.17 - klo:12:15
Ilman muuta momenttiavainta. Itse olen tuhonnut lukemattomia muttereita ja kierteitä ns. rannemomentilla. Varsinkin nuo kansien kiristykset ilman momenttiavainta ovat vähän sellaista herran haltuun puuhaa. Vähän vielä, vähän vielä vähän vielä, vähän vielä, NAKS, vttu...  ;D

Kuulostaa kyllä tutulta... ;D  Ja tosielämän kannenkiristys oli vanhaan traktoriin kun piti vetää momenttiin. Siinä oli metrinen momenttiavainkin kovilla ja oikeasti tosissaan sai vääntää, että naksahti saavutetun momentin merkiksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

MORPA

Renkaista kysymys. Ostin 'huippulaadukkaat' Deli merkkiset renkaat Motonetistä, näissä on se keltainen piste joka muistaakseni tarkoitti renkaan keveintä tai painavinta kohtaa, kumpaa se nyt merkkasi? Asennanko renkaat siten, että piste on venttiilin kohdalla vaiko siten, että kyseinen piste on vastapäätä venttiiliä? Jos ne sais suurinpiirtein tasapainoon, kun eivät oikein mahdu kaverin tasapainotuskoneeseen, tarkoitettu auton renkaille ja siinä on liian paksu akseli niin ei saa mopetin rengasta siihen kiinni :(
Liikennesika.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 15.04.17 - klo:21:39
Renkaista kysymys. Ostin 'huippulaadukkaat' Deli merkkiset renkaat Motonetistä, näissä on se keltainen piste joka muistaakseni tarkoitti renkaan keveintä tai painavinta kohtaa, kumpaa se nyt merkkasi? Asennanko renkaat siten, että piste on venttiilin kohdalla vaiko siten, että kyseinen piste on vastapäätä venttiiliä? Jos ne sais suurinpiirtein tasapainoon, kun eivät oikein mahdu kaverin tasapainotuskoneeseen, tarkoitettu auton renkaille ja siinä on liian paksu akseli niin ei saa mopetin rengasta siihen kiinni :(
En oo satavarma, mutta siinä uskossa olen ollut. että merkattu kumin "kevyin" kohta. ts. Täplä venttiilin kohdalle.

Coastside

Keltainen piste on kevyin kohta ja punainen raskain.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

noloa sanoa mutta tästäkö se johtuuki..mulla siis eessä delin kesäkumi ja tärrää ettei pysty ilman käsiä ajelee. you know siis alamäki  huiput lasissa ja otat kädet ohjaustankoista ja aiheutat pahennusta muille kulkijoille.. ;D en oo tajunnu koko keltaista täplää.

MORPA

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 15.04.17 - klo:22:18
noloa sanoa mutta tästäkö se johtuuki..mulla siis eessä delin kesäkumi ja tärrää ettei pysty ilman käsiä ajelee. you know siis alamäki  huiput lasissa ja otat kädet ohjaustankoista ja aiheutat pahennusta muille kulkijoille.. ;D en oo tajunnu koko keltaista täplää.

Haen hieman samaa tällä tasapainottamisella, tangosta on pidettävä kokoajan kiinni ainakin toisella kädellä, muuten menee mukkelismakkelis >:( Joskus ilmaantuu tarvetta saada kummatkin kädet johonkin muuhun hommaan kuin mopetin ohjastamiseen.
Liikennesika.

Meccca

Mitä käytännön eroa on pikakaasukahvalla vakioonkahvaan verrattuna? Skootteri: Yamaha slider-pysty ilma minarelli käsiryypyllä

Coastside

Siinä on suurempi halkaisija kuin tavallisessa. Se siis vetää enemmän vaijeria samalla kääntökulmalla. Jousen vastus myös kasvaa. Tavallinen vaijeri ei riitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meccca

Kiitos tiedosta!! Vasta ensivuonna 30 menee rikki niin tässä iässä ranteet kääntyy sen verran hyvin että taida tulla minun ostoslistalle moista kahvaa :)

Meccca

Ei päivää ilman ongelmaa. Huomasin että orkkis kytkinkello ei ole tarpeeksi leveä uudelle kytkimelle eli reilu milli jää kytkinlevyistä kellon ulkopuolelle. Moottori on minarelli pysty ilma jäähyllä. Kytkimenä toimii Motoforce racing malli jonka tilasin Sparewheeliltä. Mahtaako kytkinkelloja olla eri syvyisiä ja jos on niin mistä sen tunnistaa kun tuotetekstit ei sitä kerro?  :-\

konenikkari

#2578
Myyjä ehkä "unohti" mainita ettei alkuperäinen kytkinkello käy,
nyt pitää, ehkä, ostaa 49,90€ kytkinkello  ::)
Vanhemmissa pysty ilmajäähyissä on lisäksi 2kenkäinen 105mm kytkin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Millin voi työstää pois siitä kengästä niin säästyy ostolta. Toimintaan se ei vaikuta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04