Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

helkama sc-r

Eikös isompi mäntä ole painavampi?, Kampiakselin vastapainot jää liian kevyeksi.

-Zone-

#2161
Ei se ihan noin yksiselitteistä ole. Isokin mäntä voidaan tehdä melko kevyeksi. http://p.vitalmx.com/photos/stories/2014/03/07/max_cp_carillo1000_8415.jpg?1394259083 Tuossa on männäntappikin lyhyt. Se on huomattavasti mäntää tiheämpää tavaraa joten sentti pois männän päästä vastaa aika paljon männästä poistettavaa materiaalia että poistuva massa on sama.

ultravga81

#2162
Lähinnä vääntö kiinnostaisi. Ilmeisesti sitä saa ihan hyvin jo tuolla 72cc:llä. Huippunopeus on jo siinä rajoilla että tulisko verot vai ei jos poliisi sattuis tälläsen keski-ikäsen miehen skootteria koeajamaan, ajelen kyllä rajotusten mukaan niin ei kauheesti pitäisi olla syytä moiseen.

Harmittaa vaan kun tuolla virijavaralla olis halvalla toi 88cc sylinterisarja, mutta itsellä ei ole rahkeita ja vehkeitä mihinkään kovin isoon metallin työstöön olemassa.

Mutta aika halvalla näyttäis ulkomailta saavan noita koko settejä, missä on sylinterit, kannet ja männät. Oisko tollanen ihan huono, kehtaisitteko tilata. Toimituskulut 0 dollaria? :

http://www.aliexpress.com/item/GY6-80cc-Engine-Parts-Big-bore-Cylinder-Kit-Cylinder-Head-Comp-Racing-CDI-Performance-Ignition-Coil/32440268702.html

joni_k

#2163
tohon vaan tulee verot niin nostaa hintaa. kyl toi free shipping on ihan mahdollinen.

tuolla ois kanssa.. http://www.gy6-motor.de/big-bore-Performance-Set-GY6-139QMA-engine-50cc-4-stroke-china-scooter

postit on 16€ muistaakseni ja ei tule veroja.

Peku123

Lainaus käyttäjältä: Peku123 - 24.10.15 - klo:16:06
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 23.10.15 - klo:11:11
Oletko varma, että hihna oikean mittainen?

Vertasin vanhaa ja uutta hihnaa. Vanha on tosiaan ihan aavistuksen pidempi. Kävin liikkeessä kysymässä, uusi hihna on 18x736 joka on heidän tiedon mukaan sopiva melkein kaikkiin kymcon 4t malleihin.

Löysin kuitenkin netistä myös hihnoja 18x743 esim
http://www.moposport.fi/variaattorihihna-18x743-kym-50cc-dayco
Eli kyllä se varmaan on niin, että olen saanut\ostanut väärän hihnan ja siinä syy huonoon liikkellelähtöön.

Putsasin vielä varmuudeksi kaikki osat mutta ei apua. Pitänee tilata tuo moposportin hihna ja koittaa sillä.

Muuten toimii tosi hyvin mutta liikkeellelähtö takeltelee


Itselleni vastaten. Pidemmällä hihnalla ei vaikutusta.

Mikähän voisi olla.. Eli lähdössä junnaa hiljaa kunnes ottaa kierroksia ja lähtee normaalisti. Sama kun ajaa esim hiljaa pihaan. Jurnuttaa ja takeltelee..

Tyhjäkäynti on hieman liian matala, mietin olisiko sittenkin kaasarissa likaa tms. Toisaalta kun saa yli 5kmh vauhtia niin toimii hyvin,vetää normisti ja kulkee sen mitä vakio kulkee. Mutta tuo alle 5kmh on ongelma ja isoin ongelma kun pysähtyy risteyksiin. Vapauttaa kyllä kytkimen, rengas ei pyöri tyhjäkäynnillä

jwalk

Putsasit takavaria? Purkasitko sen? Meinaan mulla meni kerran se iso mutteri vika jengoille ja aiheutti vähän samantapasia oireita...

Peku123

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 27.10.15 - klo:21:20
Putsasit takavaria? Purkasitko sen? Meinaan mulla meni kerran se iso mutteri vika jengoille ja aiheutti vähän samantapasia oireita...

En purkanut. Jarrukliineriä, paineilmaa ja käsin herkistelyä. Jäykkä on, kaksin käsin saa lautaset erilleen, kytkimen jousia ei sormin saa irtoamaan. Kytkimen pinnat kevyesti hioin puhtaaksi. Tietääkseni ei ole aiemmin vaihdettu hihnaa tai avattu vareja. Gramman kevyemmät rullat laitoin kuin vakio. 5,grammasia kokeilin, niillä ei vaikutusta oikeestaan muuhun kuin siihen ettei kulkenut kuin 30

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Peku123 - 27.10.15 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 27.10.15 - klo:21:20
Putsasit takavaria? Purkasitko sen? Meinaan mulla meni kerran se iso mutteri vika jengoille ja aiheutti vähän samantapasia oireita...

En purkanut. Jarrukliineriä, paineilmaa ja käsin herkistelyä. Jäykkä on, kaksin käsin saa lautaset erilleen, kytkimen jousia ei sormin saa irtoamaan. Kytkimen pinnat kevyesti hioin puhtaaksi. Tietääkseni ei ole aiemmin vaihdettu hihnaa tai avattu vareja. Gramman kevyemmät rullat laitoin kuin vakio. 5,grammasia kokeilin, niillä ei vaikutusta oikeestaan muuhun kuin siihen ettei kulkenut kuin 30
Hmm..Vähän alkaa vaikuttaa siltä, että olis syytä purkaa. Siellähän on takavarissa rasvaa vaativia osia

-Zone-

Ja hieman ennakoiden ;), että takavarin avaan ainakin itse näin https://youtu.be/Rr0CS7l9w4I?t=1m27s

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 27.10.15 - klo:21:49
Ja hieman ennakoiden ;), että takavarin avaan ainakin itse näin https://youtu.be/Rr0CS7l9w4I?t=1m27s
Tämän videon nähtyäni, en ole muita tapoja mietiskellyt. Toimii :) https://www.youtube.com/watch?v=Wq9vid-tnqE

Peku123

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 27.10.15 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 27.10.15 - klo:21:49
Ja hieman ennakoiden ;), että takavarin avaan ainakin itse näin https://youtu.be/Rr0CS7l9w4I?t=1m27s
Tämän videon nähtyäni, en ole muita tapoja mietiskellyt. Toimii :) https://www.youtube.com/watch?v=Wq9vid-tnqE

Ok kiitos vinkistä. Onko takavarin putsaamisesta/rasvauksesta ohjetta mitä tulisi huomioida. Itseä hieman epäilyttänyt tuon avaaminen, videon perusteella ei tosin vaikeaa ????

-Zone-

Itse olen laittanut hiukka enempi vaseliinia mitä tuo https://youtu.be/ABsGG7fUTP8?t=2m12s

jwalk

Rasvaa vaatii:
1. Sisempi laakeri(neulalaakeri)
2: Voimansiirtolevyn sisusta/liukutapit

Itse olen käyttänyt korkean lämpötilan vaseliinia

Voimansiirtolevystä löytyy myös stefat, joiden kunto syytä tarkastaa.

Mutta, pistä atomeiksi ja laittele tänne fotoja, niin pähkäillään yhdessä lisää!

pera8x

ketjurasva on aika hyvää sellasiin paikkoihin, missä osat ei liiku kauheeta kyytiä. tekee aika paksun öljykalvon ja voitelee hitaamminkin liikkuvat osat. juurikin esim. variaattorin liukutapit, tai mikä niiden nimi nyt onkaan.

Coastside

Kaikkia takavareja ei saa auki. Itse yritin kahta, joista toinen oli tiukkasovitteelka ja toinen prässätyllä uralukitteella. Jos näin niin sen päässä olevan tiivisteen saa irti ja vaseliinia raosta sisälle osia liikutellen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04