Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Kinkster

Riippuu tiivisteestä. Femmalla saa virivarasta jo jotain.

Mutta mistä saisi pakoaukkoon sellaista pakarin laipan kokoista ja näköistä pulttireiillä olevaa metallitiivistettä. Nettiä selatessa löytyisi vain 150cc gy6:lle mutta mahtaako se edes passata.

-Zone-

#2521
Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 03.08.16 - klo:07:58
löytyisi vain 150cc gy6:lle mutta mahtaako se edes passata.
En nyt muista 50cc mittoja mut tuossa olis 150cc mitat http://enviromoto.ecrater.com/p/14178931/ncy-exhaust-gasket-steel-gy6-150

E: Tuon mukaan sopisi: http://www.ebay.com/itm/2-x-EXHAUST-GASKETS-for-KYMCO-Heroism-Vivio-Movie-125-Agility-50-4-stroke-GY6-/401026860135
"ALL CHINESE GY6 Engine Scooters, Quads, ATVs and Buggies from 50- 125- 180cc"

Coastside

Se alkuperäinen rengasmallinen kannattaa liimata silikonilla kanteen niin kestää putken irroittelua. Muutenkin irtoilevan kanssa asennus on perskipu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pösömiäs2

Toimiiko nuo jäähdytysnestejärjestelmän puhdistus tökötit ihan niin, että laitan 250ml purkin kokonaan tyhjään jäähdytysnestejärjestelmään ja vettä päälle ja ajan hetken kunnes tyhjennän, huuhtelen vedellä vielä ja lisään uudet jäähdytysnesteet? Pitäisi käydä jotain puhdistajaa motonetista ostamassa..

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.08.16 - klo:12:09
Se alkuperäinen rengasmallinen kannattaa liimata silikonilla kanteen niin kestää putken irroittelua. Muutenkin irtoilevan kanssa asennus on perskipu.
Itse laitan sen parilla pikaliimatipalla, pysyy asentelun ajan. Tuppaa puristumaan käytössä aika tiukaksi, puukolla saa tosiaan vääntää irti, jos vaihtaa meinaa.

Skegge

Case variaattorin lukitustyökalu. Sellainen tarvittaisiin Kisbeen hihnanvaihtoa varten.

Käykö tämä Motonetin "yleismalli"? http://www.motonet.fi/fi/tuote/3832832/Variaattorin-lukitustyokalu

Moposportin sivujen perusteella nuo näyttävät olevan enemmän tai vähemmän merkkikohtaisia työkaluja
http://www.moposport.fi/search/?q=lukitusty%C3%B6kalu

xx851z

Lainaus käyttäjältä: Skegge - 04.08.16 - klo:08:57
Case variaattorin lukitustyökalu. Sellainen tarvittaisiin Kisbeen hihnanvaihtoa varten.

Käykö tämä Motonetin "yleismalli"? http://www.motonet.fi/fi/tuote/3832832/Variaattorin-lukitustyokalu

Moposportin sivujen perusteella nuo näyttävät olevan enemmän tai vähemmän merkkikohtaisia työkaluja
http://www.moposport.fi/search/?q=lukitusty%C3%B6kalu

Jos siinä on 139qma/qmb-pohjainen kone, niin käsittääkseni mikä sopii peruskinkkiin, sopii siihenkin. Kysehän on pohjimmiltaan varikopan etuosan pulttijaosta, työkalu tulee pariin pultinreikään ja hammastus vastaa starttikehän hampaisiin.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

Skegge

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 04.08.16 - klo:11:53
Jos siinä on 139qma/qmb-pohjainen kone, niin käsittääkseni mikä sopii peruskinkkiin, sopii siihenkin. Kysehän on pohjimmiltaan varikopan etuosan pulttijaosta, työkalu tulee pariin pultinreikään ja hammastus vastaa starttikehän hampaisiin.

Jep, näin minäkin pähkäilin ja kävin ostamassa tuon kinkki-4T-version. Rulliksi valikoitui paino hihasta ravaistamalla 4,7-grammaiset, saa nähdä miten pelittävät. Laitetaan alkuperäiset takaisin jos menee päin prinkkalaa eivätkä ole ihan mutterin muotoisiksi kuluneet.

-Zone-

Tässä on mun kikka mitä käytän, jos joutuu avaan tienpäällä https://youtu.be/YNMqEpWxDQ0

Skegge

Ei huono kikka tuo Zonen esittämä. Itsekin mietin, että jos se kerran pulttimopolla onnistuu ilman lukitustyökalua niin jollain lyöntisysteemillä voisi onnistua myös, aukipäin ainakin.

Mutta ensimmäistä kertaa kun tuo hihnan vaihto on itsellä edessä niin ajattelin tehdä sen "by the book". Sitten kun sen osaa muutenkin niin voi kokeilla vaikka tuota linkissä esitettyä.

Skegge

Löysin pari yhteenvetotaulukkoa, joissa on eri merkkien ja mallien varin rullien painoja. Niistä ei kuitenkaan löydy esim. Kisbeetä, vaikka se on ollut markkinoilla jo vuodesta 2010 lähtien.

http://www.virijavara.fi/kauppa/data/Variaattorirulla_koot.pdf
http://www.oocities.org/timo_pu/rullat.htm


Stormin sivuilta löytyy tällainen "suuntaa antava" taulukko:
Peugeot KISBEE 2012 Variaattorin Rullasarja 16X13Mm
2.7 - 3.6 - 4.0 - 4.7 - 5.0 - 5.1 - 5.5 - 5.7 - 6.2  - 6.5 - 6.7 - 7.0  - 7.5 - 8.0 - 8.5 - 9.0 - 9.5 - 10.0 g.

Mistään ei kuitenkaan ole minun silmiini löytynyt tietoa siitä, mikä on Kisbeen vakiorullien paino. Yhdellä tiskillä arveltiin, että 6 grammaa on jo todella painava vakioskootteriin ja toisella tiskillä tarjottiin oitis 8-grammaisia vakiona.

Ei tämä nyt mitään rakettitiedettä voi olla. Jos oletetaan, että vakio on vaikka 5.5 grammaa niin joku ohjeistus voisi olla että mihin tarkoitukseen on 2.7-grammaiset ja mihin taas käyvät 10.0-grammaiset.



Coastside

Vastapainejousen jäykkyys määrää rullien painon. Jousen jäykkyys taas merkitsee kuinka kireällä hihna on. Vakiojousen jäykkyys hyvin riittää ja sen kanssa   viiden gramman molemmin puolin olevat rullat. Kevyemmällä kuskilla voi olla raskaammat kuin painavalla kuskilla, saada mäkinopeus riittäväksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Nuukailija

Riippuen osista, 8.5 grammaisetkin voivat olla kevyet. Holkin pituus ja hihnan leveys vaikuttaa myös.

5 gramman rullilla mulla taitaisi olla luokkaa 10 000 kierrosta kiihdytyksessä ehkä ylikin, mutta jollain toisella kokoonpanolla nuo mun 8.5 grammaiset puuduttaisi menon täysin eikä kytkinkään irrottaisi.

Mulla on virivaran virivariaattori, sport voimansiirtolevy, 18.1mm hihna, vakio jousi ja vakiona olleet 10" skootterissa yleiset perävälitykset vaikka onkin 12" renkaat. 50cc koneella toki näillä hiluilla puutuisi meno, mutta 90cc:n kera aika makeimmilleen, kun saa suurimman väännön käyttöön kiihdytyksessä, ei huuda, vaan murahtelee matalasti ja vauhti kasvaa nopeasti.

Mäkiä ei isommin huomaa, kaikkein jyrkimmätkin nousee sen 45km/h minkä rajoitin antaa myöten, tilanne 50cc pytyllä olisi toki täysin toinen, mutta kannattaa muistaa siinäkin, ettei huipputehoja suuremmista kierroksista ole hyötyä.

Vakiollakin oli sellaiset 7 grammaa aika sopiva paino, 5 gramman rullilla kirkui kuin pikkutyttö säikytettäessä ja kovin huonoa oli risteyksistä lähteä kun kytkin ei purrut, raskaammilla rullilla kytkin puree vähän kovemmin/aikaisemmin, 7 gramman rullilla kiihdytyksissä taisi olla reilu 8000 kierrosta, mutta tuo tosiaan riippuu ihan siitä millaiset osat sattuu olemaan ja miten ne sattuu yhteen toimimaan. Solifer Speed oli tuo oma koekaniini.

Vakiorullat Kisbeehen saa todennäköisesti parhaiten tietoon maahantuojalta / valtuutetusta huollosta, muutoin kannattaa ostaa rullasarja, jossa on monenlaisia rullia, mitä kokeilemalla löytää sitten sen itselle parhaiten toimivan rullien painon.

pösömiäs2

Terve! Huomasin äskettäin, ettei jäähdytysnesteet kestä yamaha aeroxini sisällä. Katsoin ajon jälkeen tilannetta, ja jäähdytysnestesäiliön päällä oli jäähdytysnestettä (tai kuplia tms). Eikös tuo meinaa että korkki falskaa?
Vielä yksi kysymys, mistä saattaisi johtua, että mopo täristää kun esim. liikennevaloissa annat vähän kaasua paikoillasi? Kun ajaa kovempaa, ei tärinää ole laisinkaan. Vain matalilla kierroksilla.

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: NuukailijaMulla on virivaran virivariaattori, sport voimansiirtolevy, 18.1mm hihna, vakio jousi ja vakiona olleet 10" skootterissa yleiset perävälitykset vaikka onkin 12" renkaat

Onko tuo sport voimansiirtolevy hankittu virijavarasta? Sopiiko hyvin paikalleen? Jostain Luin että reikä olisi ollut vähän ahdas ja vaatii suurentamista?
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **