Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Erx

Hyvä, kiitoksia selvennyksestä. Minäpä haen tänään sen akun ja jatkan tämän pienen projektin parissa.


Peku123

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 23.10.15 - klo:11:11
Oletko varma, että hihna oikean mittainen?

Vertasin vanhaa ja uutta hihnaa. Vanha on tosiaan ihan aavistuksen pidempi. Kävin liikkeessä kysymässä, uusi hihna on 18x736 joka on heidän tiedon mukaan sopiva melkein kaikkiin kymcon 4t malleihin.

Löysin kuitenkin netistä myös hihnoja 18x743 esim
http://www.moposport.fi/variaattorihihna-18x743-kym-50cc-dayco
Eli kyllä se varmaan on niin, että olen saanut\ostanut väärän hihnan ja siinä syy huonoon liikkellelähtöön.

Putsasin vielä varmuudeksi kaikki osat mutta ei apua. Pitänee tilata tuo moposportin hihna ja koittaa sillä.

Muuten toimii tosi hyvin mutta liikkeellelähtö takeltelee

Jetsulleen

Voiko olla liiän pien suutin kun ryyppy päällä toimii tosi hyvin ja ilman ryyppyä saattaa hyytyä kun painaa kaasua pohjaan

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Jetsulleen - 24.10.15 - klo:16:26
Voiko olla liiän pien suutin kun ryyppy päällä toimii tosi hyvin ja ilman ryyppyä saattaa hyytyä kun painaa kaasua pohjaan
Kyllä vain

Jetsulleen

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 24.10.15 - klo:16:33
Lainaus käyttäjältä: Jetsulleen - 24.10.15 - klo:16:26
Voiko olla liiän pien suutin kun ryyppy päällä toimii tosi hyvin ja ilman ryyppyä saattaa hyytyä kun painaa kaasua pohjaan
Kyllä vain
[/quote Mulla on siis 85 suutinja mopo kulkee 75kmh~  ja multivari ja tehari löytyy eli onvarmaan siitä

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 24.10.15 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: pösömiäs2 - 24.10.15 - klo:00:28
eli meinaat..
En meinaa mitään. Kysyit mikä on helpoin, minä vastasin.
Jos täytyy saada sellanen rajoitin ettei kukaan pysty ajamaan liian lujaa, voit tehdä variaattoriin rajoitinprikan, tai jos kaasuvaijeri vaikuttaa suoraan luistiin tehdä luistin sisälle putken pätkästä stopparin mikä estää luistia nousemasta ihan ylös.

Nuo on vähän sellaisia keinoja, että mopon käyttöominaisuudet heikkenevät.

Solifer Speedin raadosta esimerkiksi saisi anturin kytkinkellosta nopeutta lukemaan, siitä vaan samaisen laitteen CDI:lle piuha ja hitsillä täräyttää pienen metallilätkän kytkinkellon kylkeen.

Ei heikkene mopon mitkään muut ominaisuudet, säätyvä ennakkokin tulee CDI:n mukana, kiihtyy ja kulkee mäkiin, matkakierrokset pysyvät kohtuullisina.

On kai noita muissakin, mutta ainakin Speedissä on tuollainen rajoitin, eikä ole kovin hankala sovittaa muihinkaan.


Jetsulleen

Vika vaan pahentuu ja pahentuu. En usko että suuttimessa olis vikaa koska oon ajanu tällä suuttimella eikä oo ollut mitään vikaa ennen. Uskon et kohosta lyötyy vika. Rautalankapatentti vrm lähtenyt paikoiltaan :-[ Ryyppy päällä mopo kumminkin toimii kuin unelma

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Jetsulleen - 25.10.15 - klo:11:37
koska oon ajanu tällä suuttimella eikä oo ollut mitään vikaa ennen
Jaa.. Hieno logiikka. Eli aina kun mopoon tulee vikaa, on sen joku käynyt siihen tekemässä koska vikaa ei ole aiemmin ollut ?
*
Sen sijaan, että itselleen uskottelee suuttimen olevan kunnossa, kannattaa ennemmin tarkistaa ettei se ole mennyt tukkoon roskasta.

helkama sc-r

Suutin voi mennä osittain tukkoon esimerkiksi kun kohokammion pohjalta lähtee töyssyyn ajaessa kerrostumalastuja liikkeelle.
Tuki ilmanottoaukko sopivilla kierroksilla hetkeksi, alipaine voi imeä suuttimet auki.

Jetsulleen

Ilmanputsari oli näköjään vähäm huonosti kiinni

ultravga81

Kun puhutaan isovenakansista,niin löytyisikö linkkiä moisia myyviin verkkokauppoihin? En vaan löydä.Ajattelin jos ostan virijavaran 82cc sylinterisarjan niin siihen kait tuollaisen isovenakannen tarttee.

Coastside

Big bore kit haulla löytyy paljon. Kaiken tasoista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

Lainaus käyttäjältä: ultravga81 - 27.10.15 - klo:02:04
Kun puhutaan isovenakansista,niin löytyisikö linkkiä moisia myyviin verkkokauppoihin? En vaan löydä.Ajattelin jos ostan virijavaran 82cc sylinterisarjan niin siihen kait tuollaisen isovenakannen tarttee.

ei se välttämättä tartte. vakion kannen kanssa puristukset nousee kyllä liian koviksi ja on hankala saada koneita käyntiin. mää tein sillain, että avarsin vaan vakiosta kannesta palotilaan lisää tilaa. tehoihin se kyllä vaikutti pikkasen, mutta lähteepähän käyntiin.

-Zone-

Vakiokannen kanssa 82cc:llä kannattaa musta ottaa pois männän päästä. Mäntä kevenee ja palotila pysyy ennnallaan. Venttiilitaskut männän päässä on hyvä paikka ottaa materiaalia pois. Paremmin virtaa kaasutkin ykk:n lähettyvillä, eikä mäntä venakontaktia tule niin helpolla vaikka nokka myöhemmin vaihtuisi kireämpinostoiseenkin. Suosin kyllä jälkimmäisessä aina välyksen mittausta, mutta jos palotilaa täytyy suurentaa, on mäntä hyvä kohde.

ultravga81

Kiitos tiedoista. En oikein osannut englanniksi etsiä. Pitää sitten miettiä jos laittaiskin vaan ton 72cc, niin se menis vakiokanteen ilman että tarttis ostella isovenaa tai työstää metallia :) Katsoo miten innostaa keväällä, jos vaihtelis.