Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.05.16 - klo:19:32
Sylinterin ja männän sovitusajo jota se käytännässä on, käy ajamalla  minsan spurtteja täysillä ja antamalla välillä jäähtyä.

Sen verran typerä neuvo uuden mopon omistajalle, että on pakko kertoa neuvon olevan typerä.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 19.05.16 - klo:13:21
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.05.16 - klo:19:32
Sylinterin ja männän sovitusajo jota se käytännässä on, käy ajamalla  minsan spurtteja täysillä ja antamalla välillä jäähtyä.

Sen verran typerä neuvo uuden mopon omistajalle, että on pakko kertoa neuvon olevan typerä.

Merkittäköön pöytäkirjaan, yhdyn helkamalan mielipiteeseen, kertakaikkiaan typerä ohje.
Tuohan tarkoittaa, ohjearvoihin koneistettujen osien tappamista, kerralla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Maalaisjärki sisäänajossa on aina sallittua, kunhan välttää pidempiä tasakaasu ja täyskaasujaksoja.... 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Joten voimme sopia, että todella väärin suoritettu sisäänajo,
johtaa suoraan sisäänajoon korjaamolle  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Itse olen suorittanut kaikki sisäänajot ajamalla vaihtelevalla kaasunkäytöllä 20-80 prosentin tehoalueella.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 19.05.16 - klo:15:37
Itse olen suorittanut kaikki sisäänajot ajamalla vaihtelevalla kaasunkäytöllä 20-80 prosentin tehoalueella.

Valitsitko siis sisäänajon aikana kierros vaiko nopeusnäytön tehoalueen ?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.05.16 - klo:15:48
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 19.05.16 - klo:15:37
Itse olen suorittanut kaikki sisäänajot ajamalla vaihtelevalla kaasunkäytöllä 20-80 prosentin tehoalueella.

Valitsitko siis sisäänajon aikana kierros vaiko nopeusnäytön tehoalueen ?

Muistakaa, että skootterit ovat rajoitettuja tänne tullessaan, ei ole vaaraa ettäkö vetäisi limiitillä,,,, ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Ikävä kyllä vaan nuo rajoitukset, ollessaan ns, kuristuksia vain korostavat maltillisen sisäänajon tärkeyttä.
Ns kuristukset lisäävät yleensä moottorin lämpökuormaa.
TS. muumi on hikinen, ku ei sillä ole hmmm hmm. 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 19.05.16 - klo:16:05
Muistakaa, että skootterit ovat rajoitettuja tänne tullessaan, ei ole vaaraa ettäkö vetäisi limiitillä,,,, ::)
Ei löytynyt edellisestä kinkkiromustani hakemallakaan rajoittimia. 70km/h mittariin se meni tehtaan jäljiltä myötätuuleen, vastatuulessa siitä meni tosin fillaritkin ohi ;)

Nuukailija

Tuo skootteri kun aina huutaa kovilla kierroksilla vaikka kuinka köröttelisi, niin ei se kovin hurjan pitkää sisäänajoa taida tarvita, muutamia kertoja korttelia ympäri, kiihdytellen 3/4-kaasulla kai helpottaisi jo pahimman sisäänajotarpeen?

pera8x

Nyt tarvittais vähän viisaampien neuvoja. Toi vaimon kiinanpaska kyseessä. Siis soliferin joku 4t 4v malli. Nyt sitä tässä koitan pöyhiä, niin kipinää ei näyttäis tulevan. Aikani ohmettelin, niin huomaain että alasähköiltä tuleva punavalkoinen piuha ei mee mihkään. Mihin sen kuuluisi mennä?

-Zone-

Näin oli mulla värit.

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 25.08.14 - klo:00:45
Pistetääs jos tästä olisi jollekin apua.

Uusimmasta hankinnasta katosi kipinä. Siinä oli 4+2 tyyppinen AC boksi. Koska muissa vermeissäni on cdi:t yhdellä liittimellä (toisessa 5 nastaa toisessa 6) ei ne liitineron vuoksi tietenkään käyneet suoraan tilalle jotta olisi voinut testata onko vika cdi boksissa. Vika löytyi ja se oli boksin maadotusjohdossa, mutta se ei ole syy tähän postaukseen, vaan että kun tänään päivällä tutkin toisesta skootterista boksin kytkentää, sekä 6 nastaisen irrallaan olevaa johtosarjaa, niin sain selville mitkä johdot ovat samat. Värikoodit ei aina pidä paikkansa joten numeroin nastat.

Mopo lähti kiltisti käymään niin 4+2 kuin 5 ja 6 nastaisilla bokseilla kun kytkin johdot näin: http://www.mediafire.com/view/z257l728j1ip4jk/Image2gad.jpg#

Mulla siis kytkentä oli tuo. Netissä on muutama erilainen kytkentä. Esim yhdessä niistä on nro 5 maa ja nro 4 ei ole sen kuvan mukaan kytketty minnekään, mutta ainakin mulla oli 4 maa ja nro 5 rajoittimen johto. Nastan nro 3 voi mulla myös jättää kytkemättä (eli kipinä tulee ilman sitä) mutta mopo ei silloin sammu virtalukosta vaan jää käymään vaikka virrat pois päältä kääntääkin.

pera8x

Joo, selvis että tuo piuha tulee pickupilta. Sekö menee siis suoraan cdi poksille? Xdi:n töpselissä on kaikki piuhat paikoillaan ja jatkuu siitä johtosarjaan.. v***u että ärsyttää nää sähköviat. Kun ei niistä ymmärrä kunnolla, niin ei vaan ymmärrä..

-Zone-

juu suoraan cdi:lle liipaisukäämiltä menee.

pera8x

Taas ihmettelen tätä kiinanpaskaa. Liipasukäämiltä siis lähtee punavalkonen piuha, eikä mene tällä hetkellä mihinkään. Ja cdi:ssä on kaikki piuhat kiinni, joista yksikään ei ole punavalkonen. Jonnekkin tonne johtosarjaan noi piuhat jatkaa matkaansa cdi:ltä. Pitääkö nyt purkaa koko johtosarja että saan tolkkua tähän paskaan? Tossa pickup coilin piuhan päässä on vielä liitin, niin luulisi sille nyt olevan jossain joku toinenkin liitin mihin se sopii.. mutta eihän toi nyt ilman pickup coilia voi mitenkään toimiakkaan.